logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Epson: w Polsce nie tylko ekrany… wydruki zdjęć wciąż cenne

  PR 02.11.2023, przeczytano 713 razy

Niezwykłe emocje towarzyszące rywalizacji oraz satysfakcja z realizacji marzeń – te uczucia dominowały podczas niedawno zakończonej serii biegów "Kids Run", która zgromadziła tysiące młodych entuzjastów aktywności na świeżym powietrzu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/epson%3A-w-polsce-nie-tylko-ekrany%E2%80%A6-wydruki-zdjec-wciaz-cenne,401936,artykul.html

Jesienią zakończyła się 10 edycja cyklu biegów dla dzieci „Kids Run”, którą wspierała firma Epson jako sponsor strategiczny. To wyjątkowe wydarzenie, które promuje zdrowy i aktywny tryb życia wśród najmłodszych. Celem organizatorów jest zachęcanie do ruchu, aktywności najmłodszych. W obecnej odsłonie cyklu wystartowało ponad 6500 dzieci, a wraz z rodzicami ilość uczestników przekroczyła 15 tys. osób.

W tym roku japoński producent projektorów i drukarek nie tylko wsparł finansowo to wydarzenie, ale również wzbogacił je o unikalne atrakcje: osobną strefę aktywności oraz stoisko, na którym można było wydrukować ulubione zdjęcia. Wszystkie wydruki powstały dzięki drukarkom Epson z serii EcoTank. Dodatkowo uczestników proszono o wypełnianie ankiet badających świadomość i oczekiwania związane z drukowaniem i bezpieczeństwem.

Podobnie jak Usain Bolt, nasza firma również wspiera projekty edukacyjne i te dotyczące rozwoju fizycznego dzieci i młodzieży. Zależy nam na zbudowaniu zaufania dzięki produktom, które pomagają społecznościom rozwijać się w mądry, zrównoważony sposób. Chcemy inspirować innych do realizowania swoich marzeń, niezależnie od tego, czy są duże czy małe.” – mówi Ewa Pytlak, Marketing i PR Manager w Epson Polska. „Z kolei wyniki ankiet pomogą nam lepiej zrozumieć potrzeby klientów i dostarczyć produkty, które spełniają ich oczekiwania”

ilustracjastrzałka

Jak drukujemy? Jakie widzimy zagrożenia?

Cykl imprez gromadzących tak wielką ilość rodzin był doskonałą okazją do kontaktu z grupą docelową firmy i zebrania cennej wiedzy o zachowaniach klientów. Dlatego też, podczas imprez w 10 miastach, wykorzystując obecność stoiska, gdzie drukowane były fotografie uczestników, rodzice początkujących biegaczy proszeni byli o wypełnienie ankiet związanych z drukiem oraz nawykami zakupowymi. Pytania miały na celu poznanie obecnego stanu świadomości co do potrzeb drukowania domowego, ale także określenie oczekiwań na przyszłość w tym obszarze i obaw związanych z udostępnianiem zdjęć w Internecie.

W Polsce liczą się nie tylko ekrany… wydruki zdjęć wciąż są cenne (najciekawsze dane z badania)

  • Duża grupa pytanych (ponad 73%) drukuje zdjęcia, jedynie 1/5 przechowuje fotografie tylko w postaci cyfrowej. W dobie powszechnej digitalizacji to dość zaskakujący rezultat. Co więcej aż 37 % drukuje je na własnej drukarce. To oznacza, że użytkownicy indywidualni dostrzegli możliwości domowego, niedrogiego druku zdjęć.
  • Głównym powodem, dlaczego chcemy mieć zdjęcia na papierze jest łatwość przechowywania i powracania do wspomnień w czasie ich oglądania (45,7%). Jako następny powód badani wskazywali ozdabianie nimi przestrzeni, w których żyją i pracują (dom/biuro) (30,2%) i przekazywanie ich jako prezentów, co podkreśla wagę interakcji międzyludzkich – ponad 18% odpowiedzi.
  • Duża grupa (50,8%) jest zaniepokojona zagrożeniami związanymi z publikacją zdjęć w sieci i potwierdzają, że drukowanie ich może być bezpieczną alternatywą.
  • Większość (78,9%) respondentów stara się zapobiegać utracie cennych plików/zdjęć przez kopiowanie ich do „chmury”, wykonywanie kopii zapasowej na nośnikach (CD/DVS/USB) czy wydruk zdjęć. Popularność każdej z tych metod jest zbliżona – ok 1/3.

Badanie wyraźnie pokazało, że zdjęcia wykonujemy najczęściej telefonem. Jednak świadomość zagrożeń, które nas otaczają w świecie cyfrowym, jak również potrzeba łatwego powracania do wspomnień sprawia, że większość z nas te najważniejsze momenty utrwala w postaci zdjęć na papierze. Obecnie druk to nie tylko dokumenty i faktury, ale także emocjonalny wyraz samego siebie w postaci fotografii, które opowiadają historie o marzeniach i wspomnieniach.

