logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Epson zbadał jak drukowały polskie firmy w 2019 r.

  PR 10.03.2020, przeczytano 601 razy
ilustracja

Chcąc zbadać potrzeby oraz stan polskich firm w zakresie druku, firma Epson w grudniu 2019 przeprowadziła ankietę na ten temat wśród przedstawicieli małego i średniego biznesu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/epson-zbadal-jak-drukowaly-polskie-firmy-w-2019-r.,386015,artykul.html

Badanie wykazało, że mimo postępującej cyfryzacji, druk w firmach ma nadal bardzo silną pozycję. Ponad połowa respondentów (52,5 proc.) twierdzi, że obieg dokumentów w ich przedsiębiorstwach wciąż opiera się głównie na formie papierowej, a wersja online traktowana jest pomocniczo. Z kolei 45,1 proc. ankietowanych przeważnie korzysta z dokumentów online, rzadziej drukowanych. Jedynie 2,4 proc. deklaruje, że korzysta wyłącznie z dokumentów w wersji online.

Pod względem typów dokumentów, polscy przedsiębiorcy najczęściej drukują faktury i inne dokumenty finansowe (28,7 proc.), umowy, oferty i inne dokumenty związane z relacjami z klientami (26,3 proc.), materiały szkoleniowe i prezentacje (22,1 proc.) oraz zdjęcia i grafiki (15,6 proc.). Zapytani o cel drukowania, wskazywali wymogi prawne, zwiększenie estetyki/prestiżu korespondencji, dokumentów (49,5 proc.), archiwizację dokumentów (20,1 proc.) oraz wygodę lektury, np. podczas korekty tekstu (14,7 proc.).

Do najistotniejszych cech drukarki biurowej zaliczono obecność dodatkowych funkcjonalności, takich jak skanowanie czy kopiowanie (17,9 proc.). Przedsiębiorcy bardzo cenią sobie także jakość i trwałość  (15,3 proc.), niską cenę wydruku jednej strony (14,7 proc.) oraz szybkość (14 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się energooszczędność i ekologia (11,5 proc.), możliwość druku w kolorze (9,5 proc.), a także niekłopotliwa obsługa (7,3 proc.). Co ciekawe, najmniej istotna okazała się być cena samego urządzenia (3,3 proc.).

Najbardziej uciążliwym problemem w trakcie korzystania z drukarki jest jej awaryjność oraz konieczność częstej wymiany części eksploatacyjnych (26,8 proc.). Respondenci wskazywali także na kłopoty z zacinającym się papierem (25,1 proc.), uzupełnianiem toneru (22,7 proc.), a także głośną pracą (13,5 proc.) oraz koszty związane z serwisem (11,9 proc.).

Uczestnicy badania zostali również poproszeni o wskazanie najważniejszej cechy drukarek z serii Eco Tank Mono w kwestii oszczędności i ekologii. Wśród najpopularniejszych odpowiedzi pojawiały się wydajność pojedynczej butelki z atramentem (37,9 proc.), długa, bezawaryjna praca (24,7 proc.) oraz niski pobór prądu (14,2 proc.). Właściciele firm cenią także monochromatyczne urządzenia za brak emisji ozonu oraz pylenia w trakcie drukowania (13,7 proc.) oraz cichą pracę (9,5 proc.).

W badaniach wzięło udział ponad 200 przedsiębiorców i pracowników z różnych branż. Największą grupę stanowili pracownicy edukacji (26 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się sektory, takie jak produkcja (14,2 proc.), handel (12,7 proc.), marketing (9,8 proc.), oraz branża IT (5,4 proc.).

- Dostarczanie wiodących produktów w swej klasie opieramy opracowując najlepsze technologie, ale także wsłuchując się w głos klientów - użytkowników dedykowanych dla nich urządzeń. Tym bardziej jesteśmy dumni, z rezultatów najnowszego badania lokalnego rynku. Potwierdziły one, jak bardzo kluczowe dla wyboru sprzętu są główne atuty serii EcoTank mono, takie jak oszczędność w ujęciu TCO, ekologia i technologia atramentowa. Pozwala nam to mieć świadomość dobrego kierunku w jakim rozwijamy naszą ofertę dla MŚP – powiedziała Ewa Pytlak, Marketing Coordinator w Epson Polska.

