logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Epson z nagrodą Ecovadis za osiągnięcia w dziedzinie zrównoważonego rozwoju

  PR 28.11.2018, przeczytano 585 razy

Firma plasuje się w pierwszych 3% najlepszych firm na świecie pod względem spełniania standardów CSR


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/epson-z-nagroda-ecovadis-za-osiagniecia-w-dziedzinie-zrownowazonego-rozwoju,380330,artykul.html

Firma Epson otrzymała najwyższą, złotą ocenę ocenę niezależnej platformy EcoVadis w uznaniu osiągnięć w dziedzinie zrównoważonego rozwoju. Ten sukces jest efektem zaangażowania firmy Epson w dbałość o utrzymywanie najwyższych możliwych międzynarodowych standardów społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw (ang. CSR). Stopień Złoty został przyznany m.in. za uzyskanie oceny „celującej” w kategoriach „Środowisko” oraz „Zrównoważone zaopatrzenie”, a także za duże osiągnięcia w dziedzinie pracy, praw człowieka i etyki.

EcoVadis – niezależna, ciesząca się zaufaniem i oparta na współpracy platforma ekspercka – wykorzystuje unikalną metodologię oceny społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, badając ponad 50 000 organizacji w 190 sektorach przemysłu w 150 krajach. Firma Epson została przeanalizowana pod względem zarządzania personelem, a także uzywanych przez siebie procesów i platform. W efekcie zasady, działania i wyniki firmy – zarówno te w dziedzinie ochrony środowiska, jak i zrównoważonego zaopatrzenia – otrzymały ocenę celującą, co uplasowało firmę Epson w gronie czołowych 3% przedsiębiorstw pod względem ogólnego zrównoważonego rozwoju.

- W czasie gdy coraz więcej firm zwraca uwagę na osiąganie najwyższych możliwych standardów CSR i zrównoważonego rozwoju, jestem niezmiernie dumny, że praca, którą wykonujemy, została doceniona przez EcoVadis przyznaniem najwyższej nagrody - oświadczył Henning Ohlsson, dyrektor ds. CSR w Epson Europe. - Zespół Epson od dawna jest zdania, że przedsiębiorstwa ponoszą zbiorową odpowiedzialność za kształtowanie zrównoważonej przyszłości, a tym samym muszą zwrócić uwagę na wszystkie etapy łańcucha dostaw – od fabryki aż po zarządzanie biur. Staramy się to urzeczywistniać zarówno we własnych działaniach CSR, jak i w technologii, którą produkujemy, aby pomóc naszym klientom biznesowym w realizacji ich celów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Zrównoważony rozwój jest integralnie zakorzeniony w naszej filozofii - kontynuuje Ohlsson. - Zrównoważona firma musi być świadoma każdego aspektu działania swojej organizacji. Takie podejście to paliwo dla dalszych innowacji: napędza nasz rozwój, motywuje naszych pracowników i jest kluczowym czynnikiem we współpracy z partnerami w całym łańcuchu dostaw. To kolejny krok na drodze rozwoju niskoemisyjnej gospodarki, ale nasz ostateczny cel – czyli realizacja Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ (ang. SDG), wymaga od nas całkowitego przekształcenia zasad, według których prowadzimy naszą działalność.

Misja firmy Epson, w tym rozwój technologii druku atramentowego, pomaga klientom biznesowym zrealizować swoje aspiracje środowiskowe, finansowe i społeczne. Jeśli przedsiębiorstwa zdecydują się na inwestycje w technologie druku atramentowego zamiast laserowego, mogą zmniejszyć ilość odpadów o 99%, emisję CO2 o 92%, a zużycie energii o 96%, przy okazji całkowicie eliminując emisję ozonu w porównaniu z drukarką laserową[1]. Oznacza to, że gdyby wszystkie przedsiębiorstwa przestawiły się na druk atramentowy kosztem laserowego, ilość zaoszczędzonego przez nie prądu mogłaby zasilić 507 000 domów w Europie przez cały rok.

Firma Epson nie poprzestaje wyłącznie na druku atramentowym i jest zaangażowana w rozwój produktów przyjaznych dla środowiska we wszystkich swoich produktach, w tym projektorach, robotach i inteligentnych okularach rzeczywistości rozszerzonej. Dążenie firmy Epson do tworzenia wydajnych, kompaktowych i precyzyjnych technologii (Sho Sei) od dawna opiera się na japońskiej wartości Monozukuri – sztuce i nauce produkcji.

To właśnie nieustające dążenie do dalszych usprawnień zaowocowało jedną z najnowszych innowacji firmy Epson, czyli systemem PaperLab. Model PaperLab A-8000 jest pierwszym na świecie biurowym systemem do produkcji nowego papieru ze zużytego, bez wykorzystania wody. Umożliwia on ponowne wykorzystanie makulatury w produkcji nowego papieru i pozwala zamknąć pętlę recyklingu, pozwalając budować gospodarkę obiegową, w której nic się nie marnuje.

Więcej informacji na temat wyników firmy Epson w zakresie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw można znaleźć w raporcie zintegrowanym oraz raporcie zrównoważonego rozwoju, w których opisano postępy firmy i jej kluczowe osiągnięcia w dziedzinie ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego na całym świecie. Więcej informacji na temat osiągnięć Epson Europe w zakresie ochrony środowiska można uzyskać tutaj.

Źródło: Epson Polska

www.epson.pl

Dodatkowe informacje:

[1] Według testów BLI przeprowadzonych na konkurencyjnych urządzeniach na zlecenie firmy Epson w okresie dwóch miesięcy, począwszy od lutego 2017 roku. Więcej informacji można znaleźć pod adresem: https://www.epson.co.uk/make-the-switch/yourchoice

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Spójna i wiarygodna komunikacja może przesądzić o przyszłości wielu firm
Pandemia koronawirusa wpłynęła nie tylko na sytuację finansową firm, lecz także na ich komunikację. Duża część zrezygnowała z niej całkowicie, w ten sposób wysyłając w świat komunikat: nie wiadomo, co się u nas dzieje. Tymczasem właściwe zarządzanie informacją jest kluczowe właśnie teraz – może pomóc firmom w przezwyciężeniu kryzysu i opłaci się...
Oranżada Hellena w kampanii „Cudze chwalicie, swego nie znacie”
21 marca ruszyła kampania marki Oranżada Hellena z Kubą Wojewódzkim w roli głównej. Aktywności, prowadzone pod hasłem Cudze chwalicie, swego nie znacie!, komunikują Oranżadę Hellena jako napój gazowany, który wyszedł Polakom wybitnie. Działania reklamowe są realizowane równolegle w telewizji i Internecie.
Polski startup pomoże przetrwać biznesom z komunikacją w czasie pandemii
Meetbit, polski startup, specjalizujący się w tworzeniu aplikacji biznesowych oraz systemach rozwiązań dla branży MICE (turystyka biznesowa), opracowuje aplikację, która ma być odpowiedzią na problemy komunikacyjne występujące w kryzysowych sytuacjach, m.in. takich jak pandemia. Meetlify, bo o niej mowa, to inteligentny system komunikacji B2B, który wspomaga kontakt...
Agencja po wygranym przetargu odpowiada za działania reklamowe (ATL / Digital) dla pierwszej oryginalnej produkcji BBC Brit zrealizowanej w Polsce.
KGHM świeci na niebiesko
KGHM Polska Miedź S.A. po raz kolejny przyłączyła się do inicjatywy „Polska na niebiesko”. Akcja organizowana jest 2 kwietnia, w Światowym Dniu Świadomości Autyzmu.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764