logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Energa po raz kolejny rozświetla Polskę na święta

  PR 03.12.2015, przeczytano 1062 razy
ilustracjastrzałka
Aleksandrów Łódzki

Już po raz siódmy startuje akcja „Świeć się z Energą”, w której wybierane są najpiękniej świątecznie oświetlone miasta w Polsce. W konkursach organizowanych przez Grupę Energa dodatkowo wziąć udział mogą  galerie handlowe oraz miłośnicy fotografii. Na zwycięzców czekają nagrody o łącznej wartości 250 tysięcy złotych, w tym 200 tys. na cele charytatywne.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/energa-po-raz-kolejny-rozswietla-polske-na-swieta,26751,artykul.html

Trwająca kilka tygodni zimowa zabawa nie tylko inspiruje i zachęca Polaków do świątecznego dekorowania swoich domów i miast, czy uwieczniania ich na zdjęciach, ale też przekonuje, że tego typu rywalizacja może także mieć na celu pomoc potrzebującym.

„Świeć się z Energą” to zmagania w trzech kategoriach konkursowych. W ogólnopolskim plebiscycie miast po raz kolejny wybierzemy najpiękniej oświetloną miejscowość. Nagrodzimy również autorów zdjęć, którzy najpełniej lub najciekawiej oddadzą w kadrze rozświetlony charakter świąt oraz najpiękniej w Polsce udekorowaną galerię handlową. Zwyciężą ci, którzy zdobędą najwięcej głosów Internautów i jury pod  przewodnictwem Lidii Popiel – znanej fotografki i wykładowczyni Warszawskiej Szkoły Filmowej.

Plebiscyt Miast – poszukiwania „świetlnej stolicy Polski” czas zacząć

Możliwość rywalizacji o tytuły i charytatywną nagrodę od kilku już lat dodatkowo mobilizuje miasta do dekorowania swoich ulic i deptaków świątecznymi ozdobami. Udział w „Świeć się z Energą” to dla miasta nie tylko okazja do pochwalenia się swoimi świetlnymi iluminacjami, to przede wszystkim sposób na rozbudzenie lokalnego patriotyzmu oraz szansa na pomoc jego najbardziej potrzebującym mieszkańcom.

Magia Świat to nie tylko kolorowe, świetliste dekoracje. To przede wszystkim czas, w którym chętniej angażujemy się w akcje charytatywne i chcemy dzielić się tym, co mamy. Dlatego w naszym konkursie wyróżniając miasta za ich iluminacje, tak naprawdę nagradzamy placówki i instytucje niosące w tych miejscowościach pomoc innym.  W tym roku udało nam się na ten cel przeznaczyć łącznie aż 200 tysięcy złotych i liczymy na to, że energooszczędny sprzęt AGD, który trafi do 16 miast z całej Polski, będzie długie lata służył obdarowanym domom dziecka lub innym potrzebującym osobom – mówi Jarosław Kozłowski, koordynator projektu „Świeć Się z Energą".

Miasta rywalizują ze sobą w dwóch etapach: regionalnym i ogólnopolskim. Najpierw z każdego województwa zostaje wyłoniony zwycięzca, który otrzyma nagrodę o wartości 10 000 zł. Prawdziwe emocje towarzyszą uczestnikom zabawy w finale ogólnopolskim, w którym pomiędzy 16 miastami toczy się walka o tytuł „świetlnej stolicy Polski” i nagrodę główną, energooszczędny sprzęt o łącznej wartości 50 000 zł. O tym, kto wygra decydują Internauci, którzy oddają swoje głosy na stronach dzienników lokalnych (m.in. Dziennik Zachodni, Gazeta Krakowska, czy Dziennik Bałtycki), za pośrednictwem stron www, Facebooka lub wysyłając SMS-y.

W poprzedniej edycji do konkursu zgłosiło się aż 228 miast! Na ostatniej prostej zwyciężył Połczyn-Zdrój, na który łącznie oddano 35 900 głosów. Które miasto będzie górą w tegorocznych, świątecznych zmaganiach? Okaże się już 26 stycznia.

Święta i światło w twoim obiektywie

Świąteczny klimat wokół nas tworzony przez świetliste oprawy naszych domów i miast, cieszy oczy mieszkańców, może być też  doskonałym źródłem inspiracji dla fotografujących. Dlatego w ramach „Świeć się z Energą” organizowany jest także tradycyjny konkurs fotograficzny. Zgłosić się do niego może każdy – zarówno pasjonaci, jak i amatorzy. Ważne, aby wykazali się kreatywnością i wrażliwością na otaczający ich świat.

