logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Epson SC-P6000 - problem z żółtym

| 2019-03-08 10:08

Witam,
szukam informacji o ewentualnych nieszczęśliwych posiadaczach Epsona SC-P6000 mających problem z kolorem żółtym. Niestety walczymy z maszyna od momentu jej zakupu (wrzesień 2018) - uzupełniła nasz park proofingowy 3 Epsonów 7890, które jakie są, takie są, ale nigdy nie było w nich problemów ze stabilnością krótkookresową. W 6000 jest dramat - wydruk tej samej pracy w 10 kopiach i odstępach kilku minut skutkuje różnicami w pomiarze (UWAGA - tylko na kolorze żółtym) na poziomie nawet 10-11 dE. Co więcej - drukuje żółtą aple i mierząc ja w różnych miejscach mam różnice na poziomie do 5dE (ten sam eksperyment z E7890 - max 0,5 dE). Maszyny stoją obok siebie, warunki środowiskowe więc takie same, papier ten sam. Serwis przyjeżdża, wymienia inki, robi kalibracje (przy niestabilności :-) )- nic to nie daje. Najdziwniejsze jest to, że problem dotyczy tylko żółtego, wszystkie inne kolory są OK - to skłania mnie do twierdzenia, że problemem może wcale nie być drukarka, ale Ink - zwłaszcza że Epson już raz zaliczył u mnie zonka z inkami (Cyan do SC50610). Szukam więc innych nieszczęśliwców mających taką drukarkę i mierzących wydruki, borykających się ewentualnie z tym samym problemem.

brak ikonki
+

Warszawa
wiadomości: 4
w Signs.pl od 30.10.2017
IP: 83.17.176.XXX

| 2019-03-08 10:40

A co na to sam Epson, albo serwis gwarancyjny?

Opowiedz co było z cyjanem do 50610 i kiedy? Mnie nic złego nie spotkało z tym atramentem.

M.

brak ikonki
+ + + +

Warszawa
wiadomości: 367
w Signs.pl od 20.01.2013
IP: 46.171.232.XXX

| 2019-03-08 11:02

Serwis gwarancyjny walczy - podobno przy wsparciu niemieckiej centrali. Sam Epson "eskaluje" problem i twierdzi, że to odosobniony przypadek. Z inkami do 50610 mieliśmy ogromny problem od samego początku po zakupie. Co chwila wylatywał cały kanał Cyanowy - raz z 1 głowicy, raz drugiej, raz z obu na raz - podczas druku, często - po postoju (nawet 15-20min) praktycznie zawsze. Jedno czyszczenie głowicy i problem znikał - do następnego pojawienia się. Serwis przyjeżdżał, walczył - nic nie dawało. I tak pół roku wywalania kasy na czyszczenie (na jednym kanale C i M). Nagle Epson zmienił ink Cyanowy (na opakowaniach pojawiła się nalepka New Formula) - wymienił nam wszystkie inki Cyanowe, które mieliśmy na magazynie (zarówno nowe, jak i te praktycznie puste - po czyszczeniach było takich sporo, które do druku były OK, ale do czyszczeń były już za małe) - niestety tylko cyanowe, o litrach Magenty która poszła w kanał nie było mowy. Po instalacji nowych inków - cud - problem zniknął i nigdy się nie pojawił. Najlepiej, że przynajmniej nam Epson nigdy nie przyznał, że stare inki były wadliwe - po prostu w/g nich nowe były po prostu lepsze, ale stare były jak najbardziej OK :-) - tak wiec w obecnej sytuacji podchodzę mocno z rezerwą to kwestii inków - zwłaszcza że z jednym obecnych zaleceń Espona przy naszych problemach z SC-P6000 jest permanentne potrząsanie tymi inkami (co oczywiście nic nie daje).

brak ikonki
+

Warszawa
wiadomości: 4
w Signs.pl od 30.10.2017
IP: 83.17.176.XXX

| 2019-03-09 14:40

A kiedy były te problemy z atramentem do 50610? Ja musiałem wymienić głowicę, bo 3 lata temu na cyjanie dwie dysze pod rząd wypadły i paskowało...
M.

