logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Eticod i API Folie Polska: kompleksowa współpraca przy wdrożeniu technologii hot stampingu

  PR 05.12.2022, przeczytano 1531 razy
ilustracjastrzałka

W ostatnim czasie w drukarni Eticod z Katowic, specjalizującej się w produkcji różnego rodzaju etykiet (także wysoko uszlachetnionych), wdrożona została technologia tłoczenia folią na gorąco. W tym celu w 1. połowie roku uruchomione zostało pracujące w trybie off-line urządzenie do hot stampingu. Wówczas też rozpoczęły się testy folii i wszechstronne szkolenia dla osób zaangażowanych nie tylko w działania produkcyjne, ale też reprezentujących pozostałe działy drukarni – sprzedaży, marketingu itd. Kierownictwo firmy podjęło decyzję o nawiązaniu w tym celu kompleksowej współpracy z API Folie Polska. Stała się ona – jak podkreśla Andrzej Twardowski, dyrektor handlowy drukarni Eticod – jej partnerem technologicznym w całym procesie wdrożeniowym, nie tylko dostarczając wysokiej jakości folie, ale też przeprowadzając wszechstronne szkolenie dla załogi, oferując know-how technologiczny i pełniąc rolę profesjonalnego konsultanta i doradcy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/eticod-i-api-folie-polska%3A-kompleksowa-wspolpraca-przy-wdrozeniu-technologii-hot-stampingu,398249,artykul.html

Eticod to drukarnia o niemal 30-letnim stażu na polskim rynku poligraficznym. Firma zaczynała od wytwarzania prostych, technicznych etykiet samoprzylepnych, ale z biegiem lat jej oferta była sukcesywnie rozbudowywana o coraz bardziej zaawansowane produkty. Obecnie są one realizowane w technologiach cyfrowej i konwencjonalnej (fleksograficznej) i wzbogacane różnymi efektami specjalnymi (np. lakierami wybiórczymi i specjalnymi, foliami w technologiach cold- i hot stampingu, sitodrukiem). Są wśród nich m.in. etykiety produktowe, techniczne i termokurczliwe (shrink sleeve), w tym niestandardowe: wielowarstwowe (peel-off), numerowane (SKU), typu „otwórz-zamknij”, termochromowe czy zapachowe.

- Naszą siłą są doświadczona załoga o niezwykle wysokich, wciąż podnoszonych kwalifikacjach i stale modernizowany park sprzętowy, umożliwiający realizację nawet bardzo wysublimowanych prac – mówi Andrzej Twardowski. – Poza wysokowydajnymi maszynami drukującymi, m.in. pozwalającymi na personalizację i drukowanie różnych wersji tej samej etykiety (co jest zbieżne z obecnymi trendami rynkowymi), dużą uwagę przywiązujemy do etapów wykańczania i uszlachetniania. Stąd różne technologie wykorzystywane w obszarze postpress są przez nas wdrażane sukcesywnie – chcemy mieć bowiem pewność, że znamy je bardzo dobrze w kontekście oferowanych klientom etykiet. Od niedawna nasza oferta w tym zakresie uwzględnia hot stamping, czyli tłoczenie folią na gorąco. Podobnie jak wcześniej, tu również poszukiwaliśmy odpowiedniego partnera, który pomoże nam z sukcesem wdrożyć cały proces technologiczny. Takim okazała się firma API Folie Polska, która dostarczyła nam materiały, ale przede wszystkim – wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat hot stampingu.

Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska dodaje:

- Z drukarnią Eticod i osobiście z panem Andrzejem Twardowskim mam przyjemność znać się od wielu lat. O naszym wszechstronnym zaangażowaniu we wdrożenie technologii hot stampingu w tym dynamicznie rozwijającym się zakładzie poligraficznym rozmawialiśmy od dłuższego czasu. Mottem API Foilmakers jest bowiem bycie „bliżej klienta”, co przekłada się na kompleksowe podejście do współpracy – dostawa folii jest tylko jednym z jej elementów. Cały proces został przesunięty w czasie z uwagi na okres pandemii, więc mogliśmy go zacząć wdrażać dopiero w tym roku – po uruchomieniu przez Eticod niezbędnej maszyny.

