logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Eniro Polska - podsumowanie i plany

  PR 22.06.2009, przeczytano 4000 razy
ilustracjastrzałka
Roger Asplund

Eniro Polska jest liderem na rynku katalogów i wyszukiwarek teleadresowych. Wartość sektora yellow oages, uwględniając on-line i off-line, szacowna jest na ponad 360 mln zł. 2008 rok był bardzo dobry dla Eniro. Polski oddział firmy zwiększył przychody, liczbę klientów i EBITDA. Pod koniec 2008 roku spółka Eniro przyjęła nową długoterminową stretagię „od zależności od druku do możliwości online”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/eniro-polska----podsumowanie-i-plany,9133,artykul.html

2008 - wyniki finansowe
Przychody Eniro Polska w 2008 roku wyniosły ponad 173 mln zł. Firma wzmocniła pozycję lidera na polskim rynku yellow pages, zarówno on-line jak i off-line. Marża EBITDA była wyższa niż w poprzednim roku i wyniosła ponad 41 mln zł. O ponad 5.000 wzrosła liczba klientów firmy i wyniosła ponad 113.000. Eniro ma pond 50%-owy udział w rynku yellow pages.

Łączymy kupujących i sprzedających – to hasło idealnie określa biznes firmy. Panorama Firm wiodąca marka Eniro Polska jest dostępna jako książka telefoniczna, wyszukiwarka teleadresowa www.pf.pl oraz numer 118 118 - dobrze poinformowany numer przez 24 h/dobę i 365 dni w roku. Panoramę Firm zna obecnie 25 milionów Polaków, a katalogi są używane przez 15 milionów. Internetową Panoramę Firm www.pf.pl miesięcznie odwiedza ponad 3.4 mln użytkowników (badanie Megapanel, marzec 2009 r.). Baza danych Panorama Firm to największa baza adresowa w Polsce, profesjonalne i najbardziej aktualne źródło informacji o ponad 1.500.000 firmach, ich produktach i usługach.

Nowe wyzwania w 2009 r.
- Strategia „od zależności od druku do możliwości online” oznacza, że będziemy utrzymywali pozycję lidera na rynku drukowanych yellow pages, ale jednocześnie wykorzystujemy mozliwosci on-line, opracowując jak najbardzuiej wartościowe dla konsumentów i klientów produkty i badamy nowe obszary zwiększania przychodów – mówi Roger Asplund, Dyrektor Generalny Eniro Polska.

W kwietniu Eniro uruchomiło nowa wersję Internetowej Panoramy Firm www.pf.pl. Nowości i zmiany wprowadzone na stronie, to:
· bardziej precyzyjne wyniki wyszukiwania i większa dokładność
· logiczny indeks i bardziej optymalne słowa kluczowe
· większa baza danych Panorama Firm - największa i najbardziej aktualna baza teleadresowa w Polsce
· mapa - bardziej funkcjonalna i największa w Polskim Internecie mapa on-line, zawierająca interesujące POI, unikalne funkcjonalności mapowe i pomocne narzędzia
· ulepszona szybkość strony
· nowy wygląd strony głównej www.pf.pl
Eniro bada nowe obszary na rynku. Planero.pl jest pierwszym serwisem w Polskim Internecie, który umożliwia kompleksowe planowanie czasu wolnego. Strona ma już ponad 100.000 unikalnych użytkowników z ich liczba stale rośnie (źródło: Google Analytics). Firma inwestuje również w rozwój Budownictwa – budowlanej marki dostępnej jako katalog, na płycie CD oraz jako serwis internetowy – www.budownictwo.pl. Rozwój Budownictwa to przede wszystkim:
· zawartość serwisu - bardziej interesująca dla użytkownika, oferty firm z branży budowlanej, polecane marki, informacje o targach, profesjonalne usługi
· nowa sekcja profesjonalne usługi – specjalna sekcja zawierająca informacje o usługach innych niż budowlane lub pokrewnych, np. geodezyjnych, logistycznych
· nowa strona www.budownictwo.pl - nowa domena, zawartość dostosowana do potrzeb użytkowników, bardziej przejrzysta i profesjonalna
· większa funkcjonalność serwisu

118 118 numer informacyjny, który ułatwia szybkie znalezienie firm, produktów oraz usług oraz ich lokalizacji przez telefon. Obecnie 118 118 działa we wszystkich sieciach komórkowych,, czyli Plus, Orange, Era ora Play. Eniro planuje wdrożenie numeru w sieciach stacjonarnych. Dzwoniąc pod „dobrze poinformowany numer” znajdziemy adres, telefon do każdej firmy, dowiemy się „jak dotrzeć” pod wskazany adres, co grają w kinach czy o której odjeżdża nasz pociąg. Pod numerem 118 118 możemy liczyć na pomoc w prawie każdej sprawie.

- Nowa strategia przyjęta dla całej grupy Eniro wymaga szybszego „dopasowywania się do rynku”, wykorzystując nowe technologie i dopasowując się do potrzeb klientów i użytkowników. Przyszłość yellow pages wygląda bardzo obiecująco i z pewności będzie oparta na nowoczesnych produktach i usługach. Wszystkie marki Eniro, np. Panorama Firm, www.pf.pl, Budownictwo, 118 118 są najwyższej jakości, którą potwierdzają ich użytkownicy. Przyszłość jest obiecująca i wykorzystamy to – dodaje Roger Asplund, Dyrektor Generalny Eniro Polska.

Report Roczny Eniro jest dostępny na stronie: www.eniro.com (w wersji pdf).

Źródło: Eniro Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764