W praktyce umożliwiają to doskonale drukarki Epson EcoTank. Technologia samodzielnego dolewania atramentu, ogromnie obniża koszty drukowania. Komplet butelek atramentem dostarczany wraz z drukarką wystarczy nawet na trzy lata. Głowice drukujące „na zimno” bez nagrzewania słyną z niezawodności i wydajności przez cały okres eksploatacji. Pozwala to na rzadsze serwisowanie i przekłada się na dłuższą żywotność urządzenia. Ogranicza również wpływ na środowisko naturalne produkcji i recyklingu części i tonerów używanych w drukarkach laserowych – w EcoTank ich po prostu… nie ma!

Kids Run 2023 i Epson – fakty i liczby:

  • 10 wydarzeń w 10 różnych miastach: Poznań, Wrocław, Warszawa, Zielona Góra, Gdańsk, Bydgoszcz, Gdańsk, Katowice, Kraków, Łódź
  • Ponad 6500 startujących w kilkunastu kategoriach wiekowych
  • Około 15 000 gości i osób odwiedzających: wydarzenia przyciągnęły licznie rodziny i przyjaciół dzieci, tworząc niepowtarzalną atmosferę wsparcia i radości.
  • Ponad 2300 wypełnionych ankiet: uczestnicy mieli możliwość wypełnienia ankiet dotyczących sposobu korzystania z urządzeń drukujących co pomoże w dostosowaniu produktów Epson do potrzeb klientów.
  • Ponad 2500 wydrukowanych zdjęć: stoisko Epson cieszyło się ogromną popularnością, umożliwiając uczestnikom wydrukowanie swoich zdjęć na żywo z komórki z wykorzystaniem drukarek z serii EcoTank.

Źródło: Epson Europe B.V.

Dodatkowe informacje:

Metryczka badania: Badanie firmy Epson "Opowiedz nam o swoich zdjęciach” zostało przeprowadzone w okresie 06-09.2023 na reprezentatywnej próbie 2172 (z czego: 1 134 online i 1038 druk) osób w wieku 18-50+. Zostało zrealizowane techniką ankiety online i bezpośredniej z polami wielokrotnego wyboru lub wskazaniem ważności na skali od 1-5 możliwych wariantów.

Epson Europe B.V.
Firma istnieje od 1942 roku, pozycję lidera w świecie nowych technologii utrzymuje już od półwiecza. Nie byłoby to możliwe bez inwestycji w badania. Ta strategia sprawdza się doskonale i sprowadza się do ciągłego rozwoju i inwestycji zamiast redukcji zatrudnienia czy optymalizacji kosztów poprzez redukcję R&D. O rezultacie świadczy liczba niemal 14 patentów, jakie wychodzą z laboratoriów firmy... każdego dnia, co daje ponad 5 tys. innowacji rocznie,

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Warszawskie kawiarnie coraz częściej korzystają z potencjału neonów LED od Ledon Design, by wyróżnić swoje lokale na tle konkurencji i przyciągnąć uwagę klientów. Dzięki nowoczesnej technologii i szerokim możliwościom personalizacji, neon na ścianę staje się nie tylko efektownym elementem dekoracyjnym, ale również skutecznym narzędziem...
Agencja kreatywna Amooco nawiązała strategiczną współpracę z marką Tefal, znanym producentem sprzętów domowych i kuchennych. Celem tej kooperacji jest tworzenie efektywnych kampanii marketingowych, które wspierają sprzedaż oraz angażują konsumentów w okresie przedświątecznym.
Piątnica promuje Serki Wiejskie
Od 20 stycznia 2025 roku startuje kampania promująca Serki Wiejskie z Piątnicy w dwóch wariantach: wysokobiałkowym oraz z dodatkiem owoców. Spoty reklamowe koncentrują się na wyjątkowych cechach tych produktów – zarówno smakowych, jak i funkcjonalnych. Serek Wiejski wysokobiałkowy to idealna opcja dla osób prowadzących aktywny tryb życia, a...
Novo Nordisk – globalna firma działająca w branży farmaceutycznej po raz trzeci wybrała agencję AHAVA PR do obsługi działań komunikacyjnych w ramach kampanii “Porozmawiajmy szczerze o otyłości”. Decyzja o zaangażowaniu AHAVA PR w prace nad 6. edycją kampanii była podyktowana wysokim poziomem zrozumienia specyfiki projektu i branży oraz wypracowaniem innowacyjnego,...
Podrażnione gardło w kampanii Fiorda
Ruszyła nowa kampania Fiorda – wspiera, gdy podrażnione gardło doskwiera
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764