logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Explore Poland: Jest nowa akcja promująca Polskę

   05.06.2018, przeczytano 1383 razy
ilustracjastrzałka

Piękno i zabytki naszego kraju to temat nowej kampanii zorganizowanej przez Fundację Edukacji Polonijnej. Towarzyszący projektowi spot reklamowy zbiera w internecie entuzjastyczne recenzje. Akcja adresowana jest głównie do Polaków mieszkających za granicą.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/explore-poland%3A-jest-nowa-akcja-promujaca-polske,36759,artykul.html

„Odkryj Polskę / Explore Poland” to nowy projekt edukacyjny Fundacji Edukacji Polonijnej. Autorzy chcą zachęcić młodych Polaków mieszkających w kraju i poza jego granicami do zapoznania się z dziedzictwem kulturowym i malowniczym krajobrazem ojczyzny, z rodzimymi zwyczajami oraz tradycjami.

1 czerwca opublikowano spot prezentujący Polskę "od gór do morza" - od surowego piękna rodzimej przyrody po niezwykłą architekturę miast i zabytkowych starówek. Ujęcia, w większości z lotu ptaka, zrealizowano w jakości 4K. - Wierzymy, że materiał ten jest wartościowy i pozwoli tysiącom małych Polaków poznać lepiej Ojczyznę i jej piękno! Fabuła filmiku zabiera nas w podróż po Polsce; prowadzi górskimi szlakami, ukazuje surowe piękno i tatrzański majestat. Oprowadza po gęstych lasach, a także odpręża i pozwala na odpoczynek w promieniach nadmorskiego słońca. Filmik to fascynująca podróż przez zasypane śniegiem tereny i skute lodem jeziora, możemy skryć się przed słońcem w cieniu potężnych drzew i zachwycić mnogością różnorakich barw polskiego krajobrazu. - wyjaśniają autorzy kampanii.

Filmowi towarzyszy quiz , w którym można sprawdzić swoją wiedzę o Polsce rozpoznając miejsca pokazane w filmiku.

Fundacja Edukacji Polonijnej stawia sobie za cel rozpowszechnie polskiej edukacji wśród Polaków na całym świecie, wspieranie stowarzyszeń i organizacji polonijnych, a także współpracę z Ambasadami Polski oraz mediami. Przede wszystkim jednak chce pomagać polskim dzieciom mieszkającym poza granicami kraju w zdobywaniu wiedzy o Polsce i ułatwiać poznawanie języka polskiego - to głównie z myślą o nich stworzony został ten materiał.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Spot został bardzo dobrze przyjęty przez Internautów. W komentarzach pod filmem na YouTube czytamy m.in.:

- Jeden z lepszych tego rodzaju krótkich filmów promocyjnych, jakie w ostatnim roku widziałem.

- Ten film jest czymś niesamowitym. To jak pięknie ukazuję naszą kochaną Polskę powoduje takie uczucie gdzieś w głębi klatki piersiowej, wydaję mi się, że nazywa się to duma :)

- Ja się popłakałam :) przepiękny film!

- Rozpiera mnie duma!

Wskazywano też jednak na mankamenty:

- Wszystko cacy....architekturki bajeczne , krajobrazy przecudne , słodycz płynie z tych wszystkich ujęć. Ale POLSKA to też Polacy.... nasza wiara , nasza historia ,tradycja obyczaje... .

- Kto wpadł na pomysł filmu promującego Polskę i ogólnie zrealizowanego dla Fundacji Edukacji Polonijnej... Bez opisu, a przynajmniej wyświetlenia samych nazw gdzie co jest?

- Nazwy lokalizacji by sie przydaly, nawet dla nas, a co dopiero dla obcych

- ciężkawy sztucznawy, nudnawy....

  • Koordynator projektu: Marta Prochot / dreamlike.pl
  • Realizacja: Filip Gonciarczyk i Jakub Leszko / Motionthrill

Źródło: Fundacja Edukacji Polonijnej

explorepl.pl

Dodatkowe informacje:

Lista miejsc, w których było realizowane nagranie:
Zakopane
Kraków
Tyniec
Warszawa
Poznań
Wrocław
Katowice
Sandomierz
Bieszczadzki Park Narodowy
Biebrzański Park Narodowy (Osowiec)
Tatrzański Park Narodowy
Zamość
Łomianki
Jezioro Różnowskie
Mazury
Toruń
Zamek Książ w Wałbrzychu
Malbork
Jezioro Jeziorak
Hel
Polana Szymkówka
Molo w Sopocie
Molo w Juracie

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

IMHO można skrócić do 1,5 minuty bez straty jakości.
A i tak będzie za długie...

avatar użytkownika
,

Może nie jesteś grupą docelową?  

