logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Europa w oczach kobiet - anglojęzyczny serwis Newsmavens.com

  PR 19.10.2017, przeczytano 806 razy
ilustracjastrzałka

15 dziennikarek z 12 mediów i przegląd najistotniejszych z perspektywy kobiet artykułów z opiniotwórczych europejskich tytułów - to właśnie NewsMavens.com. Anglojęzyczny serwis z treściami informacyjnymi selekcjonowanymi wyłącznie przez kobiety z europejskich newsroomów miał swoją oficjalną premierę 16 października br. NewsMavens.com to projekt zainicjowany przez "Wysokie Obcasy" i "Gazetę Wyborczą", stworzony dzięki dofinansowaniu firmy Google w ramach programu Digital News Initiative.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/europa-w-oczach-kobiet---anglojezyczny-serwis-newsmavens.com,34176,artykul.html

NewsMavens.com to wyjątkowy przegląd najciekawszych i najważniejszych tekstów wybranych przez „kuratorki”  z różnych mediów newsowych w Europie. Serwis powstaje dzięki współpracy wydawców – obecnie w jego zespole pracuje 15 dziennikarek z 12 tytułów. Każda z nich wybiera i opisuje w języku angielskim swoim zdaniem najważniejsze publikacje macierzystego medium, dając odbiorcom NewsMavens.com unikalne, kobiece spojrzenie na wydarzenia w Europie, zwłaszcza te spoza głównego nurtu, dotyczące mniejszych państw członkowskich Unii Europejskiej.

- Dzięki NewsMavens.com chcemy znaleźć odpowiedzi na kilka ważnych pytań, m.in. czy nierównowaga płci w europejskich newsroomach, gdzie kobiety stanowią tylko ok. 27% wyższej kadry menedżerskiej, wpływa na to, jak opowiadana jest historia nowoczesnej Europy? Już po pierwszym tygodniu testowej działalności serwisu widać, że redaktorki pracujące dla NewsMavens.com zwracają uwagę na kwestie wykraczające poza zakres zainteresowań wielu decydentów w głównych serwisach informacyjnych. Sprawdzimy też, czy kobiecy przegląd publikacji będzie przyciągać internautów, a zwłaszcza internautki - mówi Zuzanna Ziomecka, szefowa i pomysłodawczyni NewsMavens.com.

Codziennie na NewsMavens.com pojawia się od 5 do 8 publikacji w języku angielskim. Kuratorki piszące dla serwisu mają pełną dowolność w kwestii doboru materiałów prezentowanych na stronie – swój wybór krótko uzasadniają, przedstawiając tło danej sprawy i lokalny wydźwięk tematu. Oprócz uzasadnienia, publikacje w serwisie zawierają podsumowanie materiału z danego medium oraz link do oryginału wraz z przyciskiem Google Translate pozwalającym zapoznać się przetłumaczoną wersją. Dodatkowo serwis oferuje podsumowanie newsów z danego tygodnia opatrzone komentarzem redakcyjnym.

- Obecny kształt NewsMavens.com to pierwsza odsłona naszego serwisu. W następnych miesiącach będziemy pracować nad jego kolejnymi funkcjonalnościami, jak codzienne i tygodniowe newslettery, a także dodawać nowe rodzaje publikacji - wywiady z najbardziej wpływowymi kobietami ze świata polityki czy sztuki – wyjaśnia Zuzanna Ziomecka. – Chcemy też poszerzać i wzmacniać naszą wirtualną redakcję – moim celem jest to, by na NewsMavens.com pojawiały się publikacje redaktorek ze wszystkich 28 unijnych krajów.

Jak dotąd do inicjatywy „Gazety Wyborczej” przyłączyło się 12 partnerów – to znane i popularne w swoich krajach redakcje dzienników, magazynów, a nawet stacji radiowej, m.in. irlandzkiego „The Irish Times”, austriackiego „Der Standard”, słowackiego „Dennika N” oraz włoskiego „MicroMega”. NewsMavens.com wspierają też World Editors Forum i Women in News. Cały czas trwa rekrutacja kuratorek – do NewsMavens.com mogą dołączyć dziennikarki pracujące w europejskich mediach newsowych. Zachęca do tego m.in. film promocyjny NewsMavens.

Start NewsMavens.com promowany jest działaniami z zakresu marketingu internetowego, które zaprojektowała i realizuje agencja iProspect Poland.

Projekt związany ze stworzeniem serwisu NewsMavens.com, przygotowany przez „Wysokie Obcasy” i „Gazetę Wyborczą”, wygrał dofinansowanie firmy Google w ramach drugiej rundy programu the Digital News Initiative – w kategorii dużych projektów rozpatrywanych w programie.

To kolejny międzynarodowy projekt „Gazety Wyborczej” realizowany w ostatnich miesiącach, a jednocześnie pierwszy w takiej skali i z tyloma partnerami jednocześnie. To także pierwszy anglojęzyczny serwis z międzynarodowymi treściami współtworzony przez zespół „Gazety Wyborczej”. NewsMavens.com rozwijany jest poza Wyborcza.pl i nie jest objęty systemem płatnej subskrypcji treści – jego publikacje są dostępne dla wszystkich internautów.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764