logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Enea promuje wiedzę o Powstaniu Wielkopolskim

  PR 29.12.2020, przeczytano 909 razy
ilustracjastrzałka

Enea, stawiając sobie za cel upamiętnienie Powstania Wielkopolskiego i jego bohaterów, stworzyła we współpracy z Towarzystwem Projektów Edukacyjnych, projekt interaktywnych lekcji historii dla uczniów klas 7 i 8 szkół podstawowych z województw wielkopolskiego i zachodniopomorskiego. Jeszcze szerszy zasięg będzie miał konkurs dla młodzieży, nauczycieli i dyrektorów szkół – wszystko w ramach inaugurowanego właśnie projektu „Z Wielkopolski do Wolnej Polski. Młodzi o 27 grudnia 1918 roku”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/enea-promuje-wiedze-o-powstaniu-wielkopolskim,389708,artykul.html

W przededniu rocznicy wybuchu Powstania Wielkopolskiego – największego z polskich powstań narodowych zakończonych zwycięstwem, Enea zainaugurowała nowy projekt edukacyjny „Z Wielkopolski do Wolnej Polski. Młodzi o 27 grudnia 1918 roku”. Powstanie Wielkopolskie zakończyło się zwycięstwem powstańców i przyłączeniem do niepodległej Polski większości obszarów dawnej pruskiej Prowincji Poznańskiej. Jest to wydarzenie niezwykle ważne dla Wielkopolan, ale również dla wszystkich Polaków. Ziemie stanowiące kolebkę państwowości polskiej wróciły do Macierzy, a rok 1918 stał się w najnowszych dziejach Polski datą przełomową. Enea, stawiając sobie za cel upamiętnienie tych wydarzeń i ich bohaterów, stworzyła projekt interaktywnych lekcji historii dla uczniów klas 7 i 8 szkół podstawowych z województw wielkopolskiego i zachodniopomorskiego wskazanych przez Kuratoria Oświaty. W projekcie będzie uczestniczyć 120 szkół podstawowych z terenów, na których działają spółki Grupy Enea. W szkołach będą odbywać się lekcje multimedialne, a także wielkoformatowe wystawy, a wszystko po to by przybliżyć uczniom temat Powstania Wielkopolskiego i jego znaczenia dla budowania niepodległości Polski.

ilustracjastrzałka

− Dla Grupy Enea – firmy społecznie odpowiedzialnej, związanej z Poznaniem – niezwykle ważne są wartości patriotyczne, podtrzymywanie tradycji pracy organicznej oraz nieustanne działanie na rzecz rozwoju gospodarczego Polski. Enea od lat wspiera ważne dla Polski i regionu inicjatywy, także jako aktywny uczestnik działań edukacyjnych – powiedział Paweł Szczeszek, prezes Enei. − Jesteśmy dumni z polskiej historii i narodowych osiągnięć, dlatego stworzyliśmy projekt „Z Wielkopolski do Wolnej Polski. Młodzi o 27 grudnia 1918 roku”. Zapraszamy Państwa do udziału w nim już dziś – dodał.

Dodatkowo, w marcu Enea zorganizuje także konkurs z atrakcyjnymi nagrodami. Zadaniem uczestników będzie przedstawienie Powstania Wielkopolskiego za pośrednictwem różnych form, np. filmu czy animacji. Do udziału mogą zgłosić się uczniowie, nauczyciele historii oraz dyrektorzy szkół z całej Polski.

  • Enea projekt realizuje wspólnie z Towarzystwem Projektów Edukacyjnych w partnerstwie z Muzeum Narodowym w Poznaniu i Muzeum Powstania Wielkopolskiego w Poznaniu. Więcej szczegółów na stronie https://1918pamietamy.enea.pl/.

Źródło: Enea

Dodatkowe informacje:

Grupa Enea wspiera rozwój pasji naukowych, sportowych i artystycznych młodych ludzi poprzez program stypendialny Enea Akademia Talentów. Dodatkowo siedemnaście szkół branżowych objętych jest patronatem Grupy. Uczniowie kształcący się w kierunkach energetycznych korzystają z zajęć praktycznych prowadzonych przez specjalistów z Grupy Enea. Szkoły mogą liczyć na doposażenie pracowni w urządzenia niezbędne do prowadzenia zajęć praktycznej nauki zawodu. Od 2018 r. Grupa kształci studentów Politechniki Poznańskiej w ramach studiów dualnych, w czasie których uczą się zawodu w rzeczywistym środowisku pracy. Od dwóch lat jest także partnerem ogólnopolskiej olimpiady dla uczniów i studentów Zwolnieni z Teorii.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Jesteśmy przyszłością druku” – Mimaki na targach drupa
Firma Mimaki Europe, producent technologii druku atramentowego i cięcia, ogłosiła dzisiaj, że będzie obecna na targach drupa (Dusseldorf, Niemcy, 28 maja – 7 czerwca 2024 r.) wraz ze swoimi globalnymi parterami i nadrzędną marką Mimaki Engineering Co. Ltd. Zgodnie z hasłem targów drupa „Tworzymy przyszłość”, firma Mimaki wykorzysta swoje...
Kerris z obsługą mediową dla Andermatt Polska
Do grona klientów KERRIS dołączył Andermatt Polska, światowy lider w rozwoju, produkcji i dystrybucji biologicznych rozwiązań dla rolnictwa. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę działań w obszarze performance marketingu i social ads.
Hanna Dworak awansowała w agencji Enyo
Hanna Dworak awansowała w strukturach agencji Enyo – obecnie jako Senior Project Manager zarządza 8-osobowym zespołem. W Enyo pracuje od roku, do tej pory na stanowisku Project Manager. Jednym z jej pierwszych zadań w nowej roli była produkcja sesji zdjęciowej ogłaszającej nową ambasadorkę Lancôme - Igę Świątek.
Salestube rozpoczyna współpracę z Notino
Spółka MarTech & e-commerce connected Salestube została wybrana przez największy beauty e-shop w Europie markę Notino na partnera w obszarze MarTech. Salestube dostarczy klientowi licencję Google Analytics 360 oraz zapewni wsparcie analityczne ze strony ekspertów w dziedzinie Web Analytics oraz Data Science dla zespołu marketingowego perfumerii w zakresie wykorzystania...
Kampania społeczna „Teraz mnie widzisz” dostrzeżona i doceniona
Niewidzialność osób z niepełnosprawnościami była tematem przewodnim szóstej kampanii społecznej Fundacji Avalon, która właśnie dobiegła końca. Jej celem było sprowokowanie społeczeństwa do otwarcia oczu na potrzeby tej największej mniejszości, będącej jego integralną częścią i posiadającą takie sama prawa i potrzeby jak każdy z nas.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764