logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Ewolucja na rynku CRM – 3 najważniejsze trendy

  PR 30.05.2016, przeczytano 1371 razy

Globalna wartość rynku CRM wzrośnie do 36,5 mld dolarów w 2017 roku. 68 proc. firm potwierdza, że priorytetem jest dla nich integracja marketingowych działań w różnych kanałach dotarcia do klienta, ale tylko 39 proc. rozumie złożoną ścieżkę zakupową swoich klientów i dostosowuje działania w wielu kanałach – wynika z raportu Econsultancy przygotowanego wspólnie z Sociomantic Labs.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ewolucja-na-rynku-crm-%E2%80%93-3-najwazniejsze-trendy,28713,artykul.html

Umiejętne zarządzanie relacjami z klientami w dobie wielokanałowości, stanowi nie lada wyzwanie. Które trendy w CRM mają obecnie największy wpływ na branżę reklamową?

CLV – gorący trend w reklamie online

Choć Customer Lifetime Value (CLV), czyli tzw. Pomiar Wartości Klienta, to pojęcie istniejące w marketingu nie od dziś, to jednak właśnie w dobie szybko postępującej ewolucji CRM mocno zyskało na znaczeniu. Jak pokazują badania, 26 proc. badanych firm przypisuje swój sukces w stosowaniu CLV bardziej efektywnemu wykorzystywaniu danych, a 24 proc. – segmentacji klientów.

Pomiar Wartości Klienta pozwala określić wartość, jaką dla firmy ma dany klient, w perspektywie długookresowej, a nie na podstawie np. jednorazowej transakcji. CLV ma bezpośredni wpływ na komunikację. Inaczej bowiem powinny wyglądać działania marketingowe skierowane do nowego użytkownika, inaczej do konsumenta, który raz dokonał zakupu w sklepie internetowym, a potem nigdy więcej do niego nie wrócił, a jeszcze inaczej do stałego klienta.

Pod uwagę, poza częstotliwością zakupów, należy brać także datę ostatniego zakupu lub odwiedzin w sklepie oraz to ile dany klient wydaje podczas jednej transakcji lub w skali miesiąca. Umiejętne wykorzystanie CLV pozwala marketerom przewidywać i zwiększać zyski związane z danym klientem i budować z nim długoterminową relację.

Programmatic buying – jeszcze skuteczniej, jeszcze lepiej

Połączenie segmentacji CLV bazującej na danych z CRM oraz technologii programmatic wprowadza nową jakość w reklamie online w takich branżach jak e-commerce, turystyka czy telekomunikacja. Coraz większa liczba firm dostrzega korzyści płynące z połączenia wspomnianych wyżej rozwiązań.

Wśród głównych benefitów wymienić można chociażby: jeszcze skuteczniejszą personalizację, bazującą na zaawansowanej analizie preferencji zakupowych konsumenta, częstotliwości i wartości dokonywanych zakupów, znajomość kanałów w których najczęściej dochodzi do finalizacji transakcji oraz jeszcze trafniejsze targetowanie obecnych i potencjalnych klientów.

Jednak integracja technologii programmatic z CRM oraz danymi dotyczącymi CLV nie nastąpi w najbliższym czasie. Jak wynika z Econsultancy’s Measurement and Analytics Raport, zaledwie 30 proc. firm uważa, że zastosowana przez nie struktura danych umożliwia personalizację. Mniej niż połowa badanych – 48 proc. – deklaruje dobre zrozumienie zachowań konsumentów, a zaledwie 28 proc. przyznaje, że wiedza ta znajduje swoje zastosowanie w sposobie segmentacji.

Mobile jako kluczowy kanał, a nie dodatek

Mobile, to kanał coraz częściej i chętniej wybierany przez konsumentów. Dla firm staje się jasne, że nie można go już dłużej traktować jako „dodatkowego” kanału dotarcia do klientów, ale należy uznać za jeden z „filarów”, kierowanych zwłaszcza do młodego pokolenia, działań marketingowych. W związku z tym, jednym z największych wyzwań stojących przed marketerami staje się integracja działań w mobile’u z CRM.

Tylko 29 proc. badanych firm zadeklarowało, że prowadzone w tym kanale aktywności, są dobrze zintegrowane z ogółem działań marketingowych – wynika z raportu Econsultancy, przygotowanego wspólnie z Sociomantic Labs. Jeszcze mniej marketerów wskazuje na dobrą integrację w przypadku aplikacji mobilnych – 22 proc., powiadomień push – 18 proc., oraz wiadomości mobilnych – 18 proc. I chociaż badani zgadzają się ze stwierdzeniem, że nie można ignorować bogactwa danych o klientach, których dostarcza kanał mobilny, to tylko 36 proc. firm dysponuje strategią dla działań w mobile na najbliższe 12 miesięcy.

Marketerzy od zawsze usiłują odnaleźć skuteczne sposoby na dostarczanie przekazów reklamowych do właściwego klienta, w odpowiednim czasie i miejscu. Przez ostatnie lata zmieniały się kanały dotarcia do konsumenta (rozkwit social media, wzrost znaczenia mobile’u) czy zachowania zakupowe klientów, ale sztuka zarządzania relacjami z klientem, nigdy nie straci na znaczeniu. Dobry CRM jest na wagę złota, niezależnie od typu działalności oraz kanału sprzedaży, w którym firma szuka klientów.


Źródło: Sociomantic Labs

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak marki kuszą festiwalowiczów
Festiwale muzyczne przeżywają w Polsce prawdziwy rozkwit. Organizatorzy zaskakują nowatorskimi rozwiązaniami i konkurują w ściąganiu największych gwiazd. Na największych polskich festiwalach jak Pol’and’Rock, Open’er Festival czy Orange Warsaw Festival poziom organizacji jest na światowym poziomie. Ale zaplecze to nie wszystko.
Prawie połowa kupujących deklaruje, że wygląd strony jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o ich postrzeganiu wiarygodności firmy.[1] Jak zatem budować uniwersalne projekty stron, które nie zginą w morzu im podobnych? Odpowiadają eksperci marki Shoper.
Jak uniknąć pracy za darmo jako freelancer?
Z najnowszego raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że 259 tys. polskich firm nie płaci swoim kontrahentom, a ich sumaryczne przeterminowane należności wynoszą 9,89 mld zł. Problemy z płatnościami w dużym stopniu dotykają niezależnych freelancerów, którzy w priorytetach płatności wielu firm plasują się na samym końcu. Jakie możliwości zabezpieczenia...
Slodkie o wyzwaniach klimatycznych i przyszłości czekolady
Nadchodzący Dzień Czekolady (7 lipca) jest doskonałą okazją do refleksji nad podejmowaniem bardziej zrównoważonych i proekologicznych praktyk w całym łańcuchu produkcji, a także konsumpcji czekolady. Wzrasta świadomość konieczności ochrony środowiska i walki ze zmianami klimatycznymi, co skłania producentów czekoladowych słodkości, do podejmowania działań na...
Przepis na... restaurację. Jak zaprojektować wnętrze ze smakiem?
Architektura jest sztuką użytkową, ale wcale to nie oznacza, że nie ma w niej miejsca na kreatywność. Wręcz przeciwnie – to właśnie prace, w których do głosu dochodzą pomysłowość i niczym nieskrępowana wyobraźnia mogą liczyć na sukces. Sekrety swoich projektów zdradza Kacper Gronkiewicz, znany architekt, autor wielu uznanych projektów wnętrz, w tym...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764