logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ergo Hestia ostrzega – jesienią wzrasta zagrożenie potrąceń pieszych i rowerzystów

  PR 11.09.2014, przeczytano 991 razy
ilustracjastrzałka

Według danych Komendy Głównej Policji najwięcej wypadków ma miejsce w drugiej połowie roku, a co za tym idzie w tych miesiącach odnotowuje się również wysokie wskaźniki ofiar w związku z wypadkami drogowymi. Oprócz kierujących samochodami osobowymi najliczniejszymi ofiarami wypadków są piesi oraz rowerzyści. Eksperci Ergo Hestii, zajmujący się bezpieczeństwem na drodze, zachęcają do zachowania szczególnej ostrożności w nadchodzących miesiącach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ergo-hestia-ostrzega--jesienia-wzrasta-zagrozenie--potracen-pieszych-i-rowerzystow,22602,artykul.html

Bezpieczeństwo ruchu drogowego jest w największym stopniu uzależnione od zachowania się poszczególnych grup użytkowników dróg. W przypadku kierowców niepokojące jest nieprawidłowe zachowanie wobec przechodniów. Najczęściej popełnianymi błędami są niewłaściwe przejeżdżanie przejść dla pieszych oraz nieustępowanie pierwszeństwa pieszemu. W ich wyniku w ubiegłym roku doszło do 4 154 wypadków. Częstymi przyczynami wypadków z winy pieszych jest wtargnięcie na drogę zza pojazdu lub przeszkody, a także wejście na jezdnię na czerwonym świetle. Na sumieniu rowerzystów są natomiast nieprzestrzeganie pierwszeństwa przejazdu, nieprawidłowo wykonywany manewr skrętu oraz przejeżdżanie przejść dla pieszych. 

Przyczynami zwiększonej liczby wypadków z udziałem pieszych i rowerzystów są przede wszystkim pogarszające się na jesieni warunki atmosferyczne. Ze względu na wcześniej zapadający zmrok stają się oni mniej widoczni. Kolejnym czynnikiem, który ma wpływ na statystyki, są pogarszające się warunki drogowe, m.in. mokra nawierzchnia zdecydowanie wydłuża drogę hamowania. W związku z powyższym wszyscy uczestnicy ruchu powinni w okresie od września do listopada być bardziej ostrożni i przewidywać z wyprzedzeniem możliwe zachowania innych uczestników ruchu – tłumaczy Maciej Kuźmicz, Dyrektor Biura Komunikacji Ergo Hestii.  

W ubiegłym roku odnotowano 9 489 wypadków z udziałem pieszych, w których śmierć poniosło 1 140 osób, a 8 802 odniosło obrażenia ciała. W przypadku rowerzystów na 4 723 wypadki, których byli uczestnikami, rannych zostało 4 573, a zginęło 317 osób. 

Od wielu lat prowadzone są kampanie społeczne i edukacyjne, które mają na celu ograniczenie liczby dzieci będących uczestnikami wypadków drogowych. W wyniku prowadzonych akcji tendencja spadkowa liczby wypadków i ich ofiar z udziałem najmłodszych zdecydowanie się utrzymuje. Chcemy, aby prowadzone przez Ergo Hestię od kilku lat działania dot. bezpiecznej jazdy wyrobiły w kierowcach i innych użytkownikach drogi prawidłowe nawyki i tym samym przyczyniły się do zmniejszenia liczby wypadków na polskich drogach. Jesienią tego roku w ramach akcji #postępyRobię opublikowany  zostanie Niecodzienny Poradnik Codziennej Jazdy, gdzie zostaną przedstawione porady dot. bezpiecznej jazdy jednego z najlepszych polskich kierowcówMichała Kościuszko oraz czołowych polskich blogerów motoryzacyjnych. Wierzymy, że dzięki takim akcjom polscy kierowcy będą mogli robić postępy każdego dnia – komentuje Maciej Kuźmicz. 

Źródło: Ergo Hestia

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ikony polskiego designu na znaczkach Poczty Polskiej
Poczta Polska przygotowała nową emisję znaczków pocztowych „Polski design". Projekt został zrealizowany we współpracy z Instytutem Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie.
Netia z nową kampanią reklamową
Internet do 300 Mb/s za 25 zł miesięcznie przy zakupie pakietu: światłowód, TV S 4K, dostęp do serwisu Max. Dodatkowo 3 miesiące na start bez opłat. Sprzedaż tej oferty wspiera Netia w nowej odsłonie „olimpijskiej” kampanii ATL (m.in. TV, OOH, internet).
Bezpieczne dzieci w sieci - w kampanii ING
Zasady cyberbezpieczeństwa w postaci wpadających w ucho rymowanek to idea nowej kampanii ING w ramach działań edukacyjnych „Bezpieczne dzieci w sieci”. ING zachęca w niej do wspólnej nauki i utrwalania zasad bezpiecznego korzystania z sieci. Już prawie milion dzieci trenuje takie zasady przez zabawę w grze edukacyjnej „Miasto ING” na platformie Roblox....
Kampania „Wyprostuj spojrzenie” kontra stereotypy na temat chorób mózgu
Choroby mózgu są narastającym problemem zdrowotnym, który dotyka coraz większej grupy osób na świecie. W Polsce na depresję choruje około 1,2 miliona osób[1], na schizofrenię 385 tysięcy[2], a na padaczkę około 400 tysięcy.[3] Mimo tego, że są to powszechne choroby, wiedza na ich temat wciąż nie jest wystarczająca. Wokół osób...
Oranżada Hellena sponsorem XV edycji The Voice of Poland
Oranżada Hellena, marka należąca do polskiego producenta Colian, jesienią pojawi się na szklanym ekranie w jednym z najbardziej popularnych talent show w kraju – The Voice of Poland. Pierwszy odcinek zostanie wyemitowany 7 września na antenie TVP2 o godzinie 20:05. To kolejny, po Sopot Festiwal Top of the Top, muzyczny projekt zaplanowany w działaniach marketingowych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764