logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Europejska branża internetowa apeluje do Apple o przestrzeganie standardów

  PR 10.07.2020, przeczytano 336 razy

Decyzja Apple dotycząca zmian w obszarze bezpieczeństwa użytkowników w najnowszej wersji systemu operacyjnego iOS 14 wywołała zaniepokojenie ekspertów europejskiej branży internetowej. Szesnaście organizacji marketingowych, w tym IAB Europe i IAB Tech Lab, zdecydowało się wystosować list do Tima Cooka - CEO Apple, w którym apelują o przestrzeganie standardów dotyczących prywatności.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/europejska-branza-internetowa-apeluje-do-apple-o-przestrzeganie-standardow,387744,artykul.html

Podczas Worldwide Developers Conference, która odbyła się 22 czerwca 2020 roku, Apple zaprezentowało kilka nowych funkcji prywatności użytkowników. Branża marketingowa z zadowoleniem przyjęła decyzję dotyczącą dalszego korzystania z IDFA we wszystkich produktach i usługach App Store. IDFA (Identifier For Advertising) to identyfikator wyświetlania reklam, który na urządzeniach mobilnych pozwala deweloperom monitorować aktywność użytkowników i precyzyjne targetować reklamy. Jest on w pełni kontrolowany przez użytkowników, co oznacza, że mogą oni dowolnie modyfikować zakres wykorzystywania wrażliwych danych.

Duże zastrzeżenia ekspertów wzbudził jednak sposób wdrożenia IDFA. W liście skierowanym do  CEO Apple, przedstawiciele branży wskazują na poniższe wady zaproponowanego rozwiązania:

  • Wyskakujące okienko z komunikatem dotyczącym IDFA, które zostało zaprojektowane przez Apple, nie spełnia wymogów informacyjnych RODO i nie jest kompatybilne ze standardami rynku reklamy cyfrowej, takimi jak IAB Europe's Transparency & Consent Framework (TCF).
  • Ograniczona możliwość dostosowania ustawień okienka zgody powoduje wysokie ryzyko odmowy przez użytkownika. Wydawca nie ma możliwości żądania zgody w przyszłości, nawet jeśli użytkownik wyrazi ją za pośrednictwem Platformy Zarządzania Zgodami (CMP) na późniejszym etapie. Będzie to miało bardzo negatywny wpływ na wydawców aplikacji w systemie iOS i doprowadzi do znacznego obniżenia przychodów z reklam.
  • Inicjatywa Apple poważnie zagraża możliwości kontynuacji świadczenia usług przez wybrane firmy, które specjalizują się w projektowaniu aplikacji mobilnych. W rezultacie usługi reklamowe Apple, takie jak Apple Search Ads w App Store, znacznie wzmocnią swoją przewagę konkurencyjną.

Sygnatariusze list wzywają Apple do:

  • Zapewnienia neutralności systemu operacyjnego i App Store.
  • Dostosowania decyzji biznesowych do obowiązujących przepisów prawnych, takich jak RODO oraz TCF IAB Europe.
  • Upewnienia się, że okienko zgody IDFA można dostosować do istniejących standardów rynku reklamy cyfrowej. Jeśli nie jest to możliwe, powinno zostać zlikwidowane w krajach Unii Europejskiej.
  • Poszanowania zbudowanych bezpośrednich relacji wydawcy z użytkownikami.
  • Przeprowadzenia dogłębnej oceny wpływu projektowanych zmian na rynek, przed wdrożeniem aktualizacji iOS 14.
  • Bieżącej branżowej współpracy na rzecz opracowywania, wdrażania i rozwijania standardów dotyczących ochrony prywatność, w tym udziału w spotkaniu z zainteresowanymi podmiotami w lipcu 2020 roku.

List skierowany do Tima Cooka (CEO Apple) został podpisany przez 16 stowarzyszeń branżowych:

  • BVDW (Bundesverband Digitale Wirtschaft)
  • CPA (Collectif pour les acteurs du marketing digital)
  • Digital New Deal (Think Tank)
  • EMMA/ENPA (European Magazine Media Association/ European Newspaper Publishers’ Association)
  • EPC (European Publishers’ Council)
  • FEDMA (Federation of European Direct and Interactive Marketing) Bertrand Gié, President – Geste (Les éditeurs de contenus et de services en ligne)
  • IAB Europe
  • IAB France
  • IAB Tech Lab
  • MMAF (Mobile Marketing Association France)
  • NME (News Media Europe)
  • SNCD (Syndicat national de la communication directe)
  • SRI (Syndicat des régies internet)
  • UDECAM (Union Des Entreprises de Conseil et Achat Média)

Źródło: IAB Polska

www.iab.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TikTok pozwala użytkownikom nawiązywać kontakt i budować relacje z markami, które kochają. Reklamodawcom natomiast umożliwia wykorzystanie unikalnego formatu, popularności, atrakcyjności oraz zasięgu platformy w celu dotarcia do nowych grup odbiorców. Dziś TikTok wprowadza TikTok Brand Lift Study (BSL), dzięki któremu będą oni mogli zmierzyć realną wartość...
Rockowe wakacje z Rock Radiem
Już w piątek, 25 czerwca 2021 r. w Rock Radiu rozpoczną się wakacje, a wraz z nimi ruszy letnia ramówka stacji. Znajdą się w niej m.in. programy nadawane co piątek z plenerowego studia w warszawskim Hard Rock Cafe, w którym wystąpią zespoły wyłonione w Festiwalu Klasyki Rocka. Redakcja Rock Radia zaprosi też słuchaczy do sprawdzenia się Wielkim Teście z klasyki...
W te wakacje Radio Złote Przeboje stawia na muzykę. Od 28 czerwca br. na antenie stacji pojawiać się będzie jeszcze więcej największych przebojów z lat 80., 90. i dwutysięcznych zgodnie z hasłem "Gramy na to, jak na lato!". Oprócz tego słuchacze rozgłośni nadal będą mogli spróbować swoich sił w konkursie związanym z Euro 2020, a także m.in....
Zestawienie Youtube Ads Leaderboard: 2021 Cannes Edition
Podczas Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2021 zaprezentowano globalny ranking najbardziej angażujących reklam na YouTube. Zestawienie wygrała minimalistyczna reklama Hyundaia z udziałem koreańskiego zespołu BTS, przygotowana z okazji Dnia Ziemi.
Tiktok uruchamia funkcję Tiktok Jump
TikTok uruchomił nową funkcję dla twórców, która ma im pomóc w łatwiejszym dzieleniu się angażującymi i wartościowymi treściami - TikTok Jump. Tak zwane "Jumps" to mini-programy i usługi, do których twórcy mogą linkować w swoich filmach. Użytkownicy z całego świata po kliknięciu w linki, będą mieć możliwość...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764