Czas na wspólne działanie! SAR ruszył z nową inicjatywą dotyczącą zrównoważonego rozwoju w branży komunikacji marketingowej. Do współpracy, oprócz członków SAR, zostali zaproszeni przedstawiciele reklamodawców, stowarzyszeń branżowych, instytucji pozarządowych, firm konsultingowych i badawczych oraz mediów. Wierzymy, że ważne inicjatywy trzeba robić razem – mówi dyrektor SAR Paweł Tyszkiewicz – W Polsce, w porównaniu z Europą i resztą świata, brakuje branżowych inicjatyw dotyczących zrównoważonego rozwoju. Wspólne działanie przyspieszy i ujednolici proces wprowadzania potrzebnych zmian.
Badania pokazują, że większość Polaków oczekuje od biznesu, że będzie angażować się w działania na rzecz społeczeństwa i planety. Jednocześnie wzrasta wyczulenie konsumentów na prawdziwość składanych przez marki obietnic i stosowany przez nie greenwashing. To wszystko sprawia, że na całej branży komunikacji marketingowej spoczywa obowiązek aktywnego wdrażania zrównoważonych zmian oraz odpowiedzialność za to, co i w jaki sposób komunikuje konsumentom.
Właśnie te tematy będą omawiane przez najbliższe miesiące podczas spotkań w grupach roboczych, które zajmą się zagadnieniami z trzech obszarów ESG – środowiska naturalnego, ładu społecznego i korporacyjnego. Celem inicjatywy SAR jest wspólne wypracowanie, a następnie upowszechnienie dobrych praktyk biznesowych w tych trzech obszarach. Będą temu służyć udostępnione badania, narzędzia oraz szkolenia. Stowarzyszeniu zależy, by skorzystało z nich jak największe grono zainteresowanych.
Inicjatywa jest tym pilniejsza, że 28 listopada br. Rada Unii Europejskiej zatwierdziła dyrektywę o sprawozdawczości przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju. Chociaż obowiązek raportowania niefinansowego na początku obejmie tylko duże podmioty, nowa dyrektywa CSRD wpłynie również na małe i średnie przedsiębiorstwa. Nasza inicjatywa ma służyć całej branży komunikacji marketingowej, dlatego zapraszamy wszystkich zainteresowanych do wzięcia w niej udziału i podzielenia się swoimi pomysłami na pozytywne zmiany.
Źródło: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR