logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Epson i projektant Yuima Nakazato uchylają rąbka tajemnicy bardziej zrównoważonej przyszłości mody

  PR 30.01.2023, przeczytano 726 razy
ilustracjastrzałka

Celem partnerstwa jest połączenie druku atramentowego i technologii suchego włókna, aby tworzyć zachwycające projekty z recyklingowanej odzieży


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/epson-i-projektant-yuima-nakazato-uchylaja-rabka-tajemnicy-bardziej-zrownowazonej-przyszlosci-mody,398796,artykul.html

Podczas tygodnia mody haute couture wiosna–lato 2023 w Paryżu, Epson wraz ze słynnym japońskim projektantem mody, Yuimą Nakazatą i jego marką YUIMA NAKAZATO zaprezentują równie oszałamiające, co ekologiczne kreacje. YUIMA NAKAZATO posłużył się cyfrową technologią druku na tkaninach Epson, aby przedstawić swoją unikalną i kreatywną wizję świata. Oprócz tego, część jego dzieł powstało z wykorzystaniem nowego, bardziej ekologicznego i mającego potencjalnie wielki wpływ na branżę procesu produkcji tekstyliów.

Technologia suchego włókna firmy Epson, która obecnie jest już komercyjnie stosowana do przetwarzania papieru biurowego niemal bez użycia wody, została dostosowana do produkcji nietkanego materiału z odpadów tekstylnych, na którym można drukować. Proces produkcji nowego materiału został przedstawiony w Paryżu w ramach trzyletniej współpracy firmy Epson i marki YUIMA NAKAZATO. Po raz pierwszy zastosowano go do stworzenia kreacji, które zaprezentowano na pokazie Nakazaty 25 stycznia 2023 r. w Palais do Tokyo.

Współpraca Epson i YUIMA NAKAZATO to kontynuacja udanego wsparcia w zakresie drukowania na potrzeby kolekcji projektanta. Pozwala podnieść poziom jego kreacji i umożliwia ekologiczną produkcję wysokiej jakości odzieży na zamówienie. Zarówno Epson, jak i YUIMA NAKAZATO chcą nagłaśniać problem ilości zużywanej wody oraz wytwarzanych odpadów związanych z nadwyżkami produkcji. Podczas paryskiego pokazu można zobaczyć, jak zmiana na bardziej przyjazny dla środowiska druk cyfrowy, który wykorzystuje atramenty pigmentowe, zapewnia branży modowej bardziej zrównoważoną i generującą mniej odpadów metodę drukowania na tekstyliach.  [1]

Materiał wykorzystany do stworzenia najnowszej kolekcji YUIMY NAKAZATO powstał ze zużytych ubrań pozyskanych w Afryce – miejscu, do którego trafiają wyrzucone tekstylia z całego świata. Nakazato odwiedził Kenię, gdzie zebrał około 150 kg odpadów odzieżowych z napotkanej „góry ubrań” powstałej z wyrzuconych tekstyliów. Następnie Epson zastosował swą technologię suchego włókna do wyprodukowania ponad 50 metrów nowego nietkanego materiału z przetworzonych włókien. Część tego materiału została użyta do drukowania za pomocą atramentów pigmentowych i technologii druku cyfrowego Monna Lisa firmy Epson. [2]

- Chociaż to dopiero początkowe etapy, Epson wierzy, że technologia suchego włókna w połączeniu z drukiem cyfrowym wykorzystującym atramenty pigmentowe może zaoferować branży modowej bardziej zrównoważoną przyszłość. Zużycie wody zostałoby znacznie ograniczone, a projektanci mogliby w pełni wyrażać swoją kreatywność – powiedział Hitoshi Igarashi z działu Printing Solutions firmy Epson, tłumacząc wagę tej technologii. - Zgodnie ze swoją wizją środowiskową firma Epson jest zaangażowana w rozwój gospodarki o obiegu zamkniętym, a ta innowacja może być jednym z kroków przybliżającym nas do osiągnięcia tego celu. Technologia suchego włókna zastosowana w branży odzieżowej umożliwia produkowanie materiału na nowe ubrania, pochodzącego z używanej odzieży.

Do stworzenia dekoracji podczas wydarzenia wypróbowano system rozproszonych drukarek atramentowych znajdujących się w Japonii i Francji ze zdalną obsługą inżynierów Epson. Zarówno Epson, jak i YUIMA NAKAZATO zamierzają nadal wyznaczać granice działań na rzecz bardziej zrównoważonego przemysłu modowego.

Źródło: Epson Europe B.V. Sp. z o.o. Oddział w Polsce

Dodatkowe informacje:

[1] Cyfrowy druk na tkaninach przy użyciu atramentów pigmentowych to w porównaniu z tradycyjnymi, analogowymi metodami bardziej ekologiczny proces produkcji tkanin. Poza atramentami pigmentowymi, które zużywają znacznie wody, proces cyfrowy wymaga znacznie mniej etapów i jest mniej skomplikowany. W przeciwieństwie do procesu analogowego nie wymaga produkcji, mycia ani przechowywania płyt, co skutkuje rzadszą wymianą zużytych atramentów i pozwala na produkcję na żądanie, która przyczynia się do ograniczania ilości odpadów.
[2] W porównaniu do metod analogowych cyfrowe drukarki Monna Lisa firmy Epson, drukujące bezpośrednio na tkaninie, zużywają mniej wody. Atramenty pigmentowe są bardziej przyjazne dla środowiska. Atramenty pigmentowe Epson GENESTA otrzymały certyfikację GOTS firmy ECOCERT.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Laureaci 15. edycji konkursu POS Stars na najlepszy display reklamowy
Podczas targów Festiwal Marketingu, które odbyły się 13 i 14 września w EXPO XXI Warszawa, miała miejsce 15. Jubileuszowa edycja konkursu na najlepszy display reklamowy POS STARS.
Cube Group & SEMSTORM & WhitePress zapraszają na bezpłatny webinar. Chcesz poznać genialne sposoby na zwiększenie sprzedaży dzięki działaniom SEO&Contentu? Już 27 września o 10:00 zarezerwuj swój czas w kalendarzu na bezpłatny webinar organizowany przez Cube Group, SEMSTORM i WhitePress. Zebraliśmy ekspertów z branży, którzy podzielą się swoją...
Golden Drum 2023: więcej zgłoszeń do konkursu
Festiwal Golden Drum odnotowuje wzrost liczby zgłoszeń, przy czym największą liczbę prac zgłosiła Ukraina, a następnie Rumunia, Polska, Słowacja, Węgry i Bułgaria. Ponad połowa kreatywnych rozwiązań pochodziła od niezależnych agencji. Liczba zgłoszeń w sekcji Creative Media Excellence przekroczyła oczekiwania kapituły konkursu. Zwycięzcy Golden Drum zostaną ogłoszeni...
Pro Experts Days to wydarzenie organizowane przez ekspertów branży digital marketingu, kierowane do środowiska marketingowego i biznesowego. Patronat honorowy nad wydarzeniem objął IAB Polska.
Mbank: technologia do usług – nowe pozycjonowanie marki
Właśnie wystartowała kampania wizerunkowa mBanku pod hasłem „mBank. Technologia do usług”, w której bank wprowadza nowe pozycjonowanie marki. W spotach podkreśla, że w dobie wyścigu technologicznego swoje produkty i usługi tworzy tak, by były intuicyjne i proste w obsłudze.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764