logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ewa Stankiewicz: Cenzura już dotarła do reklamy

   02.09.2011, przeczytano 3446 razy
ilustracjastrzałka

Cenzura już dotarła do reklamy. Nawet za pieniądze nie można przekazać wolnościowych treści – stwierdziła cytowana przez portal Niezalezna.pl Ewa Stankiewicz, reżyserka spotu „Gazety Polskiej Codziennie”, którego wyemitowania odmówiła właśnie TVP.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ewa-stankiewicz%3A-cenzura-juz-dotarla-do-reklamy,13380,artykul.html

Nowy dziennik Tomasza Sakiewicza ma zadebiutować w kioskach 9 września. Spośród dwóch spotów mających reklamować nowy tytuł telewizja publiczna odmówiła emisji jednego, motywując to znajdującymi się w reklamówce „treściami o charakterze agitacji wyborczej”. Te zaś – zgodnie z przepisami Kodeksu Wyborczego i regulacjami wewnętrznymi TVP – mogą być emitowane jedynie w płatnych blokach wyborczych, na zlecenie zarejestrowanych komitetów wyborczych. Drugi ze spotów został dopuszczony do emisji warunkowo, o ile nie wpłyną zastrzeżenia ze strony Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji lub innych organów.

Redakcja i spółka Forum S.A., wydająca dziennik "Gazeta Polska Codziennie" zareagowały na decyzję TVP oświadczeniem, w którym czytamy: „doszło do skandalicznego działania cenzury w telewizji publicznej. Nie pozwolono na emisję spotów reklamujących nowy dziennik, których głównym motywem było hasło ‘Stop cenzurze’.

W związku z tym spółka Forum S.A. występuje na drogę sądową wobec władz Telewizji Polskiej S.A. Zamierzamy użyć wszelkich środków prawnych, włącznie z powiadomieniem prokuratury o popełnieniu przestępstwa przez osoby pełniące funkcje publiczne, dopuszczające się drastycznego i bezprawnego ograniczania wolności słowa. Zamierzamy zwrócić się do polskich i międzynarodowych organizacji, broniących praw człowieka.

Według Tomasza Sakiewicza emisji spotów podjął się Polsat – mają pojawiać się od środy przed „Wydarzeniami”. Z emisji zrezygnowała natomiast TVN tłumacząc decyzję brakiem wolnego czasu antenowego.

Treść spotów autorstwa Ewy Stankiewicz i Jana Pospieszalskiego pozostaje zagadką. Według cytowanego przez PAP Sakiewicza, jeden odnosi się do "niewyjaśnionych zagadek kryminalnych ze sceny politycznej", a drugi "do pewnego incydentu, który zdarzył się na ulicach polskich miast".

Według portalu Wirtualnemedia.pl, “Gazeta Polska Codziennie” ma przypominać polityczny tabloid, z wyrazistą grafiką i dużą ilością kolorowych zdjęć. W dzienniku znajdą się głównie informacje polityczne, poważne i mniej poważne, a także treści sportowe.

Ewa Stankiewicz, współreżyserka m.in. filmów „Dotknij mnie”, „Trzech kumpli” oraz „Solidarni 2010” jest także prezesem Stowarzyszenia Solidarni 2010.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764