logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Era Internetu (wszech)rzeczy. Czasy Big Data

  PR 15.10.2013, przeczytano 1170 razy

Przez ostatnie 20 lat Internet połączył miliardy ludzi i komputerów zmieniając sposób w jaki żyjemy, komunikujemy się, pracujemy. Obieg informacji, doświadczeń, emocji nigdy nie był szybszy. Ale to dopiero początek. 99% urządzeń, przedmiotów, obiektów i miejsc, z których na co dzień korzystamy, nie jest jeszcze włączonych w globalną sieć. Podłączenie ich do Internetu, zdaniem wielu ekspertów, zrewolucjonizuje zarówno świat konsumentów, jak i biznesu większego oraz mniejszego. Inni eksperci mówią o Wielkim Bracie. Przyszłość jest w naszych rękach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/era-internetu-%28wszech%29rzeczy.-czasy-big-data,19942,artykul.html

Jedno jest pewne. Nowe usługi, usprawnione procesy, nieoczekiwane innowacje we wszystkich dziedzinach gospodarki i nauki, nowe zawody, nowe miejsca pracy. Big Data, bogactwo nowej wiedzy z połączonych źródeł informacji, pokłady nowej informacji z czujników, mierników, przedmiotów, obiektów i miejsc. Biometria, telemetria, semantic web, sztuczna inteligencja, uczące się domy, środki transportu, czy... lekarze, firmy farmaceutyczne, szkoły i miejmy nadzieję administracja publiczna.

To co jest również pewne, to że znowu zaczniemy liczyć się z czasem. Czasem przesyłu danych, ich organizacji i przetwarzania, archiwizacji, ochrony, czasem dostępu do danych. Począwszy od cyfrowych zdjęć i filmów naszej rodziny, a na danych o stanie zdrowia (w Polsce od 2014 r.), stylu życia i konsumpcji (sprzedaż detaliczna, inteligentne liczniki, czujniki), miejscu przebywania, stanie procesów biznesowych, logistycznych, przemysłowych.

Kluczowe będzie też przydzielanie i odbieranie praw dostępu do naszych danych, sprawdzanie poprawności zbieranych danych, czy ochrona prywatności obywateli, tajemnicy handlowej i narodowej. A także relacje międzynarodowe skoro większość dostawców infrastruktury i usług "w chmurze" podlega służbom kilku zachodnich krajów.

Można śmiało powiedzieć, że właśnie zaczyna się nowy etap rozwoju cywilizacji - Internet Wszechrzeczy ze wszystkimi konsekwencjami dla nauki, gospodarki, życia i pracy. Możemy dokonać wielkich rzeczy. Możemy też stworzyć system kontroli i zniewolenia. We wszystkich możliwych scenariuszach ktoś zarobi wielkie pieniądze. Witamy w przyszłości, witamy w XXI wieku.

Konferencja TMT.AllThings'13 Warsaw (http://tmtevents.pl) odbędzie się 24. października 2013 r. na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Będzie poświęcona fenomenowi tzw. Internetu Wszechrzeczy (ang. Internet of Things), czyli łączności między urządzeniami, przedmiotami, czy miejscami oraz możliwościom związanym z gromadzonymi w ten sposób zasobami danych tzw. Big Data.

Partnerami konferencji są Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Oracle, Outbox, a współpracują przy niej m.in. Warsaw Data Center i HyperOne oraz Kancelaria Favitor.

Podczas konferencji wystąpią m.in.: Maciej Gawroński | Bird&Bird, Wojciech Klicki | Panoptykon, Bartłomiej Michałowski | Cisco, Janusz Naklicki | Oracle, Krzysztof Sobieszek | Nasza Klasa, Patryk Szymczak | Cloud Your Car, Krzysztof Wacławek | Estimote, Łukasz Drywa, Katarzyna Małolepszy | Kredito24.PL, Marek Sokołowski | Oracle, Marek Małachowski | Manubia.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764