logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Euro 2016 - jak wykorzystać wydarzenie w komunikacji marki na Twitterze

  PR 25.05.2016, przeczytano 880 razy
ilustracjastrzałka

Nie tylko Euro 2016, ale i Mistrzostwa Europy w piłce ręcznej czy letnia Olimpiada w Rio de Janeiro – tegoroczne lato będzie obfitowało w imprezy sportowe o światowym zasięgu. Za sprawą udziału biało-czerwonych reprezentantów we wszystkich tych ważnych wydarzeniach, Polacy będą wspólnie przeżywać sportowe emocje i dzielić się nimi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/euro-2016---jak-wykorzystac-wydarzenie-w-komunikacji-marki-na-twitterze,28692,artykul.html

Nie tylko na stadionach czy przed telewizorami, ale również w mediach społecznościowych. Każdy taki komentarz to okazja dla marek do włączenia się w bieżącą, globalną dyskusję. Marketerzy powinni w tym czasie pamiętać o miejscu gdzie o sporcie dyskutuje się najczęściej – o Twitterze.

Ubiegłoroczne starcie narodowych drużyn Polski i Irlandii w eliminacjach do Euro 2016 pokazało, że sport, a zwłaszcza piłka nożna, to jeden z najpopularniejszych tematów na polskim Twitterze. Mecz Polska-Irlandia w październiku 2015 roku, w którym polska reprezentacja walczyła o awans do Euro, zaowocował ponad 76 tysiącami tweetów z samym hashtagiem #POLIRL.

Statystyki pokazują, że sport, a zwłaszcza piłka nożna, to dla Polaków ważny temat rozmów na Twitterze. 3 na 4 polskich użytkowników deklaruje zainteresowanie footballem, a 8 na 10 chętnie angażowało się w twitterowe dyskusje na ten temat  już podczas Mundialu dwa lata temu. Ogromny zasięg takich rozmów daje też pole do popisu marketerom.

Wydarzenia sportowe są idealnym pretekstem do włączania się marek w globalną komunikację. Transmisje sportowych imprez wywołują falę emocji, przeżywanych zbiorowo i bardzo intensywnie, w wielu miejscach jednocześnie, i chętnie wyrażanych online – mówi Rafał Janik, CEO 140Media, agencji będącej oficjalnym przedstawicielem Twittera w Polsce. – Twitter, dzięki demokratycznemu sposobowi tworzenia, dystrybucji i odbioru przekazów, pozwala wszystkim na uczestnictwo w dyskusji na równych zasadach – zarówno gwiazdom sportu, markom, jak i każdemu użytkownikowi.

Pierwszym krokiem w przygotowaniu do efektywnego wykorzystania wydarzeń sportowych w real-time marketingu, powinno być jasne określenie celu i identyfikacja odpowiednich momentów – takich, które będą interesujące dla grupy docelowej marki, ale także spójne z jej specyfiką.

- W kampanii #12zawodnik, realizowanej w trakcie tegorocznych mistrzostw Europy między innymi na Twitterze, chcemy pokazać, że kibicować polskiej reprezentacji z pełnym zaangażowaniem może każdy, nie tylko z trybun największych europejskich stadionów, ale i z własnego Mkwadrat – mówi Magda Kantorowicz, Specjalista ds. Komunikacji Internetowej Banku Zachodniego WBK. – Wydarzenia sportowe na taką skalę budzą ogromne emocje, które znajdują odzwierciedlenie w dyskusjach w mediach społecznościowych. Widać to zwłaszcza na Twitterze, który jako demokratyczne medium oparte na błyskawicznej informacji, daje marce idealne preteksty do spontanicznej komunikacji z użytkownikami.

Aby jak najtrafniej zdiagnozować możliwy przebieg wydarzeń, które będą mogły stać się pretekstem dla komunikacji, warto spojrzeć wstecz i przeanalizować podobne wydarzenia z ostatnich lat, aby ocenić możliwości i potencjalne zagrożenia. Kolejny krok to wyznaczenie zespołu, który przygotuje content i możliwe scenariusze rozwoju wydarzeń, aby w odpowiednim momencie błyskawicznie reagować. To również czas, kiedy warto rozważyć wsparcie reklamowe swoich działań, które, dzięki bardzo precyzyjnemu targetowaniu jakie umożliwia Twitter, pozwala znacznie zwiększyć efektywność działań.

Twitter, poprzez otwarte podejście do komunikacji jest wyjątkowym narzędziem w rękach marketerów, pozwalającym stymulować i utrzymywać kontakt z użytkownikami w czasie rzeczywistym. Wydarzenia sportowe, którymi żyje cały kraj, są do tego idealną okazją - nie tylko zwiększając zasięg komunikatów, ale dając również użytkownikom poczucie realnego kontaktu z marką.


Źródło: 140Media

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764