logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Esport daje marketerom nowe możliwości

  PR 01.12.2021, przeczytano 306 razy

Esport pozwala docierać do grup docelowych, będących wyzwaniem dla marketerów, potwierdzają przedstawiciele PGE i Totalizatora Sportowego, właściciela marki LOTTO. Finały Polskiej Ligi Esportowej już w dniach 2 - 4 grudnia, w Esport Spot na warszawskim Powiślu, w Polsat Games, a przede wszystkim - na twitch.tv.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/esport-daje-marketerom-nowe-mozliwosci,393959,artykul.html

Polska Liga Esportowa (PLE) od początku istnienia deklarowała, że jej celem jest profesjonalizacja polskiego esportu, a wzorcami są organizacje typu NBA czy Premier League. Znaczącym krokiem na tej drodze było wprowadzenie we wrześniu 2021 centralizacji praw sponsoringowych: w ramach porozumienia między PLE a drużynami występującymi w PGE Dywizji Mistrzowskiej powstała jednolita platforma sponsoringowa.

- To znacznie zwiększa możliwości komunikacji marketingowej, a partycypacja drużyn w umowach sponsorskich daje im impuls do rozwoju - wyjaśnia Paweł Kowalczyk, CEO Polskiej Ligi Esportowej. - Pod tym względem jesteśmy w Polsce jednymi z pionierów, i nie mówię tu o esporcie, tylko o sporcie jako takim.

Esport jako platforma marketingowa daje reklamodawcom unikalne możliwości, takie jak np. product placement (np. samochód konkretnej marki umieszczony na mapie, gdzie rozgrywa się mecz) czy reklamy in-game. Z tego drugiego formatu korzysta choćby PGE - sponsor tytularny Dywizji Mistrzowskiej, umieszczając swój branding na ścianach wirtualnych budynków, w których toczą się zmagania.

- PGE Polska Grupa Energetyczna jest jednym z największych sponsorów sportu w Polsce. Od ponad roku działamy również w obszarze esportu, współpracując z Polską Ligą Esportową oraz klubem PGE Turów Zgorzelec - wyjaśnia Wojciech Dąbrowski, prezes Zarządu PGE Polska Grupa Energetyczna S.A. - Dzięki obecności w transmisjach i mediach społecznościowych oraz wspólnych akcjach specjalnych, PGE wzmacnia swoją rozpoznawalność w tej grupie docelowej i zyskuje doskonałą platformę do komunikacji naszych działań. Obecność PGE w Polskiej Lidze Esportowej pomaga rozwijać polski esport, a nam z kolei umożliwia dotarcie do szerokiej publiczności z nasza ofertą.

Partnerem PLE jest także Polsat Games - to w studiu tego kanału zgromadzeni będą zawodnicy drużyn uczestniczących w finałowych LAN-ach (meczach rozgrywanych z przeciwnikami znajdującymi się fizycznie w tej samej przestrzeni). Jednak równie ważne, jak klasyczne transmisje telewizyjne będą streamingi meczów na żywo w kanale Polsat Games w serwisie twitch.tv.

– Esport ma tę przewagę, że pozwala trafiać do grup docelowych, które na co dzień nie korzystają z tradycyjnych mediów. Poprzez PLE docieramy do fanów gier z informacjami o naszych produktach – potwierdza Aida Bella, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej Totalizatora Sportowego. – Ponadto esport idealnie rezonuje z tym, jak sami chcemy być postrzegani: dzięki transformacji technologicznej partnerstwa z branżą cyfrową idealnie współgrają ze strategią spółki.

Źródło: Polska Liga Esportowa

www.ple.gg

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dla TVN Warner Bros. Discovery innowacje są wyróżnikiem przewagi konkurencyjnej. Branża mediów zmienia się niezwykle dynamicznie, co naturalnie predysponuje nadawcę do myślenia w sposób innowacyjny. Codzienne zaangażowanie pracowników organizacji przekłada się na jakość produkcji, które widzowie mogą śledzić na kanałach należących do...
TVN zaprezentował spot urodzinowy na 25-lecie stacji
TVN – należący do wiodącego globalnego koncernu mediowego Warner Bros. Discovery – zaprezentował oficjalny spot urodzinowy stacji. Premiera odbyła się 18 sierpnia 2022 roku – trzeciego dnia Sopot Top of the Top Festival 2022, w ramach koncertu pod hasłem #ZAWSZE RAZEM. MUZYCZNE PODZIĘKOWANIE DLA WIDZÓW Z OKAZJI 25 LAT TVN. W spocie występują gwiazdy stacji...
Aleksander Kutela prezesem Ringier Axel Springer Polska
1 września 2022 roku Aleksander Kutela, Wiceprezes Ringier Axel Springer Polska obejmie stanowisko prezesa spółki. Mark Dekan, obecnie pełniący funkcję CEO Ringier Axel Springer Polska, zostanie mianowanyCOO amerykańskiej POLITICO Media Group, wchodzącej w skład Axel Springer SE.
Morawiecki, Duda i Dworczyk liderami sceny politycznej 2021 w mediach
Według danych Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) w 2021 roku politycy Prawa i Sprawiedliwości wypowiadali się w mediach ponad 3 razy częściej niż przedstawiciele opozycyjnej Koalicji Obywatelskiej, 14 razy częściej niż członkowie Lewicy i 23 razy częściej niż działacze Koalicji Polskiej. Najpopularniejsze medialnie osoby z tego okresu to Mateusz Morawiecki, Andrzej Duda...
Grupa Polsat Plus łącznie świadczy ponad 20 mln usług płatnej TV, telefonicznych i internetowych. Portale internetowe Grupy, w tym z Grupy Interia, odwiedza co miesiąc 21 mln użytkowników, którzy generują 2 mld odsłon. Grupa wzmacnia ofertę 5G, jako jedyny operator na rynku oferuje swoim klientom usługę Disney+ i rozwija projekty w nowym obszarze działalności...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764