logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Esport daje marketerom nowe możliwości

  PR 01.12.2021, przeczytano 471 razy

Esport pozwala docierać do grup docelowych, będących wyzwaniem dla marketerów, potwierdzają przedstawiciele PGE i Totalizatora Sportowego, właściciela marki LOTTO. Finały Polskiej Ligi Esportowej już w dniach 2 - 4 grudnia, w Esport Spot na warszawskim Powiślu, w Polsat Games, a przede wszystkim - na twitch.tv.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/esport-daje-marketerom-nowe-mozliwosci,393959,artykul.html

Polska Liga Esportowa (PLE) od początku istnienia deklarowała, że jej celem jest profesjonalizacja polskiego esportu, a wzorcami są organizacje typu NBA czy Premier League. Znaczącym krokiem na tej drodze było wprowadzenie we wrześniu 2021 centralizacji praw sponsoringowych: w ramach porozumienia między PLE a drużynami występującymi w PGE Dywizji Mistrzowskiej powstała jednolita platforma sponsoringowa.

- To znacznie zwiększa możliwości komunikacji marketingowej, a partycypacja drużyn w umowach sponsorskich daje im impuls do rozwoju - wyjaśnia Paweł Kowalczyk, CEO Polskiej Ligi Esportowej. - Pod tym względem jesteśmy w Polsce jednymi z pionierów, i nie mówię tu o esporcie, tylko o sporcie jako takim.

Esport jako platforma marketingowa daje reklamodawcom unikalne możliwości, takie jak np. product placement (np. samochód konkretnej marki umieszczony na mapie, gdzie rozgrywa się mecz) czy reklamy in-game. Z tego drugiego formatu korzysta choćby PGE - sponsor tytularny Dywizji Mistrzowskiej, umieszczając swój branding na ścianach wirtualnych budynków, w których toczą się zmagania.

- PGE Polska Grupa Energetyczna jest jednym z największych sponsorów sportu w Polsce. Od ponad roku działamy również w obszarze esportu, współpracując z Polską Ligą Esportową oraz klubem PGE Turów Zgorzelec - wyjaśnia Wojciech Dąbrowski, prezes Zarządu PGE Polska Grupa Energetyczna S.A. - Dzięki obecności w transmisjach i mediach społecznościowych oraz wspólnych akcjach specjalnych, PGE wzmacnia swoją rozpoznawalność w tej grupie docelowej i zyskuje doskonałą platformę do komunikacji naszych działań. Obecność PGE w Polskiej Lidze Esportowej pomaga rozwijać polski esport, a nam z kolei umożliwia dotarcie do szerokiej publiczności z nasza ofertą.

Partnerem PLE jest także Polsat Games - to w studiu tego kanału zgromadzeni będą zawodnicy drużyn uczestniczących w finałowych LAN-ach (meczach rozgrywanych z przeciwnikami znajdującymi się fizycznie w tej samej przestrzeni). Jednak równie ważne, jak klasyczne transmisje telewizyjne będą streamingi meczów na żywo w kanale Polsat Games w serwisie twitch.tv.

– Esport ma tę przewagę, że pozwala trafiać do grup docelowych, które na co dzień nie korzystają z tradycyjnych mediów. Poprzez PLE docieramy do fanów gier z informacjami o naszych produktach – potwierdza Aida Bella, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej Totalizatora Sportowego. – Ponadto esport idealnie rezonuje z tym, jak sami chcemy być postrzegani: dzięki transformacji technologicznej partnerstwa z branżą cyfrową idealnie współgrają ze strategią spółki.

Źródło: Polska Liga Esportowa

www.ple.gg

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764