logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Euro-Reklama i Poligrafia 2013: podsumowanie

   28.05.2013, przeczytano 2481 razy
strzałkistrzałka
Euro-Reklama i Poligrafia 2013: podsumowanie ZOBACZ ILUSTRACJE

Za nami świętujące swoje 40. lecie Międzynarodowe Targi Maszyn, Materiałów i Usług Poligraficznych POLIGRAFIA oraz obywające się w tym samym miejscu i terminie Międzynarodowe Targi Artykułów i Usług Reklamowych EURO-REKLAMA. W dniach 21-24 maja do Poznania zawitało 8 700 profesjonalistów zainteresowanych najnowszymi propozycjami rynku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/euro-reklama-i-poligrafia-2013%3A-podsumowanie,18840,artykul.html

Targi POLIGRAFIA i EURO-REKLAMA w Poznaniu tworzyło w tym roku 250 wystawców, którzy zaprezentowali na powierzchni przeszło 20 000 m kw. całą gamę nowoczesnych maszyn i urządzeń drukarskich, w tym cyfrowe maszyny do wydruku wielkoformatowego, profesjonalne rozwiązania informatyczne dla branży poligraficznej i wydawniczej, a także nowe formy kreacji i rozwiązań reklamowych: od nowatorskich rozwiązań znajdujących zastosowanie w szeroko pojętej komunikacji wizualnej po gadżety i upominki reklamowe.

Na stoiskach wystawców miały miejsce setki rozmów biznesowych oraz odbyło się wiele interesujących prezentacji. Dużo działo się w strefie DIGITAL PRINTING, łączącej ekspozycję targów Poligrafia i Euro-Reklama. Swoje rozwiązania prezentowały tam firmy zajmujące się produkcją reklam wielko- i małoformatowych, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii cyfrowych, urządzeń do uszlachetniania druku oraz materiałów i akcesoriów eksploatacyjnych: Agfa, Canon, Drukomat, DKS, Kodak, Follak, Częstochowskie Zakłady Graficzne, Viperprint.

Na kilka tygodni przed terminem rozpoczęcia targów profesjonalne jury konkursowe przyznało Złote Medale najlepszym produktom, które wystawcy zaprezentowali w Poznaniu: siedmiu na targach POLIGRAFIA i czterech na targach EURO-REKLAMA. Podczas imprez można było oddać także swój głos na najlepszy produkt spośród tych, które znalazły uznanie profesjonalnego jury – w plebiscycie Wybór Konsumentów. Służyły do tego ekrany dotykowe, umieszczone w specjalnej strefie oznaczonej logo Złotego Medalu. Głosowanie jest także możliwe za pośrednictwem strony www.zlotymedal.mtp.pl – jeszcze 30 dni po zakończeniu targów.

W kręgu wydarzeń o fachowej tematyce

W sąsiadujących z halą targową salach konferencyjnych odbywały się branżowe spotkania z udziałem praktyków i profesjonalistów z branży. Bez wątpienia najbardziej oczekiwanym wydarzeniem targów była konferencja naukowa POLICON, organizowana przez miesięcznik Poligrafika i Korporację Poligrafów Poznańskich, przy wsparciu Międzynarodowych Targów Poznańskich. Poruszano na niej m.in. zagadnienia związane z innowacyjną technologią druku 3D, pojawił się również temat poligraficznej cyfrowej transformacji. Ważny punkt konferencji stanowiła prezentacja trzeciego raportu KPMG o stanie polskiej poligrafii.

Specjaliści ds. marketingu i sprzedaży mieli szansę uczestniczyć w organizowanych przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych warsztatach pt. „Trening efektywnej komunikacji i sterowania  głębokością relacji”. Poprowadził je Piotr Tymochowicz, twórca teorii wywierania wpływu oraz nowatorskiej koncepcji komunikatu otwartego i teorii relacji. Pokazały one uczestnikom, jak zwiększać skuteczność postępowania w sytuacjach trudnych lub wymagających wysokiej stanowczości, w których sprawdzi się oddziaływanie podprogowe, czyli skuteczne wywieranie wpływu „nie wprost”.

