logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Eurosport 1 liderem rynku płatnych kanałów sportowych w 2022 roku

  PR 04.01.2023, przeczytano 418 razy

W 2022 roku Eurosport 1 był najchętniej oglądanym płatnym kanałem sportowym w Polsce! Minione 12 miesięcy to także dalszy rozwój oferty sportowej TVN Warner Bros. Discovery, w tym na antenach otwartych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/eurosport-1-liderem-rynku-platnych-kanalow-sportowych-w-2022-roku,398524,artykul.html

- Podsumowanie takiego roku to czysta przyjemność, bo pozwala zobaczyć, że stale się rozwijamy. Na bardzo konkurencyjnym rynku płatnych telewizji sportowych Eurosport 1 jest od lat kanałem pierwszego wyboru dla widzów, a to największa nagroda i zarazem motywacja na przyszłość dla całego naszego zespołu - powiedziała Dorota Żurkowska, Dyrektor Eurosportu w Polsce i Członek Zarządu TVN Warner Bros. Discovery.

Miniony rok w Eurosporcie 1 był wypełniony transmisjami wydarzeń sportowych na najwyższym poziomie. Stacja pokazała m.in. Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pekin 2022, kwalifikacje i konkursy Pucharu Świata w skokach narciarskich, zawody Pucharu Świata w narciarstwie alpejskim, trzy turnieje tenisowego Wielkiego Szlema, mecze Ligi Mistrzów piłkarzy ręcznych, wyścigi kolarskie na czele z wielkimi tourami, turnieje snookerowe i wiele innych pasjonujących wydarzeń.

Przez ostatnie 12 miesięcy Eurosport 1 był najchętniej oglądanym płatnym kanałem sportowym w Polsce zarówno w grupie A4+, jak i A16-49. W 2022 transmisje sportowe w Eurosporcie 1 przyciągnęły w sumie aż 13,7 mln widzów, najwięcej spośród płatnych kanałów sportowych, co oznacza 6% (756 tys.) wzrostu w stosunku do roku ubiegłego. Udział stacji w rynku wyniósł 0,64% (A4+) i 0,35% (A16-49). W kategorii płatnych kanałów sportowych udział Eurosportu 1 wyniósł aż 28,5%. Jednocześnie Eurosport 2 był w ubiegłym roku czwartym najpopularniejszym płatnym kanałem sportowym w Polsce.

Udział w rynku płatnych kanałów sportowych w 2022 roku:

Pozycja

Kanał

SHR 4+ 2021

SHR 4+ 2022

Różnica

1

Eurosport 1

0,62

0,64

4%

2

Polsat Sport

0,51

0,59

16%

3

Eleven Sports 1

0,14

0,16

16%

4

Eurosport 2

0,13

0,16

23%

5

Canal+ Sport

0,14

0,16

10%

Zasięg płatnych kanałów sportowych w 2022 roku:

Pozycja

Kanał

Zasięg 2021

Zasięg 2022

Różnica

1

Eurosport 1

13 mln

13,7 mln

6%

2

Polsat Sport

11,7 mln

12,3 mln

5%

3

Eurosport 2

9,6 mln

10,6 mln

10%

4

Polsat Sport Extra

8,7 mln

9,9 mln

14%

5

Polsat Games

7,6 mln

8,7 mln

14%

Rosnąca rola sportu w TVN Warner Bros. Discovery

W 2022 roku Eurosport 1 oraz kanały TVN Warner Bros. Discovery zanotowały kilka rekordowych transmisji!

Skok Dawida Kubackiego, który przyniósł mu brązowy medal igrzysk olimpijskich w Pekinie oglądało w Eurosporcie 1 aż 2,2 mln widzów. Kibice z zapartym tchem śledzili również turnieje tenisowego Wielkiego Szlema i wielkie sukcesy Igi Świątek. Finałowe mecze Polki w Roland-Garros i US Open transmitowane były równolegle w TVN i Eurosporcie 1 przynosząc rekordową oglądalność w historii wielkoszlemowych relacji w Polsce. Relacje z obu turniejów cieszyły się na antenach Eurosportu najwyższą oglądalnością w historii.

Wspaniałym osiągnięciem mogą pochwalić się piłkarze ręczni Łomży Industrii Kielce, których finałowe starcie w Lidze Mistrzów w decydujących momentach przyciągnęło do Eurosportu 1 ponad milion widzów. Z kolei Speedway Grand Prix Polski rozegrane na Stadionie Narodowym w Warszawie oglądało w TTV ponad 440 tys. widzów, co było najlepszym od blisko 20 lat wynikiem telewizyjnych relacji z indywidualnych mistrzostw świata na żużlu w Polsce.

- To był przełomowy rok, w którym sport szerzej zagościł na ogólnopolskich, bezpłatnych kanałach TVN Warner Bros. Discovery. Sport i emocje, które ze sobą niesie łączą ludzi, a my chcemy, aby naszym transmisjom przyświecała moc wspólnego kibicowania! Dlatego sport zajmuje coraz ważniejsze miejsce także w kanałach otwartych – widzowie mogli oglądać skoki narciarskie i finałowe mecze Igi Świątek w Roland-Garros i US Open w TVN, polskie rundy Speedway Grand Prix w TTV, biegi narciarskie kobiet i niektóre mecze reprezentacji Polski w piłce ręcznej w Metrze. Już niebawem po raz pierwszy w historii TVN będzie transmitować rywalizację podczas mistrzostw świata w narciarstwie klasycznym. Zapowiada się więc kolejny niesamowicie emocjonujący, sportowy rok. - podsumowała Dorota Żurkowska.

Źródło: TVN S.A.

www.tvn.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764