Nowy dział marketingu dedykowany do działań w sieci został powołany w ERGO Hestii. Na czele 14-osobowego zespołu stanęła Maria Rosa, która do tej pory odpowiadała za budowanie sieci punktów sprzedaży i atrakcyjność działań marketingowych skierowanych do pośredników. Członkowie zespołu zostali zrekrutowani spośród pracowników różnych działów wewnątrz firmy.
- Postanowiliśmy, że nie będziemy prowadzić tradycyjnej rekrutacji wśród specjalistów od marketingu internetowego. Zależało nam na tym, aby zaprosić do współpracy tych, którzy znają ERGO Hestię, ale przede wszystkim znają specyficzny rynek ubezpieczeniowy – mówi Maria Rosa, Dyrektor nowego biura. – Oczywiście braliśmy pod uwagę współpracę z jedną z zewnętrznych agencji marketingowych działających w digitalu. Jednak konieczność posiadania specjalistycznej wiedzy ubezpieczeniowej zdecydowała o powstaniu działu wewnątrz firmy.
Do jego stworzenia zostali zaproszeni pracownicy firmy, którzy przeszli kilkuetapową rekrutację polegającą m.in. na wykonaniu szeregu zadań z zakresu promocji online i znajomości kanałów social media. Po jej zakończeniu przygotowano dla nich warsztat, tzw. e-bootcamp. Dzięki niemu mają poznać wszystkie aktualne narzędzia i trendy marketingu online.
- Raport Marketing Survey 2020 pokazuje, że najbardziej poszukiwane przy rekrutacji do działu marketingu są kreatywność i analityczne myślenie, a dopiero potem brana jest pod uwagę znajomość technologii marketingowych – dodaje Maria Rosa. - Postanowiliśmy kierować się podobnymi kryteriami. Jednocześnie zapewniliśmy członkom nowego biura możliwość zdobycia teoretycznych, ale przede wszystkim praktycznych umiejętności. To zadanie zostało powierzone specjalistom z Akademii Leona Koźmińskiego.
- To dobry czas dla organizacji, jak i dla samych pracowników – zauważa Sylwia Hałas-Dej, Dyrektor Centrum Doradztwa i Kształcenia Menedżerów Akademii Leona Koźmińskiego. - Okres pandemii cały czas uświadamia nam, że poszerzanie wiedzy przez pracowników organizacji buduje przewagę na rynku. To najlepsza inwestycja.
Do podstawowych zadań nowego biura należą budowanie wizerunku oraz zwiększenie widoczności ERGO Hestii w Internecie.
- Agencja Zenith prognozuje, że reklama digital od 2020 roku będzie pochłaniać ponad 50 procent globalnych wydatków. Świat przenosi się do sieci, a my chcemy mieć tam mocną pozycję już dzisiaj – dodaje Maria Rosa.
Członkowie zespołu już opiekują się profilami social mediów, które należą do podstawowych kanałów komunikacyjnych nie tylko z klientami, ale też z agentami ubezpieczeniowymi. - Pandemia sprawiła, że do Internetu przeniosła się duża część pracy naszych pośredników - mówi Maria Rosa. – Dlatego nasze nowe działania w Internecie i cele postawione przed naszym biurem, będą wiązać się ze wzmocnieniem relacji z agentami oraz ich realnym wsparciem w pozyskiwaniu klientów.
Social media ERGO Hestii już dziś należą do ważnych kanałów komunikacji. Sam Facebook gromadzi ponad 300 tys. obserwujących.
Źródło: Grupa ERGO Hestia