logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Error. W poszukiwaniu nowych rozwiązań

   29.05.2018, przeczytano 736 razy
ilustracjastrzałka

Największy letni festiwal designu w Polsce startuje już 6 lipca. Gdynia Design Days to 10 dni inspirujących wystaw i spotkań, angażujących warsztatów i wykładów, projekcji filmowych i bloków tematycznych dla profesjonalistów i entuzjastów dobrego projektowania. Co organizatorzy przygotowali w tym roku?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/error.-w-poszukiwaniu-nowych-rozwiazan,36679,artykul.html

Tegorocznym tematem GDD jest ERROR, rozumiany jako błąd, spowodowany m.in. przesytem dóbr i technologii oraz komunikacyjnym szumem we współczesnym świecie. Celem tegorocznej edycji będzie próba odpowiedzenia na pytanie czy i w jaki sposób można przywrócić ład i harmonię w naszym otoczeniu oraz w naszych głowach Czy kluczem, by to osiągnąć jest powrót do prostoty: w przekazie, w życiu i w samym projektowaniu?

- Pragniemy szerzyć idee, które mają szansę w realny sposób poprawić życie człowieka i kondycję otaczającej go przestrzeni w zasięgu lokalnym i globalnym. – mówi Paulina Kisiel, kierownik Gdynia Design Days. - Program GDD2018 obejmuje 20 wystaw kuratorskich oraz aż 120 merytorycznych wydarzeń. Dla zainteresowanych konkretnym zagadnieniem przygotowaliśmy bloki tematyczne skupione wokół 5 zakresów: ERROR, WZORNICTWO, GRAFIKA, MODA, MIASTO + ARCHITEKTURA oraz WNĘTRZA. Jak zwykle, nie zabraknie rozwijających kreatywność wydarzeń dla dzieci. Ruszymy też w miasto, gdzie w różnych lokalizacjach Gdyni prezentowane będą wyjątkowe projekty i produkty i odbywać się będą wydarzenia towarzyszące - dodaje.

Organizatorzy, wzorem lat ubiegłych, duży nacisk kładą na podnoszenie kompetencji projektantów i przedsiębiorców poprzez wykłady i warsztaty na styku designu i biznesu. Festiwal współtworzy  blisko 150 osób, w tym eksperci ze Szwecji, Norwegii, Wielkiej Brytanii i USA. Wszelkie informacje o wystawach dostępne są w języku angielskim, a w programie znalazły się także anglojęzyczne warsztaty i wykłady.

Na co warto zwrócić szczególną uwagę w tegorocznym programie?

Projektanci kontra nadmiar

Hasło GDD2018 – ERROR – mieści w sobie szereg interpretacji. Jednym z współczesnych błędów współczesnego świata jest przeładowanie. Problem nadmiaru informacji i dóbr stanowił punkt wyjścia do wystawy głównej „Error. Czy chcesz kontynować?” kuratorowanej przez Izabelę Bołoz oraz przygotowanej przez Dorotę Stępniak wystawy „Overload / Przeładowanie”. Zadamy sobie pytania – jakie są granice zależności człowieka od technologii? Jak zachować równowagę między rzeczywistością cyfrową i analogową? Ile jesteśmy w stanie poświęcić dla własnej wygody? O uzależnieniu od technologii i generowaniu danych porozmawiamy w bloku ERROR podczas wykładu Michała Mazura (TrendNomad). Kwestię tę poruszą też Anton Drachuk i Marco Bar Goria w prelekcji „Ludzki błąd przy pracy ze sztuczną inteligencją”.

Design, który pomaga

ERROR to także stawianie czoła nieoczekiwanemu. Zadaniem projektantów jest nie tylko ułatwianie codziennego życia, ale także reagowanie na kryzysy. O tym jak projektować w dobie zmian klimatycznych i konfliktów opowie wystawa „Empatia, teraz!” (kurator: Michał Bachowski). Z kolei wystawa „(Nie)ożywione”, przygotowana przez Agnieszkę Jacobson-Cielecką i Karola Murlaka, pokaże możliwości nowych, ekologicznych materiałów opracowanych w odpowiedzi na problem nadmiernej eksploatacji zasobów naturalnych. Podczas festiwalu sprawdzimy także, jak wykorzystywać innowacje w designie dla podniesienia komfortu życia osób z niepełnosprawnościami. Wystawa „MyHand” to prezentacja projektu wykorzystującego druk 3d do samodzielnego wykonywania spersonalizowanych protez parametrycznych (zespół kuratorski: Wiesław Bartkowski, Monika Brauntsch, Dorota Cetnarska, Michał Piasecki, Dorota Kabała). Ekspozycji towarzyszyć będą warsztaty, podczas których uczestnicy dowiedzą się jakie korzyści przynosi współpraca w interdyscyplinarnych zespołach łączących kompetencje projektowe, technologiczne i naukowe.