- Pomysłów na świetliste zdjęcia jest tyle, ilu fotografujących. Autorzy tysięcy zdjęć, które dotychczas brały udział w naszym konkursie udowadniają, że nawet fotografując ten sam obiekt, choinkę, czy rozświetloną miejską promenadę, można pokazać je na wiele sposobów – mówi Jarosław Kozłowski, koordynator projektu „Świeć Się z Energą". – Zdjęcie, które zachwyci może być zrobione zarówno profesjonalną lustrzanką, jak i smartphonem. Warsztat i umiejętności nie są najważniejsze. Liczy się uchwycony w kadrze moment, lub pomysł na sfotografowanie urzekającej świetlistej kompozycji. Zachęcamy do robienia zdjęć, dzielenia się nimi, oznaczania #SwiecSie na Instagramie i oczywiście zgłaszania do naszego konkursu.

W tym roku po raz kolejny przewodniczącą jury konkursu będzie Lidia Popiel, która swoim profesjonalnym okiem oceni prace wszystkich uczestników. Dla tych, którzy stawiają pierwsze kroki w świecie fotografii, przygotowała specjalne videoporadniki. W krótkich materiałach video, podpowiada jak wykonać dobre technicznie i nieszablonowe zdjęcia. Filmy można je obejrzeć na SwiecSie.pl ora kanale Youtube Grupy Energa.

- W okresie świątecznym zarówno ulice, jak i nasze domy aż się proszą, by uwiecznić je na fotografii. I choć operowanie światłem nie jest prostą rzeczą, to nie zniechęcajmy się. Próbujmy, eksperymentujmy i bawmy się tą gwiazdkową aurą w obiektywie. Święta to też doskonała okazja, aby zrobić pamiątkowe zdjęcia naszym bliskim. Wszystkie fotografie, zawierające w sobie magiczny pierwiastek świąt, będziemy oceniać w konkursie „Świeć się z Energą” – mówi Lidia Popiel, fotografka, wykładowczyni w Warszawskiej Szkole Filmowej.

Informacje o zgłoszeniach do konkursu znajdują się na stronie SwiecSie.pl. Chętni uczestnicy zakładają album zawierający do ośmiu zdjęć o szeroko pojętej tematyce świątecznej. W pierwszej kolejności rozegra się pomiędzy nimi rywalizacja na etapie regionalnym. Internauci oraz jurorzy wybiorą po 10 zwycięzców z każdego województwa, którzy powalczą w ogólnopolskim finale. W każdym województwie nagrody otrzymują zdobywcy trzech pierwszych miejsc – zwycięzca wygra odporny na kurz, zachlapania, upadki i mróz kompaktowy aparat fotograficzny Olympus GT-860 o wartości ok. 1200 zł. Dwie kolejne osoby w rankingu zdobędą bony na zakupy w sklepie internetowym sklep.energa.pl o wartości 200 zł każdy.

W sumie, do rywalizacji o zwycięstwo ogólnopolskie staną autorzy 160 zdjęć. Nagrody, przygotowane przez Grupę Energa oraz partnerów zabawy, otrzymają zdjęcia najpopularniejsze wśród Internautów oraz te najwyżej ocenione przez jury konkursu. 

Publiczność wybierze swojego laureata i dwoje wyróżnionych, natomiast jury pod przewodnictwem Lidii Popiel spośród wszystkich zdjęć wybierze autorów najlepszych prac w 4 konkursowych kategoriach. Z grona laureatów jury wskaże zdobywcę Grand Prix, który tym samym wygra nagrodę w postaci udziału w warsztatach fotograficznych z Lidią Popiel.

Zwycięzcy wszystkich kategorii otrzymają aparaty fotograficzny Olympus OM-D E-M10 (wyposażony m.in. w stabilizację obrazu i Wi-Fi najlepszy kompaktowy aparat systemowy w konkursie EISA 2014-2015) o wartości około 3000 zł oraz bony na zakupy w sklepie internetowym sklep.energa.pl o wartości 500 zł każdy.

W obu etapach „Świeć się z Energą” głosy internautów oddawane będą za pośrednictwem serwisu www, Facebooka lub SMS (sposób głosowania na różnych etapach dokładnie określa regulamin konkursów). Do konkursu można się zgłaszać od 4 grudnia 2015 r,. z kolei głosowanie rozpoczyna się 11 grudnia br. Finalistów poznamy 15 stycznia 2016 roku, natomiast zwycięzców 26 stycznia.

