logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Era post (third party) cookies - jak się do niej przygotować?

  PR 14.12.2020, przeczytano 443 razy

Przed rynkiem reklamy staje wyzwanie – zmiany w przeglądarkach polegające na eliminacji ciasteczek 3rd party. Jeszcze bardziej wzrośnie znaczenie 1st party cookies - jak zatem przygotować się do poprawnego procesowania zgód na stronie? – podpowiadamy w stworzonym w Bluerank oraz przez ekspertów zewnętrznych raporcie „Era post (third party) cookies”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/era-post-%28third-party%29-cookies---jak-sie-do-niej-przygotowac,389547,artykul.html

Od ponad 20 lat pliki cookies (ciasteczka) są podstawą funkcjonowania reklamy internetowej. Dzięki ich wykorzystaniu do zaawansowanej segmentacji reklamodawcy mogą precyzyjnie kierować przekaz reklamowy i w efekcie skuteczniej docierać do użytkowników - bazując na ich zainteresowaniach czy zachowaniu w sieci, a w ramach retargetingu na wcześniejszej aktywności w witrynie.  

Świat internetu zmienia się jednak bardzo szybko i dotyczy to także kwestii, które do niedawna wydawały się być “nie do ruszenia”. Teraz, z dużą pewnością można stwierdzić, że czeka nas redefinicja sposobu, w jaki wykorzystywane są ciasteczka.

Wszystko to za sprawą między innymi  firmy Google, która zapowiedziała, że w ciągu kilku najbliższych lat ma zamiar zaprzestać obsługi plików cookies innych firm (tzw. third-party cookies) w przeglądarce Chrome, której jest właścicielem.

Pierwsze zmiany już za nami - przeglądarki Safari, Firefox i Edge już dziś blokują 3rd party cookies, czyli zewnętrzne identyfikatory reklamowe i dane od zewnętrznych dostawców, które nie są własnością wydawcy czy klienta. W przypadku Chrome chodzi jednak aż o 60% udziału w rynku przeglądarek, a więc i o dostęp do większości użytkowników Internetu.

Co oznaczają te zmiany?

Na pewno na znaczeniu będzie zyskiwać posiadanie dobrej jakości własnych danych (1st party) i dbanie o nie pod kątem prywatności użytkowników, czyli przetwarzanie ich zgodnie z przepisami prawa oraz brak zgody na dalsze użycie bez odpowiedniej wiedzy i kontroli.

A co w zamian?

IAB Europe wprowadza drugą wersję TCF – Transparency & Consent Framework. To rozwiązanie, które pozwala firmom i konsumentom uzyskać większą kontrolę i dynamiczny wgląd w strony internetowe, które uzyskują dostęp i przetwarzają dane osobowe konsumentów w Unii Europejskiej.

Z kolei Google oferuje Consent Mode, czyli Tryb uzyskiwania zgody. Tonowy interfejs API od Google, który pozwala na mierzenie ruchu i konwersji w witrynie, przy jednoczesnym zachowaniu pełnej zgodności z wymogami RODO.

Podsumowując, zmiany są duże i trzeba się do nich strategicznie przygotować. Ale powinny wyjść nam na dobre.

- Z pewnością zyska użytkownik. Jego prywatność będzie lepiej chroniona, a jednocześnie uzyska on niespotykane dotąd możliwości kontroli i decydowania o tym, czy chce być śledzony celem lepszego dopasowania wyświetlanych mu treści reklamowych, czy nie. Rynek reklamowy, pomimo czekających go wyzwań też nie powinien stracić. Być może początkowo poniesie koszty dopasowania do nowych realiów, ale w efekcie powinien zyskać coś bardzo cennego – większe zaufanie użytkowników Internetu. - Rafał Trąbski, Performance Marketing Director w Bluerank.

Zapraszamy do lektury raportu, w którym zawarliśmy porady ekspertów z różnych dziedzin i organizacji, by holistycznie i strategicznie spojrzeć na ten temat.

  • Raport można pobrać TUTAJ.

Źródło: Bluerank Sp. z o.o.

www.bluerank.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764