brak ikonki
+ + + +

Warszawa
wiadomości: 367
w Signs.pl od 20.01.2013
IP: 46.171.232.XXX

| 2019-03-11 08:19

Zaraz po zakupie, z tego co widzę w korespondencji serwisowej z DEA to cały 2014r i chyba problem został rozwiązany z początkiem 2015

brak ikonki
+

Warszawa
wiadomości: 4
w Signs.pl od 30.10.2017
IP: 83.17.176.XXX

| 2019-03-14 08:46

No i się zagotowałem - dostałem odpowiedź od epsona, w stylu spadaj na drzewo, ale rozwaliła mnie nie sama decyzja o nieuznaniu reklamacji (spodziewałem się, że temat ich przerośnie), ale argumentacja - a było to tak. Serwis zlecił mi wykonanie testów w postaci wydrukowania apli i ich pomiaru odnośnie niejednorodności co też zrobiłem, ale aby jeszcze bardziej uzmysłowić im problem nagrałem filmik z takiego pomiaru wykonywanego GM SpectroEye'm - i to był błąd. W zasadzie całe odrzucenie reklamacji bazuje na tym filmie i tu już cytaty:

--
Nawiązując do otrzymanego nagrania wideo można zaobserwować, że cień widoczny na żółtym pasku w dużym stopniu wynika z charakteru oświetlenia w pomieszczeniu. Różnice w natężeniu światła powodują różnice w kolorach i różnice w wartościach pomiarowych. Pomiary najlepiej wykonywać przy zastosowaniu standardowego światła: - i tu linki do kabin oświetleniowych justa czy xrita.
--

Technik epsona, co więcej - po kontakcie z samą centralą w Niemczech doszedł do genialnego wniosku, że przy pomiarze spektrofotometrycznym materiału refleksyjnego światło zastane ma znaczenie. Ale to nie wszystko:

--
W 45tej sekundzie widać wynik deltaC -3,87, co daje deltaE na poziomie 3,87.
W 45tej sekundzie głowa urządzenia pomiarowego zmierzyła biały pasek nad żółtym polem.
Oczywiście biel nie jest żółta, dlatego wynik pomiaru daje ogromną deltaE.
--

Pomijam już kwestię sugerowania mi, że jestem debilem i nie wiem co mierzę (link do filmu na wetransferze - https://we.tl/t-dpSeL4d1VD gdyby ktoś był ciekawy) - sam fakt argumentacji, że w wyniku mojego błędnego pomiaru pola białego zamiast żółtego otrzymałem OGROMNĄ delteE na poziomie 3.87 :-). Oczywiście po takiej argumentacji śmiem twierdzić, że autor tego tekstu nigdy nie widział nawet spektrofotometru, o wykonywaniu nim pomiarów i interpretacji wyników nie wspominając.

Tak wygląda stan supportu/serwisu technicznego firmy Epson. Ale jak napisałem - wcale się nie dziwię bo większość serwisów potrafi jedynie wymieniać części, a nie rozwiązywać problemy (który moim zdaniem jest tu raczej nie do rozwiązania, bo pewnie leży nie po stronie drukarki, ale jak wspominałem - INKÓW) - żenujący jest jednak sposób komunikacji i argumentacji. Teraz w zasadzie zostaje mi jedynie droga sądowa, boję się tylko stan klawiatury i monitora ewentualnego biegłego jak przeczyta te wypociny epsona to.

brak ikonki
+

Warszawa
wiadomości: 4
w Signs.pl od 30.10.2017
IP: 83.17.176.XXX

| 2019-03-14 15:16

Nie ma pliku...

brak ikonki
+ + + +

Warszawa
wiadomości: 367
w Signs.pl od 20.01.2013
IP: 46.171.232.XXX

| 2019-03-15 10:05

Wyślij im 10 kopii tej samej pracy wydrukowanej na 1 rolce (bez rozcinania) z dołączonym opisem parametrów wydruku z ripa i paskiem np. fogra media wedge przy każdej kopii. Niech sobie pomierzą sami i zrobią tak, żeby odchyłki wszystkich wydruków mieściły się w normie. W końcu to proofer, a nie zajeżdżona fotobudka. Jak nic nie poradzą to oddać w cholerę bo sprzęt nie spełnia wymagań stawianych ploterom do druku proofów. Nie jest zgodny z zapewnieniami producenta który reklamuje go jako proofer - KLIK bo nie umożliwia wydruku poprawnego proofa. Temat raczej dla prawnika po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej.

avatar użytkownika
+ + + + + +

Kielce
wiadomości: 879
w Signs.pl od 03.11.2008
IP: 83.5.172.XXX
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764