logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Epson i Brunello Cucinelli z wizją gospodarki o obiegu zamkniętym

  PR 25.01.2022, przeczytano 968 razy
ilustracjastrzałka

Globalna firma technologiczna Epson nawiązała współpracę z wiodącą, włoską, prestiżową, marką modową Brunello Cucinelli, instalując w jej siedzibie opracowany przez siebie system PaperLab. Jest to innowacyjny i zrównoważony system recyklingu papieru, który pozwala firmom i instytucjom zamknąć pętlę wykorzystywanych zasobów. Wdrażając gospodarkę papieru o obiegu zamkniętym stawiają kolejny krok na drodze do zrównoważonej działalności.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/epson-i-brunello-cucinelli-z-wizja-gospodarki-o-obiegu-zamknietym,394523,artykul.html

To partnerstwo jest przykładem wieloletniego zaangażowania Epson w opracowywanie zrównoważonej technologii. Teraz, wspólnie z domem mody Brunello Cucinelli realizuje cele, oparte na filozofii głębokiego szacunku dla wszystkich stworzeń, ludzkości i planety. Wspólnym mianownikiem tej współpracy jest połączenie nowoczesności i rzemiosła na równi z kreatywnością i pasją. Obecnie, dom mody Brunello Cucinelli nie tylko przetwarza, lecz także ponownie wykorzystuje papier w ramach jednego procesu.

Dzięki pierwszemu na świecie biurowemu urządzeniu do bezpiecznego recyklingu papieru - PaperLab firmy Epson - organizacje mogą samodzielnie przetwarzać makulaturę i produkować papier w celu ponownego wykorzystania. To funkcjonalne rozwiązanie, które znacząco zmniejsza ilość odpadów, zużytego surowca i energii.

- Jesteśmy dumni z połączenia sił z Brunello Cucinelli, pionierem w zakresie najwyższych standardów branżowych, który dąży do tworzenia lepszych i bardziej środowiskowo neutralnych produktów – skomentował Yasunori Ogawa, prezes firmy Epson. - Epson wspiera zrównoważony rozwój wnoszący nowe wartości do społeczności: przekształcając własną działalność, wprowadzamy innowacyjne technologie, które pomagają innym firmom stać się prawdziwie ekologicznymi. Jesteśmy zaszczyceni, że firma Brunello Cucinelli wybrała Epson, aby wkroczyć na ścieżkę zrównoważonego rozwoju. Wierzymy, że może to być pionierski ruch inspirujący inne firmy i organizacje, które dostosowują się do gospodarki o obiegu zamkniętym i dążą do osiągnięcia celów, takich jak Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ (UN SDGS).

- Brunello Cucinelli opiera się na zasadzie humanistycznego kapitalizmu, której kluczową cechą jest życie i tworzenie w zgodzie ze światem natury – powiedział Riccardo Stefanelli, dyrektor generalny Brunello Cucinelli, wyjaśniając dokonany wybór. - Wierzę, że współpraca z firmą Epson pomoże nam rozwijać nasze wartości i dążyć do celu, jakim jest stałe poszanowanie godności ludzkiej i środowiska naturalnego. Wspiera ona nasze wysiłki w zakresie pielęgnowania i prezentowania obszarów wyjątkowych z racji ich naturalnego piękna, a dzięki najnowocześniejszej technologii możemy również zmieniać się od środka i stać się prawdziwie ekologiczną firmą.

Dla Epsona, który dąży do ograniczenia do 2030 roku emisji w łańcuchów dostaw o ponad 2 mln ton zgodnie z opracowaną przez siebie odnowioną wizją korporacyjną 2025 jest to wyjątkowo ważne wydarzenie. Ta strategia wytycza organizacjom drogę do zmiany modeli biznesowych, zaczynając od utworzenia ekosystemów biur działających w obiegu zamkniętym.

W biurach generowanych jest coraz więcej odpadów papierowych, które stanowią ponad 50% wszystkich odpadów w firmie, co przekłada się na rosnący ślad węglowy. Szacuje się, że papier stanowi jedną czwartą wszystkich odpadów na wysypiskach oraz około 42% pozyskanego surowca drzewnego na świecie.

System PaperLab, „katalizator” ekosystemu biurowego o obiegu zamkniętym, równocześnie ratuje drzewa, zmniejsza zużycie wody oraz redukuje emisję dwutlenku węgla. Oparty jest na autorskiej, innowacyjnej technologii Dry Fiber. System PaperLab umożliwia produkcję do 720 arkuszy A4 lub 360 arkuszy A3 na godzinę. Stanowi także rozwiązanie problemu związanego z usuwaniem lub niszczeniem wrażliwych danych, które często są zawarte na odpadach papierowych. Kiedy ten proces jest przeprowadzany poza organizacją, wzrasta ryzyko ujawnienia danych, rosną koszty oraz emisja dwutlenku węgla, czego można uniknąć po wdrożeniu zasad gospodarki o obiegu zamkniętym.

PaperLab fundamentalnie zmienia status quo w tym obszarze. Zmniejszenie zużycia papieru i wody oraz emisji dwutlenku węgla stanowi decydujący krok w kierunku osiągnięcia przez organizacje zerowego lub ujemnego bilansu netto.

Źródło: Epson Europe B.V. Sp. z o.o. Oddział w Polsce

www.epson.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764