logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Europejska Unia Nadawców pisze do premier Szydło

  PR 29.12.2015, przeczytano 3724 razy
ilustracjastrzałka

Europejska Unia Nadawców (EBU), zrzeszająca europejskich nadawców publicznych skierowała do premier Beaty Szydło list otwarty, w którym wyraziła zaniepokojenie rządowymi planami zmian w mediach publicznych w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/europejska-unia-nadawcow-pisze-do-premier-szydlo,26966,artykul.html

Jean-Paul Philipot, przewodniczący EBU oraz Ingrid Delterne, dyrektor generalna organizacji chwalą pomysł ustabilizowania finansowania Polskiego Radia i Telewizji Polskiej, podkreślają jednak, że niepokojące są zapowiedzi zmiany władz tych mediów.

W ocenie  EBU nie ma powodu, aby zmieniać struktury mediów publicznych, „które są zorganizowane tak jak inne w Europie, na przykład telewizja francuska czy RAI”. W liście do polskiej premier przedstawiciele organizacji zwracają uwagę, że polskie media publiczne należą do najlepszych w Europie. „Uważamy, że to właśnie dlatego, że te media są tak dobre, rząd chce mieć kontrolę nad zawartością merytoryczną i mieć przez to na nie wpływ.

Przewodniczący EBU w podpisanym przez siebie liście pisze: „Jakiekolwiek zmiany w systemie zarządzania TVP i Polskiego Radia powinny być wdrażane po dokładnej analizie i oszacowaniu skutków. Powinny być rezultatem otwartej, demokratycznej debaty”. Przekonuje o konieczności powstrzymania się przed próbami nasilenia politycznej kontroli nad mediami.

Europejska Unia Nadawców skierowała swój list także do polityków Prawa i Sprawiedliwości, którzy pracują nad propozycjami reformy m.in. do Piotra Glińskiego, wicepremiera, ministra kultury i dziedzictwa narodowego i Krzysztofa Czabańskiego, sekretarza stanu w MKiDN, pełnomocnika rządu do spraw przygotowania reformy publicznej radiofonii i telewizji.

Źródło: KRRiT

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764