logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Ewelina Łukasiak o kampanii Amundsen – „Odkrywaj Więcej” i złotym Effie

  PR 13.02.2020, przeczytano 286 razy

W zeszłym roku w konkursie Effie Awards złotą statuetkę w kategorii „Napoje alkoholowe” zdobyła marka Amundsen. Na czym skupiała się kampania „Odkrywaj Więcej” i co przełożyło się na jej sukces w tym prestiżowym konkursie?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ewelina-lukasiak-o-kampanii-amundsen-%E2%80%93-_odkrywaj-wiecej_-i-zlotym-effie,385676,artykul.html

Effie Awards to faktycznie bardzo prestiżowy konkurs – jeden z najważniejszych w branży marketingowej. Mając świadomość, że nagradzane są najlepsze i najbardziej efektywne kampanie, które realnie przekładają się na wyniki sprzedażowe, tym bardziej jesteśmy dumni z tego wyróżnienia. Możliwości działań komunikacyjnych w naszej branży – kategorii alkoholi wysokoprocentowych, są mocno ograniczone. W ich planowaniu mierzymy się z wieloma wyzwaniami. Sukces kampanii „Odkrywaj Więcej” jest wynikiem wypracowanej i spójnej strategii marki, a nasze hasło od początku miało zachęcać do obudzenia w sobie odkrywcy, również w codziennych sytuacjach. To wezwanie do bycia ciekawym, stałego szukania inspiracji, nowych doświadczeń, czy przekraczania własnych granic. A marka Amundsen, która jest inspirowana legendarną - i jedną z najtrudniejszych w historii ludzkości - wyprawą Amundsena na Biegun Południowy, zdecydowanie może sobie na to pozwolić. Ale przecież odkrywanie to nie tylko dalekie podróże – to również codzienna eksploracja i poznawanie siebie, szukanie pasjonujących dla nas dziedzin życia i powiedzenie „nie” monotonii. Powodzenie kampanii to również wynik jej kompleksowości. Działania realizowaliśmy współpracując z trzema ambasadorami – Łukaszem Nowickim, Marcinem Dobasem i Krzysztofem Starnawskim, organizując konkurs influencerski i prowadząc działania w digitalu, a całoroczną kampanię zwieńczył konkurs fotograficzny zakończony galą finałową Amundsen Photo Awards. Uczestnicy nadesłali niemal 14 tysięcy zdjęć, co przekroczyło wszelkie oczekiwania.

ilustracjastrzałka

Fot. Robert Bartosiewicz

Czym kierowali się Państwo przy wyborze ambasadorów?

Odpowiedni wybór ambasadora to bardzo istotny element w planowaniu kampanii. Wizerunek takiej osoby powinien być wyrazisty, ale przede wszystkim spójny z marką, którą ma reprezentować. Przy „Odkrywaj Więcej” wybraliśmy ich aż trzech. Jednym z wiodących wątków kampanii była fotografia podróżnicza i zależało nam, by pokazać różne jej odsłony. Podróże i fotografia to właśnie to, co łączy naszych ambasadorów, jednak każdy realizuje je przez pryzmat swojej pasji. Inaczej bowiem postrzega świat dziennikarz i podróżnik, który oprócz zdjęć pięknych miejsc stara się podkreślić wymiar społeczny danego miejsca, inaczej widzi go fotograf National Geographic, który szuka wyjątkowych kadrów, niecodziennych widoków, rzadkich gatunków zwierząt, a jeszcze inaczej zrobi to nurek głębinowy, który schodzi nawet do 300-400 metrów pod powierzchnię wody w poszukiwaniu jaskiń, które później uwiecznia na zdjęciach. Chcieliśmy, aby nasi ambasadorzy oddali niespokojnego ducha marki Amundsen - miłość do podróży, zachwyt nad pięknem świata, potrzebę poszukiwania tego, co nieznane, a swoją historią zachęcili innych, aby „Odkrywać Więcej”. To również osoby, które są idealnym przykładem ludzi realizujących swoje pasje, które również musieli kiedyś w sobie odkryć, potem kształtować i rozwijać. Gdyby nie przeszli tej wewnętrznej drogi prawdopodobnie nie byliby w tym miejscu, w którym są obecnie. Łukasz Nowicki, Marcin Dobas i Krzysztof Starnawski zrobili to doskonale, mimo, że każdy z nich opowiadał trochę inną historię.

Całoroczna kampania zakończyła się finałową galą Amundsen Photo Awards. Na czym polegał konkurs i co wyróżniało zgłoszenia finalistów konkursu na tle innych nadesłanych prac?