Wszechstronne wsparcie technologiczne API Folie Polska

- Urządzenie dotarło do nas w 1. kwartale tego roku – kontynuuje Andrzej Twardowski – i zaraz po jego montażu przez dostawcę zaprosiliśmy do nas przedstawicieli API Folie Polska w celu przeprowadzenia kompleksowego szkolenia dla osób z różnych działów naszej drukarni, zaangażowanych w procesy związane ze sprzedażą i wytwarzaniem etykiet. Hot stamping to dla nas i dla naszych pracowników zupełnie nowy obszar działania, więc przed rozpoczęciem działań produkcyjnych i handlowych z jego udziałem niezbędne było pozyskanie odpowiedniej wiedzy technologicznej.

- Nasze szkolenia dzielimy zazwyczaj na kilka części, uwzględniających potrzeby wewnętrzne drukarni i jej komunikację zewnętrzną ze zleceniodawcami – wyjaśnia Katarzyna Kozińska. – Dopasowujemy je też do potrzeb klienta. W przypadku drukarni Eticod miało ono bardzo rozbudowany, wszechstronny charakter, uwzględniający różne grupy pracowników mających styczność z tematem hot stampingu: osoby z działu produkcji, technologów, handlowców, dział marketingu, grafików. Z jednej strony poruszaliśmy kwestie techniczne, produkcyjne, niezbędne do właściwego zrozumienia samego procesu tłoczenia folią na gorąco, stosowanych w nim podłoży, ewentualnych problemów na jakie można tu napotkać, a zatem na wiedzy niezbędnej do właściwego wdrożenia technologii. Z drugiej – uwzględnialiśmy kwestie sprzedażowe czyli właściwe prezentowanie zalet hot stampingu w rozmowach z klientami. Oba aspekty rzecz jasna ściśle wiążą się ze sobą, oba więc pojawiały się w poszczególnych sesjach.

Hot stamping: kolejny krok technologiczny w rozwoju drukarni Eticod

W ślad za wdrożeniem maszyny i szkoleniem technologicznym ze strony API Folie Polska, hot stamping zaczął być wprowadzany w codziennej produkcji realizowanej przez Eticod.

- Mamy już za sobą wiele prac, także trudnych, uwzględniających tłoczenie folią na gorąco, wykonanych z udziałem materiałów API Foilmakers – mówi Andrzej Twardowski. – Wdrożenie tej technologii to kolejny, znaczący krok w naszym rozwoju. Rozumiemy bowiem doskonale, że współczesny rynek oczekuje etykiet różnego rodzaju – części z nich musi uwzględniać wysublimowane efekty specjalne, które można uzyskać wyłącznie metodą hot stampingu. Staramy się wychodzić tym trendom naprzeciw, a nasz dynamiczny rozwój – czego potwierdzeniem jest potrojenie sprzedaży w ciągu ostatnich pięciu lat – potwierdza słuszność obranej strategii.

Katarzyna Kozińska dodaje:

- Cieszymy się, że możemy brać aktywny udział w kolejnym, strategicznym z punktu widzenia drukarni Eticod kroku, jakim jest wdrożenie hot stampingu. Jest to trudna technologia, ale też – po jej implementacji – przynosząca użytkownikowi, a przede wszystkim jego klientom z segmentu premium – dużą przewagę rynkową w postaci wartości dodanej realizowanych produktów.

Uszlachetnianie etykiet: ważny kontekst działań handlowych i marketingowych drukarni Eticod

Drukarnia Eticod promuje swoje rozwiązania nie tylko w bezpośrednich działaniach handlowych czy za pośrednictwem prezentującej jej ofertę strony internetowej, ale też poprzez dużą aktywność marketingową.

- Staramy się być obecni na różnych targach z własnym stoiskiem, ale też odwiedzamy wydarzenia skierowane do kluczowych dla nas grup docelowych jak np. branża alkoholowa, kosmetyczna, farmaceutyczna, spożywcza czy automotive – mówi Estera Proba, kierująca działem marketingu w firmie Eticod. – Od wielu lat jesteśmy aktywni także w branży poligraficzno-opakowaniowej, wspierając takie inicjatywy jak konkurs Art of Packaging, targi Packaging Innovations czy konferencja „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie”. Wydarzenia te traktujemy jako doskonałą okazję do praktycznego zaprezentowania naszych możliwości technologicznych, także w kontekście uszlachetniania, które jest dziś niezwykle istotnym elementem dla każdej drukarni chcącej wyróżnić siebie i swoją ofertę na rynku. Stworzyliśmy też specjalny wzornik z próbkami etykiet wykonanych na materiałach strukturalnych, pochodzących ze zrealizowanych u nas partii produkcyjnych. Obecnie, m.in. we współpracy z API Folie Polska, pracujemy nad kolejnym wzornikiem, uwzględniającym różne formy wykańczania i wzbogacania etykiet, jakie stosujemy.

