logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Esport daje marketerom nowe możliwości

  PR 01.12.2021, przeczytano 198 razy

Esport pozwala docierać do grup docelowych, będących wyzwaniem dla marketerów, potwierdzają przedstawiciele PGE i Totalizatora Sportowego, właściciela marki LOTTO. Finały Polskiej Ligi Esportowej już w dniach 2 - 4 grudnia, w Esport Spot na warszawskim Powiślu, w Polsat Games, a przede wszystkim - na twitch.tv.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/esport-daje-marketerom-nowe-mozliwosci,393959,artykul.html

Polska Liga Esportowa (PLE) od początku istnienia deklarowała, że jej celem jest profesjonalizacja polskiego esportu, a wzorcami są organizacje typu NBA czy Premier League. Znaczącym krokiem na tej drodze było wprowadzenie we wrześniu 2021 centralizacji praw sponsoringowych: w ramach porozumienia między PLE a drużynami występującymi w PGE Dywizji Mistrzowskiej powstała jednolita platforma sponsoringowa.

- To znacznie zwiększa możliwości komunikacji marketingowej, a partycypacja drużyn w umowach sponsorskich daje im impuls do rozwoju - wyjaśnia Paweł Kowalczyk, CEO Polskiej Ligi Esportowej. - Pod tym względem jesteśmy w Polsce jednymi z pionierów, i nie mówię tu o esporcie, tylko o sporcie jako takim.

Esport jako platforma marketingowa daje reklamodawcom unikalne możliwości, takie jak np. product placement (np. samochód konkretnej marki umieszczony na mapie, gdzie rozgrywa się mecz) czy reklamy in-game. Z tego drugiego formatu korzysta choćby PGE - sponsor tytularny Dywizji Mistrzowskiej, umieszczając swój branding na ścianach wirtualnych budynków, w których toczą się zmagania.

- PGE Polska Grupa Energetyczna jest jednym z największych sponsorów sportu w Polsce. Od ponad roku działamy również w obszarze esportu, współpracując z Polską Ligą Esportową oraz klubem PGE Turów Zgorzelec - wyjaśnia Wojciech Dąbrowski, prezes Zarządu PGE Polska Grupa Energetyczna S.A. - Dzięki obecności w transmisjach i mediach społecznościowych oraz wspólnych akcjach specjalnych, PGE wzmacnia swoją rozpoznawalność w tej grupie docelowej i zyskuje doskonałą platformę do komunikacji naszych działań. Obecność PGE w Polskiej Lidze Esportowej pomaga rozwijać polski esport, a nam z kolei umożliwia dotarcie do szerokiej publiczności z nasza ofertą.

Partnerem PLE jest także Polsat Games - to w studiu tego kanału zgromadzeni będą zawodnicy drużyn uczestniczących w finałowych LAN-ach (meczach rozgrywanych z przeciwnikami znajdującymi się fizycznie w tej samej przestrzeni). Jednak równie ważne, jak klasyczne transmisje telewizyjne będą streamingi meczów na żywo w kanale Polsat Games w serwisie twitch.tv.

– Esport ma tę przewagę, że pozwala trafiać do grup docelowych, które na co dzień nie korzystają z tradycyjnych mediów. Poprzez PLE docieramy do fanów gier z informacjami o naszych produktach – potwierdza Aida Bella, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej Totalizatora Sportowego. – Ponadto esport idealnie rezonuje z tym, jak sami chcemy być postrzegani: dzięki transformacji technologicznej partnerstwa z branżą cyfrową idealnie współgrają ze strategią spółki.

Źródło: Polska Liga Esportowa

www.ple.gg

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Radia słucha codziennie ponad 20 mln Polaków – podsumowanie słuchalności w 2021 roku
W 2021 roku utrzymał się bardzo wysoki zasięg dzienny radia, które pozostaje jednym z najpopularniejszych wśród Polaków mediów. Codziennie gromadzi ponad 20 milionów słuchaczy, każdego tygodnia jest to już 26,6 mln osób.
Cyfrowy gigant dołącza do Aleph Group jako udziałowiec i wesprze rozwój nowej platformy edukacyjnej tego koncernu. Dzięki temu ruchowi firma Httpool, która jest częścią Aleph Group, wzmacnia swoje strategiczne partnerstwo z Twitterem.
Nowy prezes i zmiany w 4fun Media
Grupa kapitałowa 4fun media, której głównym aktywem jest działająca w rosnącym w dwucyfrowym tempie segmencie Digital-out-of- Home (DOOH) spółka Screen Network, wyznacza nowe kierunki rozwoju i planuje zmianę nazwy. Na funkcję prezesa 4fun Media został powołany dotychczasowy Przewodniczący Rady Nadzorczej 4fun Media S.A., Wojciech Bieńkowski. Zarząd zwołał...
AMS wygrywa przetarg na obsługę wiat przystankowych w Tychach
W wiatach przystankowych kolejnego śląskiego miasta pojawią się citylighty AMS. To efekt wygranego przetargu.
Gazeta.pl od dawna wyznacza trendy w rozwoju form wideo na polskim rynku online. Od 18 stycznia 2022 r. na stronie głównej portalu oraz w serwisie Kobieta.Gazeta.pl prezentowany będzie nowy program „GwiazDom”, w którym znane osoby zaproszą widzów do swoich domów. Program poprowadzi dziennikarka Kobieta.Gazeta.pl Agnieszka Matracka.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764