Podczas targów z Poznaniu odbyły się wydarzenia szkoleniowo-edukacyjne dla adeptów poligrafii i profesjonalistów w tej dziedzinie. Należała do nich III Konferencja Edukacyjna „Technologie cyfrowe w procesach poligraficznych”, przygotowana przez Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Przemysłu Poligraficznego. Prowadził ją Jacek Hamerliński, uznany doradca poligraficzny. Poruszane były na niej nie tylko kwestie ściśle techniczne, jak. np. postać danych graficznych stosowanych w poligrafii czy rozwiązania dla nowoczesnej przygotowalni fleksograficznej.

W dyskusjach pojawiły się także rozważania o przyszłości druku cyfrowego i formule szkolnictwa poligraficznego. W konferencji udział wzięło niemal 100 osób, wśród nich, obok profesjonalistów z branży, uczniowie średnich i wyższych szkół poligraficznych. Ci ostatni mieli również okazję uczestniczyć w wykładach Akademii Poligraficznej, a na nich przewijały się budzące żywą dyskusję zagadnienia, jak relacja między książką drukowaną i elektroniczną. Nie zabrakło oczywiście tematów technologicznych,
jak projektowanie, narzędzia tnące, systemy klejenia, czy urządzenia pomiarowe.

Tematem przewodnim seminarium zorganizowanego przez Polską Izbę Druku była ekonomia. Finanse zakładów poligraficznych przedstawiono poprzez pryzmat nowych idei: mało znanych typów finansowania inwestycji, innowacyjnych rozwiązań produkcyjnych obniżających koszty, a także możliwości biznesowych, jakie otwiera przed drukarnią zdywersyfikowanie jej przychodów. Ważnym wątkiem seminarium były nowe zasady przyznawania dotacji w latach 2014 – 2020, a także po tym okresie, i wiążący się z tym potencjał dla branży poligraficznej. Spotkanie było ciekawym miejscem do zdobycia wiedzy na temat źródeł pozyskiwania dotacji, zaprezentowano także przypadki firm, które z sukcesem skorzystały z tego rodzaju ścieżki rozwoju w biznesie. Podczas seminarium pojawiły się tematy technologiczne związane z fotowoltaiką i nowymi narzędziami, jakością i funkcjonalnością maszyn introligatorskich w drukarni.

Znamy Mistrzów Polski w Aplikacjach Samochodowych i Rekord Świata w oklejaniu Organizowane przez European Media Group, magazyn Visual Communication i Międzynarodowe Targi Poznańskie Mistrzostwa Polski w Aplikacjach Samochodowych – 4th Car&Wrap Championship, odbyły się w kilku kategoriach podczas trzech dni targowych i przyniosły wiele pozytywnych emocji.

Zawody, choć barwne i przebiegające w atmosferze dobrej zabawy, są bardzo poważnie traktowane przez konkurujące między sobą drużyny aplikatorów. Pierwszego dnia targów teamy oklejały auta dostarczonymi foliami Oracal, z projektem graficznym przygotowanym przez Organizatora. Drugi dzień zawodów to Freestyle – kategoria, w której zawodnicy ścigali się wykorzystując folie Avery Dennison. Drużyny zaprezentowały kreatywną swobodę w ramach tematu przewodniego, którym w tym roku było życie i twórczość Hipolita Cegielskiego (z okazji 200 rocznicy jego urodzin). W końcu trzeciego dnia sprawdzona została szybkość i sprawność teamów na równie szybkim i kultowym Porsche Cayman. Folie były zadrukowywane na ploterach HP i Epson. Nowością Mistrzostw była specjalna strefa „Interior Design”. Były tam prezentowane przez cały czas trwania targów możliwości różnych rodzajów folii m.in.: MACtac i 3M na przedmiotach codziennego użytku tj. kaskach, szybach, stołach, krzesłach, a nawet na naczyniach czy ekskluzywnych miskach wiszących i bidetach. Wyspecjalizowani aplikatorzy pokazali, jaka folia jest najlepsza do danego zastosowania i zarekomendują optymalne rozwiązanie.

