logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Epoka (nie)dostępności – wystawa w Młynach Rothera w Bydgoszczy

  PR 04.06.2025, przeczytano 430 razy
ilustracja

Od 10 czerwca w Młynach Rothera w Bydgoszczy będzie można zobaczyć nową ekspozycję, która powstała z inicjatywy Fundacji Avalon i Muzeum Narodowego w Krakowie. Wystawa pokazuje jakich trudności doświadczają osoby z niepełnosprawnościami w swoim codziennym życiu.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/epoka-%28nie%29dostepnosci-%E2%80%93-wystawa-w-mlynach-rothera-w-bydgoszczy,409124,artykul.html

Mimo ogólnego postępu nadal żyjemy w epoce nierówności, a ponad 5 milionów Polaków z niepełnosprawnościami doświadcza różnych form wykluczenia, takich jak bariery architektoniczne, informacyjne, technologiczne, edukacyjne, finansowe, a także te występujące w życiu zawodowym i prywatnym. Brak dostępności widoczny jest również w usługach, w kulturze oraz w mediach. Wiele osób nie zdaje sobie też sprawy z tego, że dostępność wpływa na jakość życia każdego z nas i leży w interesie każdego, niezależnie od wieku czy poziomu sprawności. 

Wystawa „Epoka (Nie)dostępności” ukazuje, jak brak dostępności kształtuje nasze codzienne doświadczenia. Na ekspozycję składa się 12 obiektów symbolizujących wykluczenie w różnych obszarach życia. Wystawa pokazuje, że dostępność to coś więcej niż likwidowanie barier fizycznych – to kwestia empatii i odpowiedzialności społecznej. Skłania do zmiany perspektywy i uświadamia, że tworzenie świata otwartego i dostępnego dla wszystkich leży w interesie całego społeczeństwa. To zaproszenie do dialogu i impuls do działania. 

Wystawa powstała we współpracy Fundacji Avalon z Muzeum Narodowym w Krakowie, gdzie była eksponowana od stycznia do końca kwietnia tego roku. Stanowiła serce ogólnopolskiej kampanii społecznej „Epoka Dostępności” realizowanej przez Fundację Avalon, dofinansowanej ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych – PFRON. Jej celem było uświadomienie społeczeństwu, czym jest brak dostępności i jaki wpływ mają wszyscy na powstawanie barier dla osób z niepełnosprawnościami. Kampania przeprowadzona została wspólnie z Agencją Nie Do Ogarnięcia. Teraz, dzięki włączeniu w projekt Młynów Rothera, będzie szansa zobaczyć ją po raz kolejny – tym razem w Bydgoszczy. 

Młyny Rothera są nagradzane za dostępność, na przykład w tej chwili znajdujemy się w gronie finalistów konkursu „Lider Dostępności”. Pozyskujemy też granty na dalsze działania związane ze zwiększaniem dostępności obiektu i oferty instytucji. Dlatego czujemy się odpowiedzialni za inicjowanie i wzmacnianie dialogu wokół tego tematu, chcemy, żeby stawał się coraz bardziej widoczny. - mówi Sławomir Czarnecki, dyrektor Młynów Rothera  

Pracujemy w wyjątkowym miejscu. Bydgoszczanie przez lata czekali, aż Młyny zostaną podniesione z ruiny i udało się. Dzięki staraniom włodarzy miasta, Młyny nie tylko wypiękniały, ale przede wszystkim zostały przeznaczone na przestrzeń publiczną. Czujemy dumę, ale i dużą odpowiedzialność, żeby tworzyć miejsce dostępne i przyjazne dla wszystkich. Przez pokazanie wystawy „Epoka (Nie)dostępności” w Młynach chcemy pokazać bydgoskiej społeczności Osób z Niepełnosprawnościami, że kwestia ich praw jest dla nas ważna. Liczymy też na to, że wystawa poruszy naszych Gości tak, jak jej krakowska odsłona poruszyła nas. - mówi Anna Triebwasser, koordynatorka dostępności w Młynach Rothera 

12 eksponat zatytułowany „Miejski tor przeszkód”, który zobaczymy w Młynach w ramach ekspozycji powstał we współpracy z Kamilem Najdrowskim, sportowcem związanym z Bydgoszczą.

Eksponaty prezentowane będą w przestrzeni ogólnodostępnej Młynów na trzech kondygnacjach (Młyn parter, I i II piętro). Wstęp jest bezpłatny.  Wystawę „Epoka (Nie)dostępności” będzie można zwiedzać do 7 września w godzinach otwarcia Młynów.  Więcej informacji wystawie na stronie: https://wystawa.epokadostepnosci.pl/

Źródło: Fundacja Avalon

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Carlsberg partnerem festiwalu Letnie Brzmienia 2025
Marka Carlsberg została oficjalnym partnerem festiwalu Letnie Brzmienia 2025, jednego z najpopularniejszych wydarzeń muzycznych tego lata w Polsce. Przez całe wakacje piwo Carlsberg będzie obecne na festiwalowej trasie ze swoją strefą, która stanie się przestrzenią spotkań, relaksu i dobrej zabawy w duchu hasła „Wszystko co najlepsze zaczyna się od ciekawości?...
Biedronka i marka Polaris wspierają młodych piłkarzy ręcznych
Biedronka, która już od ubiegłego roku wspiera polską piłkę ręczną, rozszerza współpracę ze Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce. Woda Polaris, dostępna wyłącznie w sklepach sieci, została Oficjalną Wodą Mistrzostw Świata w Piłce Ręcznej Mężczyzn do lat 21, a sieć Biedronka - „Narodowym Dostawcą” mistrzostw. Inauguracja rozgrywek najlepszych młodych piłkarzy...
Krzysztof Ibisz i Awantura o kasę w kampanii Plusha
Rozpoczyna się najnowsza kampania Plusha, który wjechał na plan teleturnieju „Awantura o kasę”. Drużyna Miśtrzów przebiła uczestników… milionem gigabajtów.
CAMINO A ESPANA - warszawska opowieść o hiszpańskim wzornictwie
11 czerwca 2025 roku Warszawa na kilka godzin przeniosła się na Półwysep Iberyjski. Wszystko za sprawą wydarzenia „SPAIN IS IN - CAMINO A ESPAÑA", które po raz drugi odbyło się w stolicy Polski. Inicjatywa ICEX España Exportación e Inversiones, Ambasady Hiszpanii i agencji OKK! PR ponownie przyciągnęła architektów,...
Kampania społeczna „MOCni w Słowach – Bo to, co mówisz, zostaje na zawsze”
16 czerwca wystartowała kampania społeczna „MOCni w Słowach – Bo to, co mówisz, zostaje na zawsze”, organizowana przez All About Parenting. Jej celem jest zwrócenie uwagi rodziców na to, jak codzienne słowa wpływają na emocje i rozwój dzieci oraz zachęcenie ich do refleksji nad tym, co sami słyszeli w dzieciństwie i jak dziś komunikują...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764