Projektanci i przedsiębiorcy w jednej drużynie

W tym roku po raz trzeci w programie GDD znajdą się wydarzenia łączące design z biznesem. Pakiet szkoleniowy „Design językiem Biznesu” skierowany jest do przedsiębiorców chcących nawiązać relacje z projektantami. Wydarzenie obejmuje 2 dni po brzegi wypełnione spotkaniami ze specjalistami z całego świata. Za harmonogram odpowiada agencja strategiczna Change Pilots – Henryk Stawicki i Justyna Turek. Z kolei cykl wykładów i warsztatów „Stwórz i Sprzedaj” przeznaczony jest dla twórców, chcących z sukcesem wprowadzić swoje produkty na rynek. W ramach wydarzenia uczestnicy będą mieli okazję skorzystać ze wskazówek m.in. Magdy Przelaskowskiej z zespołu Google oraz Dariusza Puzyrkiewicza, współautora „Biblii e-Biznesu”. Co więcej na GDD2018 zostanie zaprezentowana trzecia seria produktów marki „MANUBA kolekcja GDD” opartej na współpracy  lokalnych rzemieślników z projektantami. W tym roku opiekę kuratorską nad projektem objęła pracownia projektowa Witamina D – Małgorzta Knobloch i Igor Wiktorowicz.

Dzieciaki, do dzieła!

A kuku. Ilustrowane historie” to wystawa do oglądania, czytania i tworzenia, skierowana do dzieci i dorosłych o dziecięcej wrażliwości. 15 prac najlepszych polskich rysowników pokaże różnorodność i talent grafików i twórców ilustracji. Każdego dnia na festiwalu dzieci będą mogły wziąć udział w warsztatach rozwijających umiejętności manualne i wyobraźnię. Zbudują miasto z Lego i port z tektury, stworzą drewniane intarsje, skonstruują tipi. Najmłodsi poznają także możliwości nowych technologii podczas warsztatów z technik multimedialnych.

Rusz w miasto

GDD to doskonała okazja do nawiązania nowych znajomości i naładowania się energią do działania. Punktem spotkań towarzyskich i wymiany spostrzeżeń będzie Strefa Spotkań ulokowana w prototypowni PPNT Gdynia. To tutaj – w centrum festiwalowych wydarzeń, uczestnicy napiją się kawy przygotowanej przez TŁOK Kawiarnię, przejrzą książki o tematyce designu i odpoczną. W wielu gdyńskich i trójmiejskich kawiarniach, sklepach i instytucjach natknąć się będzie można na mniejsze wystawy i dobrze zaprojektowane produkty - nie tylko polskich twórców.  Poszukujący relaksu znajdą ukojenie w Terminalu Designu w Parku Rady Europy, gdzie zaprezentowana zostanie wystawa #offline, pokazująca wyjątkowe przedmioty wyposażenia wnętrz (LUMANN). W poszukiwaniu inspiracji warto udać się do Klubu Marynarki Wojennej „Riwiera”, który na czas festiwalu zmieni się w Dom Idei Design Alive. Aktywnych uczestników festiwalu ucieszy również 5-kilometrowy bieg Design Parkrun wzdłuż Bulwaru Nadmorskiego. Natomiast w dniach 7-8 lipca warto wybrać się do Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości, gdzie na fanów rzeczy dobrze zaprojektowanych czekać będą targi designu Gdynia Design Days <3 BAKALIE.

Na wystawy i wykłady wstęp wolny. Na warsztaty wymagana jest rejestracja.

ZAPISY STARTUJĄ 4 CZERWCA.

GDD2018 #ERROR

  • Kiedy: 6 – 15 lipca
  • Gdzie: Pomorski Park Naukowo-Technologiczny Gdynia, al. Zwycięstwa 96/98

Źródło: Centrum Designu Gdynia

www.centrumdesignu.gdynia.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Credit Agricole dołączył do kampanii edukacyjnej Związku Banków Polskich na temat cyberbezpieczeństwa. Pod hasłem "Nie pomagaj się okraść" uczymy jak chronić swoje pieniądze przed cyberprzestępcami.
Biedronka i marka Polaris wspierają polską piłkę ręczną
Co łączy Biedronkę i reprezentację Polski w piłce ręcznej? Od teraz… woda Polaris. Największa sieć handlowa w kraju, która już od ponad dekady angażuje się w rozwój polskiego sportu, będąc oficjalnym sponsorem reprezentacji narodowej w piłce nożnej, podjęła decyzję o wsparciu kolejnej biało-czerwonej drużyny. Woda Polaris, dostępna wyłącznie w...
Rozwój rynku reklamy wideo - Druga debata w „Rzeczpospolitej”
Jak reklama nadąża za globalnymi trendami? Jak zmieniają się reklamy, jak ewoluuje reklama wideo i jaka przyszłość czeka cyfrową reklamę outdoorową? Te tematy poruszono podczas debaty „Rozwój rynku reklamy wideo: Czy jesteśmy skazani na globalne media społecznościowe?”.
CTV Ad Days Europe
CTV Ad Days Europe jest konferencją połączoną z dwoma innymi wydarzeniami – Retail Media Days CEE i Nextv Series Europe – pod jednolitą marką NXT Media Days Europe. Razem wydarzenia te tworzą spójne centrum dla profesjonalistów z branży, którzy mogą odkrywać najnowsze trendy, dzielić się spostrzeżeniami i opracowywać strategie, które...
W czwartek 21.11 o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne, certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Analityka danych z mediów i medialności marki – nowy moduł Analizy na Platformie IMM”.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764