logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

ESG a środowisko reklamy, marketingu i mediów - inicjatywa SAR

  PR 28.12.2022, przeczytano 375 razy

Czas na wspólne działanie! SAR ruszył z nową inicjatywą dotyczącą zrównoważonego rozwoju w branży komunikacji marketingowej. Do współpracy, oprócz członków SAR, zostali zaproszeni przedstawiciele reklamodawców, stowarzyszeń branżowych, instytucji pozarządowych, firm konsultingowych i badawczych oraz mediów. Wierzymy, że ważne inicjatywy trzeba robić razem – mówi dyrektor SAR Paweł Tyszkiewicz – W Polsce, w porównaniu z Europą i resztą świata, brakuje branżowych inicjatyw dotyczących zrównoważonego rozwoju. Wspólne działanie przyspieszy i ujednolici proces wprowadzania potrzebnych zmian.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/esg-a-srodowisko-reklamy%2C-marketingu-i-mediow---inicjatywa-sar-,398485,artykul.html

Badania pokazują, że większość Polaków oczekuje od biznesu, że będzie angażować się w działania na rzecz społeczeństwa i planety. Jednocześnie wzrasta wyczulenie konsumentów na prawdziwość składanych przez marki obietnic i stosowany przez nie greenwashing. To wszystko sprawia, że na całej branży komunikacji marketingowej spoczywa obowiązek aktywnego wdrażania zrównoważonych zmian oraz odpowiedzialność za to, co i w jaki sposób komunikuje konsumentom.

Właśnie te tematy będą omawiane przez najbliższe miesiące podczas spotkań w grupach roboczych, które zajmą się zagadnieniami z trzech obszarów ESG – środowiska naturalnego, ładu społecznego i korporacyjnego. Celem inicjatywy SAR jest wspólne wypracowanie, a następnie upowszechnienie dobrych praktyk biznesowych w tych trzech obszarach. Będą temu służyć udostępnione badania, narzędzia oraz szkolenia. Stowarzyszeniu zależy, by skorzystało z nich jak największe grono zainteresowanych.

Inicjatywa jest tym pilniejsza, że 28 listopada br. Rada Unii Europejskiej zatwierdziła dyrektywę o sprawozdawczości przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju. Chociaż obowiązek raportowania niefinansowego na początku obejmie tylko duże podmioty, nowa dyrektywa CSRD wpłynie również na małe i średnie przedsiębiorstwa. Nasza inicjatywa ma służyć całej branży komunikacji marketingowej, dlatego zapraszamy wszystkich zainteresowanych do wzięcia w niej udziału i podzielenia się swoimi pomysłami na pozytywne zmiany.

Źródło: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Związek Firm Public Relations rozpoczyna kampanię employer brandingową skierowaną do wszystkich zainteresowanych pracą w public relations. Pod hasłem #PRCrush pragnie pokazać specyfikę pracy w branży PR z perspektywy zarówno młodych, jak i doświadczonych pracowników agencyjnych, ich klientów, a także dziennikarzy. Na oficjalnej stronie kampanii zfpr.pl/prcrush...
Kolejna edycja KTR After Hours  odbyła się w siedzibie VMLY&R Poland
Kolejne spotkanie z cyklu KTR After Hours odbyło się w warszawskim biurze VMLY&R Poland. Wydarzenie było skierowane do przedstawicieli branży kreatywnej. Gościem specjalnym wydarzenia był Dimitri Guerassimov, Chief Creative Officer w VMLY&R France.
Sarantis Polska S.A., właściciel marki Jan Niezbędny, zdecydował o przedłużeniu współpracy z  agencją KERRIS w zakresie obsługi kanałów Facebook i Instagram. W ramach nowej strategii, komunikacja marki skutecznie zaciekawiła odbiorców, demonstrując w deskryptywny sposób benefity i RTBs, co przełożyło się na wyniki efektywnościowe.
Izabela Albrychiewicz awansuje na stanowisko CEO Groupm CEE
GroupM, medialna grupa inwestycyjna WPP, powołała Izabelę Albrychiewicz na stanowisko CEO GroupM CEE. Region, którym zarządzać będzie dotychczasowa CEO GroupM Poland, obejmuje 10 rynków: Chorwację, Czechy, Bośnię i Hercegowinę, Węgry, Polskę, Rumunię, Serbię, Słowację, Słowenię i Ukrainę.
Rankomat.pl promuje bezpieczne wakacje z polisą turystyczną
Przed nami rekordowe lato pod względem wakacyjnych wyjazdów. Od początku roku wycieczkę zagraniczną z biurem podróży kupiło o 40% osób więcej niż w tym samym okresie 2019 roku – ostatnim przed pandemią COVID-19. W odpowiedzi na wzmożone zainteresowanie wyjazdami, multiporównywarka ubezpieczeń i usług finansowych rankomat.pl startuje z wakacyjną...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764