Źródło: Epson

www.epson.pl

Dodatkowe informacje:

O badaniu

Akcja przeprowadzona przez firmę Epson odbywała się w okresie 3.12 - 20.12.2019 roku na oficjalnym profilu Epson Polska. Ankiecie towarzyszył konkurs, w ramach którego uczestnicy mogli wygrać 5 drukarek EcoTank Mono Epson ET-M3170 – by otrzymać jedną z nich, należało odpowiedzieć na pytanie: „Co wydrukowałbyś dla swojej firmy lub społeczności, w której żyjesz, mogąc wykorzystać 11 tys. stron A4, z użyciem atramentu dołączanego bezpłatnie do EcoTank M3170?". Listę zwycięzców ogłoszono 31.12.2019 roku.

- Wytwarzamy makiety lotnicze i każdy nowy egzemplarz to plik dokumentacji i rysunków. Mając do dyspozycji możliwość wydrukowania nawet 11 tys. stron, bez wahania wydrukowalibyśmy całą dokumentację, jaką mamy, odświeżylibyśmy starą, wymieniając zużyte rysunki na nowe. Ponadto wydrukowalibyśmy grafiki i zdjęcia wszystkich ulubionych maszyn, co w ogromnym stopniu uprościłoby pracę oraz ją przyśpieszyło (obecnie drukujemy 2-3 zdjęcia, a resztę oglądamy na ekranie). 11 tysięcy stron oraz niezawodne urządzenie, to ultra wspaniały skok do przodu, wygoda, efektywność – napisał jeden z laureatów konkursu.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sony wprowadza obiektyw FE 50–150 mm F2 GM
Sony wprowadza obiektyw FE 50–150 mm F2 GM, będący pierwszym na świeciei teleobiektywem zmiennoogniskowym o maksymalnej ogniskowej 150 mm ze stałą przysłoną F2. Minimalna ogniskowa tego modelu wynosi 50 mm, a wysoka rozdzielczość optyczna dorównuje konstrukcjom stałoogniskowym. Dzięki tym właściwościom jeden obiektyw może służyć do fotografowania...
Dezinformacja i trolle w nowej odsłonie kampanii Ministerstwa Cyfryzacji i NASK
Startuje kolejna odsłona ogólnopolskiej kampanii społecznej realizowanej przez Ministerstwo Cyfryzacji oraz NASK. Jej celem jest edukacja społeczeństwa w zakresie dezinformacji, manipulacji w sieci oraz zagrożeń, jakie niosą ze sobą niezweryfikowane treści. Podobnie jak w 2024 r. koncepcja kampanii nawiązuje do wizerunku trolli.
MAP: Dobre praktyki sponsoringu sportu przez spółki z udziałem Skarbu Państwa
KPRM opublikowała "Dobre praktyki w zakresie prowadzenia sponsoringu sportu przez Spółki z udziałem Skarbu Państwa (SSP)", opracowane przez zespół działający w Ministerstwie Aktywów Państwowych.
Rekordowy rok dla reklamy cyfrowej w USA – raport IAB/PwC
Branża reklamy cyfrowej w Stanach Zjednoczonych osiągnęła w 2024 roku rekordowy poziom 258,6 miliarda dolarów przychodu – wynika z opublikowanego właśnie raportu „IAB/PwC Internet Advertising Revenue Report: Full Year 2024”.
Lech zaprasza do łapania chwil jak w '95
Marka Lech zaprasza do „łapania chwil” w stylu retro. Z okazji 30. urodzin sieci Biedronka, Lech przygotował limitowaną edycję puszki inspirowaną kultowym designem z 1995 roku. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764