Eskadra wygrała postępowanie na aktualizację strategii zarządzania marką Gorzów Wielkopolski.
Wstępna diagnoza sytuacji marki pozwoliła na postawienie hipotez strategicznych i określenie obszarów rekomendowanych zmian, dlatego w ramach dokumentu tworzonego przez Eskadrę wytyczone zostaną główne kierunki komunikacji i promocji marki Gorzów wraz z rekomendowanymi kanałami komunikacji i narzędziami promocji na najbliższe lata.
Proces aktualizacji strategii został podzielony na dwa kluczowe etapy: badawczo-analityczny i strategiczno-koncepcyjny. W ramach pracy nad strategią Eskadra wraz z Sotrender i Spotlight przeprowadzi projekt badawczy obejmujący badania ilościowe i jakościowe dotyczące m.in. opinii mieszkańców miasta na temat samej nazwy, a także analizę wypowiedzi internautów na temat Gorzowa Wielkopolskiego. Działania Eskadry obejmą również aktualizację systemu identyfikacji wizualnej marki.
Zakończenie prac w tym zakresie planowane jest na październik 2016 r.
Miasto do tej pory komunikowało się zgodnie ze strategią opracowaną w 2009 r., jako miasto „Przystań”, które miało kojarzyć się z miejscem bezpiecznym, ale zarazem otwartym. Wizja marki wpisywała się w specyfikę miasta, jednak ze względu na dynamikę zachodzących zmian oraz plany dotyczące rozwoju miasta istnieje silna potrzeba rewizji i aktualizacji założeń strategicznych marki. Nowa strategia komunikacji wizerunkowej pozwoli wzmocnić markę Gorzów ustalić nowe ramy komunikacji, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz regionu.
Źródło: Grupa Eskadra