logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Europejscy przedstawiciele branży retail obawiają się świąt

  PR 13.12.2022, przeczytano 822 razy
ilustracjastrzałka

Rozpoczął się pierwszy niezakłócony okres świąteczny od 2019 r i jak ustaliło Sony Professional Solutions Europe - blisko połowa (43%) sprzedawców detalicznych w Europie obawia się konkurencji cenowej ze strony sklepów internetowych,. Odsetek ten wzrasta do 50% badanych w Niemczech, a jest nieco niższy w Wielkiej Brytanii (42%) i we Francji (36%).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/europejscy-przedstawiciele-branzy-retail-obawiaja-sie-swiat,398329,artykul.html

Badanie przeprowadzone wśród 750 menedżerów i kupców IT w handlu detalicznym w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech wykazało, że aktywnie reagują oni na sytuację, bo aż cztery piąte (78%) inwestuje w działalność sklepową przed okresem, który według ponad połowy badanych (59%) jest najważniejszym czasem w roku. W kontekście tych działań, Francja (73%) plasuje się na trzecim miejscu, po Wielkiej Brytanii (82%) i Niemczech (79%).

Podejmowane działania dotyczą m. in. strategii cenowej (30%), zapewnienia znakomitej obsługi klienta (29%) czy szkolenia pracowników (28%). Poza tym ostatnim najistotniejsze dla branży retail w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech okazało się zapewnienie właściwego wykorzystania Digital Signage do promowania i synchronizacji ofert we wszystkich sklepach, a także w Internecie (39%). Jednak, jeśli chodzi o rzeczywiste inwestycje, mniej niż 3 na 10 badanych (28%) zobowiązało się do wprowadzenia zmian w tym roku, co wskazuje na natłok problemów, z jakimi borykają się detaliści przed tym okresem w roku.

Damien Weissenburger, kierownik Professional Displays & Solutions Europe, wyjaśnia: - Handel stacjonarny toczy długoterminową walkę od pojawienia się e-commerce, która uwidoczniła ograniczenia o charakterze ekonomicznym jeśli chodzi o inwestowanie we własną działalność. W czasie kryzysu związanego z kosztami prowadzenia działalności, mądre wydatkowanie, nie tylko pieniędzy, ale także energii i zasobów, ma ogromne znaczenie. Sony jest partnerem, który może pomóc takim firmom, dostarczając wydajne, ale niedrogie i trwałe rozwiązania dla realizacji potrzeb w zakresie Digital Signage.

Na przyszły rok europejscy przedstawiciele branży retail deklarują inwestycje w zrównoważoną technologię (42%) i Digital Signage (38%), które mają na celu odpowiednio zmniejszenie śladu węglowego i zapewnienie wspólnej strategii we wszystkich sklepach. To ostatnie – dążenie do wspólnej strategii deklaruje prawie połowa (45%) detalistów posiadających ponad 100 placówek, co pokazuje, że skalowanie wymaga efektywnych i spójnych działań zarówno w kontekście firmy, jak i jej marki.

- W polskich warunkach branża retail boryka się z ograniczeniami o charakterze technologicznym. Dynamiczny rozwój e-commerce oznacza dla tradycyjnych sklepów walkę o klienta, która przybiera różne formy oddziałowujące na zmysły. Sony proponuje m. in. monitory Bravia B2B, które są bardzo skutecznym narzędziem do Digital Signage. Ich atutem jest wysoka jasność i znakomite odwzorowanie kolorów, które to cechy sprawiają, że wyświetlany obraz jest znakomicie widoczny i atrakcyjny. Możliwość pracy ciągłej (24/7) daje elastyczność konieczną w zastosowaniach Digital Signage, a duża żywotność i energooszczędność monitorów Sony  pozwala obniżyć koszty eksploatacji. – podsumowuje Piotr Gajewski,  Dealer Account Manager Professional Displays & Solutions w Polsce.

Przedstawiciele branży retail nie mogą sobie pozwolić na przestoje w swojej działalności, a energooszczędne, profesjonalne wyświetlacze Bravia B2B, projektory i ściany wideo LED firmy Sony zaprojektowano właśnie z myślą o efektownych rozwiązaniach dostarczanych w zrównoważony sposób. Zapewniając niezawodną pracę przez całą dobę, produkty pozwalają zachować niskie koszty eksploatacji i oferują inteligentne funkcje ułatwiające zarządzanie ekranem, takie jak programowalne czasy włączenia i wyłączenia ekranu, co zmniejsza zużycie energii poza godzinami pracy sklepu.

Źródło: Professional Displays & Solutions

Dodatkowe informacje:

[1] Respondenci badani w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W dobie cyfryzacji podpis elektroniczny staje się nieodłącznym elementem prowadzenia biznesu. – To narzędzie, szczególnie przydatne małym i średnim przedsiębiorcom. Zdecydowanie usprawnia procesy administracyjne, ogranicza biurokrację i zwiększa bezpieczeństwo dokumentacji – ocenia Beata Tęgowska, ekspert ds. księgowości i płac w...
W ub.r. liczba wniosków dot. zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej spadła o 4,8% w porównaniu z 2023 r. Jak twierdzą eksperci, nie oznacza to jednoznacznie lepszych warunków do prowadzenia biznesu. Nie brakuje też opinii, że najtrudniejsza sytuacja panuje w małym handlu detalicznym i gastronomii. Z kolei liczba wniosków o zawieszenie JDG...
Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń wyzwaniem dla ustawodawcy?
Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń...
Gen Z stawia nie tylko na AI i cyfrowe rozwiązania
Powszechnie pokolenie Z jest uznawane za osadzone w świecie cyfrowym i zapatrzone w AI. Wyniki nowego badania „Granice ucyfrowienia generacji Z”[1], przeprowadzonego przez LoveBrands Group wraz z SW Research, pokazują jednak, że przedstawiciele tej generacji w wielu obszarach – jak choćby zdrowie czy randkowanie – stawiają na bezpośrednie kontakty z drugim...
Automatyzacja i sztuczna inteligencja rewolucjonizują obsługę klienta. Chatboty, voiceboty i inne systemy oparte na AI stają się coraz bardziej powszechne. Jednak kluczowym wyzwaniem jest zdobycie zaufania użytkowników do tych technologii. Okazuje się, że jednym z kluczowych czynników zrozumienia akceptacji klientów względem automatyzacji jest poziom ich...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764