logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Erbud wchodzi na Youtube – nowy kanał i kampania employer brandingowa

  PR 31.05.2021, przeczytano 303 razy
ilustracja

Erbud – największa niezależna grupa budowlana w Polsce – we współpracy z agencją TalentMedia (grupa LTTM) rozpoczęła pierwsze w historii marki działania z youtuberami. W ramach employer brandingowej kampanii powstanie 7-odcinkowa seria wideo zamieszczona na specjalnie utworzonym kanale YouTube marki. Prowadzącymi kanał i ambasadorami akcji zostali autorzy kanału Urbex History (niecały milion subskrypcji i ponad 122 mln odsłon na YouTube), którzy oprowadzą widzów po wybranych lokalizacjach z portfolio spółki. Za strategię, realizację i produkcję odpowiada TalentMedia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-erbud-wchodzi-na-youtube-%E2%80%93-nowy-kanal-i-kampania-employer-brandingowa,391689,artykul.html

Erbud - jako pierwsza z tej branży zdecydowała się podjąć współpracę z twórcami internetowymi i uruchomić swój kanał na YouTubie. W ramach kampanii employer brandingowej skierowanej do studentów powstanie m.in. siedmioodcinkowa seria. Wideo będą regularnie publikowane na nowo powstałym kanale YouTube marki. Od 28 maja do 2 lipca co tydzień widzowie będą mieli okazję wirtualnie zwiedzić kolejne obiekty z portfolio budowlanego Erbud. W rolę przewodników wcielili się twórcy kanału Urbex History (Łukasz Dąbrowski, Konrad Niedziułka, Jakub Stankowski) oraz eksperci firmy Erbud. Oprócz kampanii wideo wystartował również konkurs, w którym do wygrania jest staż w spółkach Erbudu.

– Jak mam do wymiany pióra wycieraczek w samochodzie czy chcę pooglądać zagrania golfowe to odpalam YouTube. Mówienie, że "tam to tylko młodzieniaszki" i przekonanie, że "tam to tylko głupie filmiki" jest niedzisiejsze. YouTube to potężny kanał komunikacji, wielka siła, wysoka jakość. Film ma wielką siłę rażenia, często większą niż słowo. Erbud jest nowoczesny, chcemy być na czasie, dlatego wierzymy w siłę tego kanału, chcemy go zrobić porządnie i zgodnie z trendami – mówi prezes Grupy ERBUD, Dariusz Grzeszczak.

Celem kampanii jest budowa świadomości marki oraz kreowanie wizerunku profesjonalnego i otwartego na innowacje pracodawcy wśród studentów powiązanych kierunków (budownictwo, architektura, ochrona środowiska) oraz absolwentów będących na początku swojej kariery.

– Szybko się rozwijamy, prowadzimy mnóstwo rekrutacji w całej Polsce i w Niemczech, poszukujemy stażystów i praktykantów. Chcemy, by pracowali dla nas najlepsi. Dlatego postanowiliśmy pokazać im naszą firmę w atrakcyjnej formie filmowej. Dzięki współpracy z Urbexami kandydaci do pracy mogą zajrzeć na nasze flagowe budowy w całej Polsce i poczuć klimat Erbudu – tłumaczy Dagmara Sobolewska, Dyrektor Pionu HR. w Grupie ERBUD.

Ambasadorami akcji są zrzeszeni w sieci LifeTube twórcy „Urbex History”, którzy popularność na YouTube osiągnęli dzięki wieloletniemu eksplorowaniu setek opuszczonych, trudno dostępnych budowli w Polsce i poza jej granicami. Kanał śledzi blisko milion subskrybentów (957 tys.), w tym pasjonaci architektury i budownictwa, którzy stanowią główną grupę docelową kampanii.

– Zależy nam na stałym rozwoju naszego kanału, nas samych i pasji. Niejednokrotnie podejmujemy decyzje, które wymagają opuszczenia strefy komfortu, by ręce ponownie miło zadrżały podczas kręcenia nowego materiału. Tym razem było podobnie. Współpraca z liderem na rynku pokroju Erbud stawia przed nami nowe możliwości rozwoju i poznania wielu dziedzin szeroko pojętej urbanistyki, które widzimy na co dzień choć z zupełnie innej perspektywy. Dotychczas kręciliśmy miejsca, których czas już minął – teraz stanęliśmy przed wyzwaniem pokazania czegoś, co dopiero się rodzi, a historię ma przed sobą. Niezmiernie cieszy nas, że to właśnie my zostaliśmy wybrani do ukazania innowacyjnych rozwiązań w dziedzinach techniki inżynieryjnej. Jest to nasza pierwsza współpraca z takim partnerem, z której na pewno wyniesiemy wiele. Najważniejsze jest to, że będziemy mogli pokazać widzowi jak budownictwo idzie w parze z wieloma dziedzinami nauki i jakie to wszystko jest pasjonujące. Praca z profesjonalistami to czysta przyjemność a jeśli można z tego wynieść jakąś naukę to na pewno wyniesiemy jej na tyle dużo, aby każdy, kto zobaczy odcinek na kanale Erbud mógł odnaleźć inspirację i pasję, której często szuka się tak wiele lat – mówią twórcy Urbex History.

Za strategię, opracowanie koncepcji, dobór i koordynację twórców, produkcję wideo i prowadzenie kanału YouTube odpowiada agencja influencer marketingu TalentMedia (grupa LTTM).

– W zeszłorocznym badaniu zapytano blisko 2000 młodych ludzi (poniżej 25 r.ż) o to, do jakiego źródła sięgają, aby dowiedzieć się więcej na temat potencjalnego, pierwszego pracodawcy.  60% z nich odpowiedziało, że sprawdza profile firm w mediach społecznościowe. Łącząc to z rosnącą z miesiąca na miesiąc konsumpcją treści na YouTube, jest oczywiste, że marki tworząc kampanie employer brandingowe nie powinny ignorować ani tej platformy, ani influencer marketingu. Właśnie ten potencjał, kampanii zbudowanej na współpracy z twórcami YouRube, dostrzegła grupa Erbud. Wspólnie wypracowaliśmy koncept, który w swojej egzekucji skupia się na precyzyjnym dotarciu do konkretnego widza oraz uwiarygadnia markę jako pracodawcę innowacyjnego, otwartego na nowości i stały rozwój– mówi Małgorzata Jakimowicz, Head of Client Service w TalentMedia.

Premierowy odcinek opublikowano 28 maja na youtube’owym kanale marki. W pierwszej odsłonie serii – Urbex History i Erbud zabierają widza na zwiedzanie Morskiego Centrum Nauki w Szczecinie. Razem z kanałem wystartował również konkurs dla studentów budownictwa, architektury i ochrony środowiska. Do wygrania jest staż w ERBUDzie. Zadanie konkursowe polega na przygotowaniu własnej wizji budowli, która sprawdziłaby się w lokalnej przestrzeni uczestnika. Ogłoszenie wyników przewidziane jest w połowie lipca.

Erbud to czwarta największa grupa budowlana w Polsce (największa niebędącą częścią międzynarodowych holdingów). Istnieje ponad 30 lat, zatrudnia ponad 2500 osób. Erbud ma swoje oddziały i spółki w całej Polsce i w Niemczech, a projekty realizuje także w Belgii, Francji, Norwegii czy Holandii. Prowadzi ponad 100 inwestycji rocznie. Firma angażuje swoich stażystów i praktykantów w duże projekty, a wielu z nich pozostaje później w firmie na lata. Motto firmy to #karieranamurbeton

Źródło: Grupa LTTM

www.lttm.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764