logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Epson Mistrzem Wielkiego Formatu 2008

  PR 23.01.2009, przeczytano 1583 razy

21 stycznia 2009 - W organizowanym po raz drugi Pojedynku Gigantów, firma Epson, podobnie jak w poprzednim roku, pokonała największych konkurentów w dziedzinie druku fotografii. O zwycięstwo walczyły także firmy HP i Canon. Pojedynek zorganizowany został przez redakcję jednego z największych portali o fotografii - ŚwiatObrazu.pl i odbył się 16 stycznia w warszawskim Centrum Sztuki Współczesnej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/epson-mistrzem-wielkiego-formatu-2008,8404,artykul.html

Firmy zaprezentowały najnowsze drukarki wielkoformatowe. Epson zademonstrował możliwości modeli Stylus Pro 7900 oraz Stylus Pro 7880. Firma HP zaprezentowała modele Designjet Z2100 i Designjet Z3200, a Canon iPF6200 i PF5100. W jury zasiedli Przemek Dzienis (koordynator wystaw Fotofestiwalu), Marika Kuźmicz (Dom Aukcyjny Rempex), Jerzy Łapiński (artysta fotograf) i Marek Poźniak (artysta fotograf). Prace Jacka Boneckiego drukowane były na pięciu różnych podłożach i oceniane według sześciu kryteriów: ilość detali w ciemnych i jasnych miejscach, ostrość, zakres i dokładność odwzorowania barw dla fotografii kolorowej, neutralność i spójność z barwą podłoża dla fotografii czarno-białej, przejścia tonalne, gęstość czerni oraz banding (paskowanie). Sędziowie przyznawali oceny w skali od 1 do 3 punktów. Epson, reprezentowany przez Tomasza Kucińskiego i wspierany przez Macieja Graja, otrzymał łącznie 330 na 360 możliwych punktów i tym samym po raz drugi z rzędu został Mistrzem Wielkiego Formatu. Canon uplasował się na drugim miejscu z wynikiem 261 punktów, a firma HP zakończyła pojedynek sumą 246 punktów.

Drukarka Epson Stylus Pro 7900 wyposażona została w 11-kolorowy zestaw atramentów Epson UltraChrome HDR, który rozszerza zestaw UltraChrome K3 z kolorem Vivid Magenta o barwę pomarańczową oraz zieloną. Technologia kropel o zmiennej objętości (Epson Variable-sized Droplet Technology), która optymalizuje zużycie atramentu, wydajność i szczegółowość obrazu sprawia, że wydruki są zawsze w najwyższej jakości.

Do wydruków wykorzystano następujące podłoża:
1. Papier półbłyszczący (satynowy lub perłowy) do 380 g/m2 – fotografia czarno-biała (do imitacji papierów barytowych) – Epson Traditional Photo Paper, DIN A2, 330g/m?
2. Papier półbłyszczący (satynowy lub perłowy) do 260 g/m2 – fotografia kolorowa (do podstawowych zastosowań w fotografii kolorowej). Premium Luster Photo Paper (260), 24” x 30,5 m, 260g/m2
3. Papier matowy gładki do 260 g/m2 – fotografia czarno-biała (do podstawowych zastosowań w fotografii czarno-białej). Epson Ultrasmooth Fine Art Paper Roll (250), 24” x 15,2 m, 250g/m2
4. Papier matowy fakturowany do 260 g/m2 – fotografia kolorowa (do podstawowych zastosowań w fotografii kolorowej). Epson Velvet Fine Art Paper, DIN A2, 260g/m2
5. Wydruk na papierze zewnętrznego producenta, ILFORD GALERIE GOLD, Fibre Silk

Zarówno urządzenia Epson jak i Canon do wielkoformatowego druku foto znajdują się w ofercie firmy PJS Studio Grafiki i Techniki Cyfrowej - Partnera Graficznego firm Epson i Canon w Polsce - www.pjs-studio.net.pl

Źródło: PJS Studio Grafiki i Techniki Cyfrowej


avatar użytkownika
+ + + +

Tekst opublikował użytkownik: pjs-studio

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764