logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

European Social Innovation Competition: innowacje kontra dezinformacja

  PR 16.05.2024, przeczytano 273 razy
ilustracja

Komisja Europejska rozpoczęła 12. edycję europejskiego konkursu na innowacje społeczne (European Social Innovation Competition 2024 - EUSIC). Konkurs promuje pomysły służące rozwiązywaniu wyzwań społecznych oraz wspierające trwały i zrównoważony rozwój społeczno-gospodarczy w Europie. W tegorocznej edycji tematem konkursu są innowacje społeczne w "cyfrowej demokracji”. Zadanie konkursowe ma na celu nagrodzenie innowacji, które m.in. identyfikują i przeciwdziałają dezinformacji czy integrują podmioty w nowych praktykach demokratycznych. Na laureatów konkursu czekają nagrody pieniężne o wysokości: 75 000 euro, 50 000 euro i 25 000 euro. Zgłoszenia można przesyłać do 12 czerwca br.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/european-social-innovation-competition%3A-innowacje-kontra-dezinformacja,404234,artykul.html

Europejski Konkurs Innowacji Społecznych (EUSIC), finansowany przez Europejską Radę Innowacji (EIC) w ramach programu "Horyzont Europa", ma na celu zwiększanie świadomości na temat innowacji społecznych w szerokim gronie odbiorców, stymulowanie powstania nowych pomysłów na innowacje społeczne, stworzenie sieci praktyków o podobnych poglądach oraz wsparcie finalistów w przekształcaniu ich pomysłów w strukturalne przedsiębiorstwa.

Iliana Ivanova, komisarz ds. innowacji, badań, kultury, edukacji i młodzieży, ogłosiła przyznanie nagrody podczas otwarcia Europejskiego Tygodnia Młodzieży. Komisarz powiedziała:Innowacje społeczne w obszarze demokracji cyfrowej mogą znacząco poprawić życie obywateli znajdujących się w trudnej sytuacji oraz przynieść korzyści społeczeństwu UE. Tegoroczny konkurs na europejskie innowacje społeczne ma na celu nagrodzenie innowacji, które identyfikują i przeciwdziałają dezinformacji, integrują podmioty w nowych praktykach demokratycznych, budują oddolne społeczności, a także wzmacniają społeczeństwo obywatelskie poprzez uczestnictwo i otwarte technologie. Niecierpliwie oczekuję na ekscytujące projekty, które będą konkurować w tym roku.

Uruchomiony w 2013 roku, ku pamięci pioniera innowacji społecznych Diogo Vasconcelosa, Europejski Konkurs Innowacji Społecznych przyzna trzy nagrody w wysokości 75 000 euro, 50 000 euro i 25 000 euro (odpowiednio za zajęcie pierwszego, drugiego i trzeciego miejsca), za najlepsze projekty innowacji społecznych mające na celu zmianę świata na lepsze.

Kto może wziąć udział w konkursie?

Konkurs jest otwarty, między innymi, dla organizacji non-profit i for-profit, takich jak przedsiębiorcy i przedsiębiorstwa społeczne, organizacje pozarządowe (NGO), organizacje społeczeństwa obywatelskiego (CSO), instytucje edukacyjne i uniwersytety. Do konkursu mogą zgłaszać się innowatorzy społeczni z państw członkowskich UE oraz krajów stowarzyszonych z programem "Horyzont Europa". Jury składające się z niezależnych ekspertów oceni wnioski, biorąc pod uwagę następujące kryteria:

1. Stopień innowacyjności: stopień, w jakim każdy nowy produkt, usługa i/lub model organizacyjny lub biznesowy jest nowy w danym kontekście w związku z wyzwaniem konkursu. Pomysł musi być nowy i innowacyjny w danym kontekście społeczno-gospodarczym i geograficznym.

2. Użyteczność i inkluzywność: czy proponowane rozwiązanie jest łatwe w użyciu i przystępne cenowo oraz czy może zaangażować jak największą część obywateli UE, niezależnie od ich pochodzenia lub umiejętności cyfrowych.

3. Pozytywny wpływ społeczny: potencjał wniosku do sprostania wyzwaniu konkursowemu, wspieranie współpracy i partnerstw z odpowiednimi zainteresowanymi stronami. Wnioskodawca musi wykazać, w jaki sposób proponowane rozwiązanie przyczyni się do rozwiązania tegorocznego wyzwania.

4. Rentowność i trwałość: trwałość finansowa i środowiskowa wniosku, w tym plan trwałości, aby rozwiązanie było trwałe w perspektywie średnio- lub długoterminowej.