Andrzej Twardowski dodaje:

- Mając za sobą bardzo udane doświadczenia z API Folie Polska w kontekście hot stampingu, rozpoczynamy testy innych materiałów z oferty tego dostawcy, m.in. do cold stampingu. Mamy nadzieję, że efekty będą równie satysfakcjonujące co zaowocuje rozszerzeniem współpracy z tą firmą.

Doceniani przez klientów i rynek

Jakość etykiet realizowanych przez Eticod doceniają nie tylko jej liczni klienci, ale też jurorzy konkursów branżowych takich jak wspomniany Art of Packaging (w kategoriach na etykietę roku i Golden Pixel, gdzie wyróżniane są wyjątkowe uszlachetnienia) czy HP Inspiration Award. W pierwszym z wymienionych firma przez dwa lata pod rząd zdobywała nagrodę w edycji Professional dla najlepiej wydrukowanej etykiety a w roku ubiegłym – 1. miejsce w kategorii „Etykieta cyfrowa”.

- Cieszymy się, że nasze produkty zostały dostrzeżone i docenione w tak prestiżowych konkursach, ale prawdziwym potwierdzeniem ich jakości są stale spływające zamówienia ze strony klientów. To ich zadowolenie, ale też zadowolenie końcowych konsumentów, są dla nas najważniejsze – mówi Andrzej Twardowski.

- Z prawdziwą przyjemnością i satysfakcją obserwujemy rozwój drukarni Eticod oraz dostrzegamy niezwykle dużą chęć i otwartość – zarówno po stronie jej kierownictwa, jak i całej kadry pracowniczej – do nieustannego podnoszenia kwalifikacji. Warto dodać, że tegoroczne szkolenia obie strony potraktowały jako pierwszy etap długoterminowej współpracy i rozłożonego w czasie procesu doradczo-wdrożeniowego. Cieszymy się, że udało się nam zaprezentować olbrzymi potencjał, jaki drzemie w technologii hot stampingu oraz pokazać narzędzia umożliwiające jej wdrożenie. To prawdziwa przyjemność i satysfakcja móc dołączyć do grona partnerów technologicznych drukarni Eticod i dostawców stosowanych przez nią folii. Mamy nadzieję, że zrealizowane w tym roku działania to początek wieloletniej, owocnej dla obu stron współpracy – podsumowuje Katarzyna Kozińska.

Źródło: API Folie Polska Sp. z o.o.

www.apifoilmakers.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Druk24h z maszyną cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120
„Wreszcie możemy w pełni oddać kolorystykę naszej barwy firmowej w palecie Pantone 021” – tymi słowami Paweł Grot – prezes zarządu Druk24h podsumowuje niedawną inwestycję w nową, wysokowydajną maszynę cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120. Urządzenie, oferujące druk w trybie CMYK z dwoma kolorami dodatkowymi, w tym różowym, białym i lakierem bezbarwnym, od...
Canon zapowiada udział w targach drupa 2024
Pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje na targach drupa 2024 szereg innowacji technologicznych, usług wsparcia, a także różnorodnych koncepcji współpracy z klientami. Pokazom na stoisku Canon będą towarzyszyć zespoły ekspertów, a wszelkie aktywności podejmowane przez firmę w trakcie targów drupa 2024 pomogą zrozumieć jak rozwiązania z obszaru druku...
Koenig & Bauer i CI Flexo na Konferencji Fleksografów
„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach Konferencji Fleksografów. Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane...
Konica Minolta Business Solutions i Autenti ogłaszają strategiczne partnerstwo, mające na celu przyspieszenie procesu transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. To istotny krok w kierunku przyszłości przetwarzania dokumentów.
Stora Enso obniża emisję CO2 związaną z transportem
Stora Enso poinformowała, że jeden z jej klientów – firma Lesjofors - podjęła stosowne działania związane z obniżeniem emisji dwutlenku węgla, wchodzących w tzw. zakres 3 (Scope 3). Obecnie - zamawiane przez nią, gotowe produkty dostarczane przez Stora Enso - są transportowane w samochodach elektrycznych, co – jak podaje firma – ma zredukować emisję CO2...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764