„Świeć się Galerio”

Z roku na rok coraz bardziej okazałe i efektowne iluminacje świąteczne pojawiają się na wielu obiektach handlowych jeszcze w listopadzie. W dużym stopniu to oświetlenie galerii handlowych współtworzy miejski świąteczny klimat, szczególnie w większych miejscowościach. Dlatego od 2012 roku do „Świeć się z Energą” zapraszamy również tego typu obiekty do rywalizacji o miano galerii najpiękniej udekorowanej na święta. W pierwszej kolejności, bożonarodzeniowe strojenia sklepów docenią mieszkańcy poszczególnych województw. 16 galerii, które w pierwszym etapie zdobędą najwięcej głosów z regionu, powalczy w ogólnopolskim finale. Zdobywcę tytułu najpiękniejszej galerii w świątecznej odsłonie w Polsce poznamy 26 stycznia 2016 roku. Zostanie on wyłoniony dzięki głosom internautów, którzy będą mogli głosować za pomocą serwisów www, przez Facebook lub SMSy.

Zwycięski obiekt nagrodzony zostanie wizytą niepowtarzalnej atrakcji dla dzieci - mobilnego centrum nauki Planety Energii, gdzie pod okiem energetycznych ekspertów najmłodsi będą mogli dowiedzieć się, jak powstaje prąd i poznać fascynujący świat energii wokół nas.

Harmonogram „Świeć się z Energą”

Etap regionalny:

  • Przyjmowanie zgłoszeń: 4 grudnia – 6 stycznia
  • Głosowanie: 11 grudnia – 11 stycznia
  • Ogłoszenie zwycięzców etapu regionalnego: 15 stycznia


Etap ogólnopolski:

  • Głosowanie: 15 stycznia – 25 stycznia
  • Ogłoszenie zwycięzców: 26 stycznia

Źródło: Energa

SwiecSie.pl

Dodatkowe informacje:

Organizatorami „Świeć się” są Polska Press Grupa i Energa SA, zaś jego partnerami są: Energa Oświetlenie, Polska Rada Centrów Handlowych, Olympus Polska i i oficjalny sklep internetowy akcji sklep.energa.pl.

Pomysłodawcą i głównym sponsorem akcji "Świeć Się" jest Grupa Energa, jedna z czterech największych grup energetycznych w Polsce, z wiodącą pozycją na polskim rynku pod względem udziału energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych w produkcji własnej.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dawid Szczepaniak jurorem Clio Awards 2024
Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer VML Poland, zasiądzie w składzie jury Clio Awards w kategorii Social Media. 
Najlepsze kreacje reklamowe 2023 nagrodzone przez Biuro Reklamy TVP
Biuro Reklamy TVP po raz dziewiąty wyróżniło najlepsze kreacje reklamowe wyznaczające najwyższe standardy językowe w przekazach komercyjnych oraz odgrywające istotną rolę społeczną i kulturalną. Wśród laureatów tegorocznego finału konkursu Złota Mowa Reklamowa znalazły się: Fundacja Avalon, Jerónimo Martins Polska i PGE Polska Grupa Energetyczna. Wyróżnienia otrzymały...
Kaufland: Klip „Balon” wyróżniony w konkursie OLX „Liderzy Rekrutacji”
Połączenie działań komunikacyjnych Kaufland z pasją jednego z pracowników zostało nie tylko pozytywnie odebrane przez internautów, ale także docenione przez ekspertów HR i employer brandingu. Utwór „Balon” został wyróżniony w tegorocznej edycji konkursu OLX „Liderzy Rekrutacji”, a sami odbiorcy okrzyknęli go mianem...
Kampania „Teraz Mnie Widzisz?” z nagrodą Biura Reklamy TVP
Ogólnopolska kampania społeczna Fundacji Avalon została wyróżniona nagrodą Biura Reklamowego TVP w kategorii Odpowiedzialność Społeczna. Akcja Złota Mowa Reklamowa zorganizowana została po raz dziewiąty i jak co roku ma na celu wyróżnienie najlepszych kreacji reklamowych, które odznaczają się nie tylko formą wyrazu, lecz także najwyższymi standardami...
Aspirin C z nagrodą w konkursie Remarkable for Bayer Awards 2023
Digitalowa kampania reklamowa produktu Aspirin C, do której agencja MullenLowe Warsaw przygotowała strategię i kreację, otrzymała nagrodę w międzynarodowym konkursie Remarkable for Bayer Awards 2023 w kategorii Precision Marketing Campaign & Activaction.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764