Zwycięzcy Mistrzostw Polski w Aplikacjach Samochodowych – 4th Car&Wrap Championship

  • I miejsce, tytuł Mistrza Polski Aplikacji 2013: APLIGRAF DESIGN (Krzysztof Kowina, Krzysztof Ruciński)
  • Nagrody: drukarka marki EPSON 44 cale, szkolenie dla dwóch osób ufundowane przez firmę 3M, kampania na łamach magazynu Visual Communication.
  • II miejsce, tytuł Wicemistrza Polski Aplikacji 2013: ZMIENKOLOR.PL (Krystian Czyż, Marcin Spalik)
  • Nagrody: szkolenie dla dwóch osób ufundowane przez firmę 3M.
  • III miejsce, tytuł Drugiego Wicemistrza Polski Aplikacji 2013: STUDIO AVALON (Krzysztof Sadłowski, Przemysław Chroł)
  • IV miejsce: MEDIA TARGET (Paweł Kapuśnik, Grzegorz Kohut)
  • V miejsce: KSERO PROJEKT (Michał Szwacki, Adam Nowacki)
  • VI miejsce: POWER ART (Przemysław Antoniak, Barbara Wolna)
  • Kategoria interior design: ZMIENKOLOR.PL (Krystian Czyż, Marcin Spalik)
    Nagrody: dwie rolki folii marki AVERY DENNISON oraz dwie rolki folii marki MACtac.


Podczas wydarzenia ustanowiono nowy rekord, w konkurencji, która polegała na całkowitym oklejeniu samochodu marki Porsche Cayman na czas. Ekipie aplikatorów oklejenie tego luksusowego samochodu zajęło 70 minut i 44 sekundy. Zapewne nieraz zawodnikom zadrżała ręka, ponieważ ten model Porsche jest wart ponad 109 tys. euro, a każdy błąd, omsknięcie skalpela do wycinania – mógł skończyć się uszkodzeniem lakieru. Wszystko jednak skończyło się dobrze – dzięki fachowości zespołu specjalistów, w którego skład weszli: Krzysztof Kowina, Krzysztof Ruciński, Krystian Czyż, Marcin Spalik, Krzysztof Sadłowski, Przemysław Chroł.

Portal Signs.pl objął targi Euro-Reklama patronatem medialnym

Źródło: MTP

Galeria: Euro-Reklama i Poligrafia 2013

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kampania Narodowego Instytutu Dziedzictwa „Zabytki to Twoje dziedzictwo. Nie pozwól niszczyć. Reaguj!
Rabunek w domu kolekcjonera, braterska kłótnia o odnalezione pierścienie, morderstwo w imię sztuki, uczta na stole wykutym z nagrobka – to wątki z opowiadań znanych polskich pisarzy poświęconych zabytkom. Hanna Greń, Ryszard Ćwirlej, Bartosz Szczygielski i Marcin Wroński stworzyli emocjonujące historie w ramach kampanii Narodowego Instytutu Dziedzictwa...
Netto z nowym dyrektorem marketingu
1 grudnia do zespołu Netto Polska dołączył Filip Fiedorow, obejmując nowe stanowisko Chief Marketing Officer. Utworzenie stanowiska jest związane z rozwojem i ambitnymi planami sieci na polskim rynku.
25wat z trzema nowymi projektami e-commerce
Wrocławska agencja kreatywna 25wat podpisała 3 nowe umowy. Rozpoczyna współpracę z marką Delcon i kontynuuje działania z Eva Design oraz Student Depot. W trudnym czasie pandemii wspiera klientów w rozwoju e-commerce, wykorzystując takie kompetencje, jak social media, SEM oraz performance marketing.
IDC Polonia rozstrzygnęło przetarg na obsługę marki Góralki w 2021 roku i w postępowaniu przetargowym wybrało agencję Dziadek do orzechów.
1 grudnia do zespołu firmy „Herbapol-Lublin” S.A., jednego z największych producentów spożywczych na polskim rynku, dołączyła Anna Sambor, która objęła stanowisko dyrektor marketingu i rozwoju nowych produktów. Będzie odpowiedzialna za całość działań marketingowych i PR, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów związanych z rozwojem...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764