Konkurs Amundsen Photo Awards były zwieńczeniem kampanii „Odkrywaj Więcej”. Był to ogromny sukces, który przerósł nasze najśmielsze oczekiwania – napłynęło do nas ponad 4 tysiące zgłoszeń, czyli aż 14 tysięcy zdjęć w trzech głównych kategoriach - Zwierzęta, Ludzie i Krajobraz, oraz jednej kategorii specjalnej – Zimowa Ekspedycja – nawiązującej do charakteru marki. W konkursie mogli wziąć udział wszyscy - nie tylko profesjonalni fotografowie, ale również amatorzy, co wcale nie obniżyło poziomu nadesłanych zdjęć. Wybraliśmy te, które najlepiej oddawały to, na czym nam zależało i co podkreślaliśmy w trakcie trwania kampanii: wyjątkowość i niesamowitość świata uwiecznioną za pomocą fotografii z zupełnie nowej perspektywy. Amundsen Photo Awards zakończyła oficjalna gala, na której goście mogli obejrzeć wystawę najlepszych prac i poznać laureatów konkursu. Nagrody – w tym profesjonalny sprzęt fotograficzny i 4-dniowe warsztaty z Marcinem Dobasem - wręczali nasi ambasadorzy oraz Marek Sypek, Dyrektor Zarządzający w Stock Polska.

ilustracjastrzałka

Komu dedykowana jest marka Amundsen? Czy każdy może „Odkrywać Więcej”?

Amundsen to marka dla wszystkich, którzy są ciekawi świata, nie lubią monotonii, stale szukają inspirujących historii i doświadczeń. To wysokiej jakości wódka powstała na bazie krystalicznie czystej wody i starannie wyselekcjonowanych składników. Charakteryzuje się łagodnym smakiem, który zawdzięcza wydłużonemu procesowi filtracji w temperaturze kilku stopni poniżej zera. Dzięki temu naśladujemy naturalne procesy zachodzące od milionów lat na Antarktydzie – najczystszym i najbardziej niedostępnym zakątku świata. Natura i lodowy charakter Amundsena przejawia się również w butelce, która zaprojektowana została tak, by przypominała bryłę lodu. Dedykujemy ją tym, którzy chcą inspirować innych i każdego dnia udowadniać, że niemożliwe nie istnieje, a „ciekawe” jest często na wyciągnięcie ręki – trzeba tylko po nie sięgnąć. Nie bez powodu nazwaliśmy markę na cześć pierwszego zdobywcy Bieguna Południowego. Aby odkrywać więcej wystarczy tylko (i aż) zachwycić się światem, zapragnąć poznać go lepiej i odnaleźć w sobie niespokojnego ducha odkrywcy.

Źródło: Stock Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

HP przedstawia 8 trendów dla druku 3D i wytwarzania cyfrowego na 2020 rok
Przewidywania amerykańskiego producenta dotyczące przyszłości branży komentuje Marcin Olszewski, Dyrektor Zarządzający w HP Inc Polska.
Czy rodzaj papieru ma wpływ na projekt?
Który papier najlepiej nadaje się do mojego projektu? Na pewno chcesz żeby Twój produkt wyróżniał się swoją jakością jak i atrakcyjnością. Jeśli ten temat spędza Ci sen z powiek, przeczytaj nasz wywiad ze specjalistką od papieru, panią menadżer Urszulą Pyskło z Arctic Paper.
Prawie dwie trzecie konsumentów na całym świecie kupuje lub bojkotuje markę wyłącznie ze względu na jej poglądy w kwestiach społecznych lub politycznych – wskazuje badanie firmy Edelman. Ponad połowa uważa, że ​​marki mogą zrobić więcej niż rządy, aby rozwiązać problemy społeczne. Na znaczeniu zyskuje więc tzw. cause marketing, czyli marketing sprawy ważnej...
Komentarz PSPR do raportu ICCO - perspektywa agencji PR
Czy sytuacja agencji PR w Polsce jest dobra? Czy rola agencji się zmienia? Czy doradcy nadążają za nowinkami w digitalu? Co z etyką? Na te i inne pytania odpowiedzieli szefowie agnecji PR-owych zrzeszeni w PSPR przy okazji komentowania wyników najnowszego badania ICCO "World PR Report". Swoimi opiniami dzielą się: Marta Cała-Sturzbecher (MOMA), Joanna Kowalska-Cherek...
Komentuje dr Mariusz Woźniakowski z Katedry Marketingu Wydziału Zarządzania UŁ
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764