5. Skalowalność i możliwość powielania: potencjał pomysłu do skalowania i powielania w różnych sektorach, na różnych poziomach zarządzania lub na poziomie regionalnym, krajowym, europejskim lub globalnym.

6. Decentralizacja i zarządzanie: poprawa przejrzystości i odpowiedzialności (przy jednoczesnym poszanowaniu prywatności i/lub anonimowości).

Europejski Konkurs Innowacji Społecznych przyjmuje zgłoszenia do 11 czerwca 2024 roku (godzina 17:00:00 czasu środkowoeuropejskiego) na portalu Funding & Tenders.

Kontekst

Europejski Konkurs Innowacji Społecznych jest wspierany przez Europejską Radę Innowacji (EIC) w ramach programu „Horyzont Europa”, unijnego programu badań i innowacji. Jego celem jest pobudzenie potencjału innowacji społecznych oraz zapewnienia rozwiązań dla wyzwań społecznych, jak również promowanie zrównoważonego wzrostu gospodarczego w Europie. Konkurs ten poszukuje nowych rozwiązań w zakresie przedsiębiorczości, odpowiadających na najbardziej palące potrzeby społeczne, tworzących relacje społeczne i umożliwiających nowe współprace w innowacyjny sposób oraz przynoszących skuteczne rozwiązania dla systemowych wyzwań społecznych.

Konkurs przyciąga dużą liczbę zgłoszeń każdego roku.Tematy/wyzwania z poprzednich edycji to: Walka z ubóstwem energetycznym - Repower EU (2023), Dostępne dzielnice mieszkaniowe (2022), Umiejętności na jutro - Kształtowanie zielonej i cyfrowej przyszłości (2021), Przeformułuj modę (2020), Wyzwanie plastikowych odpadów (2019), Re:think Local (2018), Równość restart (2017), Zintegrowane przyszłości (2016), MNowe sposoby rozwoju (2015), Wyzwanie w zatrudnieniu (2014) oraz Nowe formy pracy (2013).

EUSIC jest jedną z pięciu nagród EIC przyznawanych w ramach programu Horyzont Europa. Chociaż nagrodą zarządza Europejska Rada Innowacji i Agencja Wykonawcza ds. MŚP, wnioski są oceniane przez niezależnych ekspertów.

Źródło: Komisja Europejska

europa.eu

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rusza konkurs MSI Creator Awards 2024
Celebrując pomysłowość i innowacyjność twórców z całego świata, MSI z radością ogłasza długo oczekiwaną piątą edycję konkursu MSI Creator Awards 2024. Tym razem odbywa się on pod hasłem „Fuzja sztuki i technologii”, będąc świadectwem płynnej integracji technologii i ekspresji artystycznej. Zgłoszenia będą przyjmowane do 11 sierpnia 2024...
Polskie studio na shortliście Titanium Cannes Lions 2024
Kampania "Pub Museums", której sercem jest technologia Augmented Reality (AR) przygotowana przez polskie studio kreatywne Lens That trafiła na shortlistę Titanium - najważniejszej nagrody w prestiżowym konkursie Cannes Lions 2024. Za pomysł kreatywny kampanii odpowiada włoski oddział LePub, za działania PR-owe oraz digitalowe - Publicis Dublin oraz...
Superbet i Lech blisko prestiżowej nagrody
Wielka gala w Londynie, a w jej centrum współpraca Kolejorza z marką Superbet, sponsorem strategicznym Lecha Poznań? To nie żart – bukmacher otrzymał nominację do niezwykle prestiżowych nagród EGR Marketing & Innovations. Uwagę jury przyciągnęły niestandardowe aktywacje i niesztampowe podejście do wspólnych działań. - Nasza recepta na...
Startuje konkurs KRUCHOŚĆ by Artystyczna Podróż
Wystartowała 6. edycja konkursu fotograficznego Artystyczna Podróż. Tegorocznym tematem przewodnim jest KRUCHOŚĆ. Konkurs, organizowany przez profil Artystyczna Podróż i ERGO Hestię, skierowany jest do twórców publikujących swoje dzieła na platformie Instagram. Konkurs potrwa do 4 sierpnia br., a sopocki ubezpieczyciel nagrodzi autorów najlepszych zdjęć...
Startuje nowa edycja konkursu TikTok Ad Awards 2024
TikTok Ad Awards ma na celu wyłonienie najlepszych płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych na TikToku, które mogą pochwalić się kreatywnością i świetnymi wynikami. W trzeciej edycji TikTok Ad Awards uczestnicy będą mogli zmierzyć się w nowej kategorii poświęconej budowaniu świadomości marki. Zapisy do konkursu potrwają do 25 września.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764