logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

European Design Award 2023 dla katalogu Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie

  PR 06.06.2023, przeczytano 1275 razy
ilustracjastrzałka

Wydany przez Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie katalog "Dzieciństwo" został nagrodzony srebrnym medalem za opracowanie graficzne w konkursie "European Design Awards 2023". Projekt graficzny wydawnictwa został stworzony przez Kamilę Schinwelską i Marcina Gwiazdowskiego ze studia Elipsy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/european-design-award-2023-dla-katalogu-panstwowego-muzeum-etnograficznego-w-warszawie,400310,artykul.html

Kołyska, powijaki, koń na biegunach, pamiątki chrztu i pierwszej komunii oraz zabawki kupione na odpuście – te i setki innych przedmiotów związanych z okresem dzieciństwa można obejrzeć w tematycznym katalogu zbiorów Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie pt. „Dzieciństwo”. Kontekst muzealiów uzupełniają archiwalne fotografie rodzinne i dziecięce ze zbiorów Archiwum Naukowego PME w Warszawie. Publikacja ta to około 400-stronicowe repozytorium  wiedzy o etnografii dzieciństwa.

- Nagrodzony katalog zbiorów przekrojowo prezentuje muzealia i archiwalia dotyczące tematu dzieciństwa gromadzone przez lata w naszych zbiorach. To pierwsze wydawnictwo w Polsce opisujące zbiory muzealne w tak innowacyjny sposób - opowiadają autorki katalogu Agnieszka Grabowska i Małgorzata Kunecka, kuratorki Państwowego Muzeum Etnograficzne w Warszawie. – Studio Elipsy z wyjątkowym wyczuciem estetycznym i zaangażowaniem w tematykę katalogu oraz z najwyższym profesjonalizmem opracowało koncepcję graficzną naszego projektu wydawniczego. Cieszymy się, że kapituła konkursu European Design Awards doceniła ogrom wykonanej pracy i kreatywność twórców.

Wydanie kompleksowego tematycznego katalogu zbiorów, unikalnego na muzealnym rynku wydawniczym, stanowiło pierwszy etap projektu „Dzieciństwo”, który rozpoczął się w 2021 r. Katalog jest ułatwieniem przy prowadzeniu kwerend i prac konserwatorskich, a dla badaczy jest inspiracją a zarazem pomocą do prac naukowych, badań i publikacji.

- Kontynuując projekt, pracowaliśmy od zeszłego roku nad produkcją wystawy „Dzieciństwo”, którą otworzyliśmy 2 czerwca w PME w Warszawie przy Kredytowej 1 - dodają kuratorki. - Przedstawia ona zmianę pozycji dziecka, która dokonała się w wyniku przemian społeczno-kulturowych. To przedmiot zainteresowania psychologów, socjologów, pedagogów, etnologów i antropologów kultury, ale też coraz częściej staje się tematem debaty społecznej. Zapraszamy serdecznie do obejrzenia wystawy, której identyfikację graficzną zaprojektowało również studio Elipsy.

Przedstawione na ekspozycji zabytki, wybrane obiekty z katalogu, jak również dodatkowe przedmioty i fotografie z ostatnich kilku dziesięcioleci, obrazują tę zmianę i wynikającą z niej redefinicję dzieciństwa w obszarze społecznym i rodzinnym. Wystawa „Dzieciństwo” ma na celu pokazać skalę tych przemian.

  • Wersja cyfrowa katalogu dostępna jest TUTAJ[PDF].

ilustracjastrzałka

Źródło: Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie

www.ethnomuseum.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Premiera Casebooka MIXX Awards 2023
Casebook MIXX Awards 2023 prezentujący najlepsze kampanie ubiegłorocznego konkursu właśnie ujrzał światło dzienne.
Dawid Szczepaniak w jury konkursu Golden Drum
Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer w VML Poland, znalazł się w składzie jury festiwalu Golden Drum 2024. 
Endorfina Events otwiera drzwi: konkurs Storymakers
Konkurs otwiera drzwi do pracy w agencji eventowej, tworząc nowy format dla kreatywnych głów. Jest o co powalczyć: 15 tysięcy złotych, 3-miesięczny staż w endorfina events oraz możliwość zrealizowania własnego projektu biletowanego.
McCann dla Mastercard z trzecią najczęściej nagradzaną kampanią kreatywną
Ranking WARC Creative 100 docenił kampanię "Gdzie Zamieszkać/Where to Settle" realizowaną przez McCANN Poland dla Mastercard, ogłaszając ją trzecią najczęściej nagradzaną w 2023 roku kampanią kreatywną na świecie.
Zabytki na ulice! Konkurs na plakat
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat! Okazją jest Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków, a inicjatywę kierujemy do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764