logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Estetyka miasta: Miastomovie w Poznaniu

   15.05.2015, przeczytano 1469 razy
ilustracjastrzałka

Kto powinien decydować o kształcie i wyglądzie szyldów, tablic i neonów? Jak zarządzać reklamą zewnętrzną, aby ulice miasta pozostały estetyczne, a firmy skutecznie mogły się reklamować? Jaką rolę pełnią centra handlowe i rzeki w kształtowaniu miasta?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/estetyka-miasta%3A-miastomovie-w-poznaniu,24855,artykul.html

Projekt rozwijający ideę „MIASTOmovie: wro” został przez Wrocławską Fundacje Filmową. Jego głównym celem jest wykorzystanie rosnącego potencjału kina dokumentalnego do rzeczowej dyskusji o tematyce miejskiej na przykładzie Poznania. Poprzez „MIASTOmovie: poz” wykreowana zostanie w śródmieściu przestrzeń do spotkania mieszkańców z ekspertami i aktywistami miejskimi, a co za tym idzie – przełożymy debatę przy filmie na działania angażujące użytkowników miasta.

Pierwsza edycja poznańskiej wersji MIASTOmovie poświęcona będzie miejskim zagadnieniom. Pokazane zostaną trzy filmy dokumentalne opisujące problemy współczesnych metropolii - estetykę miasta, handel oraz rolę rzeki. Kino stanie się punktem wyjścia do dyskusji na temat przestrzeni Poznania. Poprzez prezentowane filmy postaramy się wspólnie odpowiedzieć na pytania: czy we współczesnych miastach możliwe jest uporządkowanie przestrzeni publicznej? Jak mogłyby wyglądać nasze miasta gdyby przywrócić do życia utracone rzeki? Jaki wpływ na nasze miasta mają wielkie centra handlowe? Po każdym filmie odbędzie się otwarta debata z udziałem zaproszonych panelistów.

MIASTOmovie to jednak nie tylko film i debata. Podczas poznańskiej edycji odbędą się dwa wydarzenia towarzyszące: rozświetlenie Neonu Koguta, który w wersji oryginalnej miał się pojawić na dachu Okrąglaka, ale nigdy nie został zrealizowany oraz piknik i pchli targ nad Wartą na cyplu przy moście Bolesława Chrobrego.

PROGRAM:

Dzień I - 28.05, czwartek. Temat: PRZESTRZENIE HANDLOWE. WPŁYW CENTRÓW HANDLOWYCH NA ROZWÓJ MIASTA
Według badań Colliers International, obecne nasycenie tzw. „nowoczesną” powierzchnią handlową w Poznaniu wynosi 751 mkw. na 1 tys. mieszkańców i jest drugim najwyższym, po Wrocławiu, wśród ośmiu największych aglomeracji. Według jednych centra handlowe i wielkie markety konsekwentnie deregulują i drenują rynek małych przedsiębiorstw oraz zastępują przestrzeń publiczną dezintegrując społeczności lokalne. Z drugiej strony, wskazuje się ich pozytywny wpływ na rozwój miejskiej infrastruktury. Które procesy mają większe znaczenie? Jak rysuje się przyszłość nowego dworca PKP w połączeniu z centrum handlowym? W jakim miejscu są debata oraz działania dotyczące ulicy Św. Marcin – dawnej arterii handlowej miasta.

#godz. 18.00 _FILM: "Globalna Wioska Zakupów” (2014, Austria) reż. Ulli Gladik, 80 min.
#godz. 19.30 _DEBATA: Wpływ centrów handlowych na rozwój miasta.


Dzień II - 29.05, piątek. Temat: ESTETYKA WIZUALNA MIASTA A REKLAMA ZEWNĘTRZNA
Zarządzanie informacją wizualną leży zarówno po stronie władz, ale i samych przedsiębiorców. Wspólne poszukiwanie dobrych rozwiązań to ciągły proces podlegający dynamice technologii, architektury i trendów w projektowaniu.

#godz. 18.00 _FILM: "This Space Available” (2011, USA) reż. Gwenaelle Gobe, 90 min.
#godz. 19.30 _DEBATA: Wpływ reklamy zewnętrznej na estetykę przestrzeni miejskiej.
#godz. 21.00 _SZTUKA: Rozświetlenie Neonu Koguta na fasadzie kamienicy przy ul. Świętosławskiej 9 (Cocorico Café & Restaurant)

Zainspirowani niezrealizowanym projektem Neonu Koguta, którego niegdyś planowano umieścić na dachu Okrąglaka postanowiliśmy zamontować jego pomniejszoną wersję na fasadzie kamienicy przy ul. Świętosławskiej 9. Za wykonanie odpowiada legendarna firma Reklama-Neony pana Piotr Heinze.


Dzień III - 30.05, sobota. Temat: KTÓRĘDY NAD RZEKĘ?
Nieuregulowana sytuacja nad Wartą to jeden z ważniejszych problemów Poznania, jako miasta położonego nad trzecią co do wielkości rzeką w Polsce. Od kilkudziesięciu lat sytuacja nad rzeką nie uległa zbytniej zmianie, a mimo to pojawiają się inicjatywy, które przyciągają mieszkańców nad rzekę. Czy to letnia knajpa, piknik czy zwykły spacer z psem dowodzą, że rzeka zajmuje ważne miejsce w sercach mieszkańców. Co zrobić, by wspierać i rozwijać życie nad Wartą? Jakie są potrzeby jej użytkowników? Czy odkopywanie starego koryta ma dzisiaj sens?

#godz. 18:00 _FILM: „Lost Rivers” (2012, Canada), reż. Caroline Bâcle, 72 min.
#godz. 19:30 _DEBATA: Przyszłość terenów nadwarciańskich.


Dzień IV - 31.05, niedziela. PIKNIK i PCHLI TARG NAD WARTĄ

Muzyka, jedzenie i pchli targ od godz. 12.00 na cyplu przy moście Bolesława Chrobrego.

Więcej informacji

Źródło: STGU

www.miastomovie.pl

Dodatkowe informacje:

BILETY
13 zł ulgowy, 15 zł normalny. Dostępne w kasie Kina Muza.

DEBATY
Wstęp wolny w ramach wolnych miejsc na sali. Pierwszeństwo mają osoby z biletem na seans filmowy poprzedzający debatę.

ZNIŻKI
Dla posiadaczy biletów na filmy 10% rabatu na książki o architekturze wTristero. Książki do rzeczy, -1 zł na wszystkie produkty w Bike Café oraz 10% rabatu w Cocorico.

Organizator: Ulepsz Poznań, Wrocławska Fundacja Filmowa, Kino Muza
Projekt dofinansowany przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764