,

A kto jest grupą docelową filmu ponad 3 minutowego filmu z widoczkami?

IMHO należy popatrzeć jak robią inni.
30 sekund. Na tyle uwagi można ewentualnie liczyć.
  

avatar użytkownika
,

To nie jest spot emitowany w przerwie meczu - materiał jest udostępniony w internecie i adresowany do tych, którzy świadomie decydują się na jego obejrzenie.  

,

Może to jest właśnie problem, że to, co trzeba pokazywać w przerwie meczu, jest pokazywane tylko tym, którzy świadomie zdecydują się na jego obejrzenie...?  

avatar użytkownika
,

Doczytałeś do kogo adresowana jest akcja?  

,

A rozumiesz do KOGO powinna być adresowana?


Żadna sztuka wymyslić sobie akcję kierowaną do nikogo i wydać na nią państwowe pieniądze.
  

avatar użytkownika
,

No podpowiedz - do kogo powinna kierować swoje akcje fundacja (finansowana również z prywatnych darowizn) zajmująca się edukacją środowisk polonijnych... Czas start!  

,

Sorry, ale nie udzielam darmowych konsultacji.  

avatar użytkownika
,

Mógłbyś zrobić od czasu do czasu cośkolwiek pro bono.  

,

Myślisz, że powyższy filmik powstał za darmo a wszyscy przy nim pracujący działali pro bono?  

avatar użytkownika
,

Tego nie wiemy, ale wkład pracy w taką poradę nie da się porównać z pracą nad stworzeniem całego tego filmu. Mógłbyś się szarpnąć jeśli rzecz lezy Ci na sercu.  

,

Nie widzę powodu, choćby jednego, dla którego miałbym.
  

avatar użytkownika
,

Czyli że Ci nie leży?   

,

Czyli, że nie poprawiam za darmo tego, za co inni wzięli pieniądze.  

avatar użytkownika
,

W takim razie pozostanie to Twoją słodką tajemnicą.  

brak ikonki
,

jeżeli ten film by powstał 10-12 lat temu to ok, ale teraz to wygląda jak zlepek kilku ujęć odklepane na zajęcia w szkole

avatar użytkownika
,

Sądzisz że w ciągu ostatnich 10 lat dokonał się taki postęp standardów estetycznych w reklamie wideo, że rzeczy oceniane jako dobrze 10 lat temu dziś już trącą myszką?  

brak ikonki
,

nie tyle sądzę co wiem, że zmontowanie takiego klipu 10 lat temu na telefonie nie było możliwe, a teraz takie rzeczy można na smartfonie zmontować. To, że ktoś parę ujęć z drona zrobił nie oznacza od razu, że jest to super. Film jak z wesela z wykupioną dodatkowo opcją filmowania z drona. Ot i tyle. Brak efektu WOW.
A teraz filmik sprzed dwóch lat:
https://www.youtube.com/watch?v=ekz6i58kVpI
Tylko tu mam wrażenie, że mieli lepszego operatora drona.
Jakoś nie zauważyłem, żeby ten nowy film "promocyjny" czymś się wyróżnił na tle setek innych, zapadł w pamięć czy cokolwiek innego... No może poza jednym, brak dobrej stabilizacji przy ujęciach z bliska osób - kamera się "buja" (0:18, 1:17), tam gdzie nie było gimbala w dronie (czyli technika dostępna obecnie, a nie 10 lat temu).
Taka moja subiektywna opinia, chyba mam do niej prawo?
Czy mam zakaz wypowiadania się w tym temacie tak jak w temacie gastronomiczno- kebabowym?
  

avatar użytkownika
,

Jeżeli ktoś będzie usiłował odebrać Ci prawo do wypowiedzi zgłoś to od razu - zajmiemy się draniem.  

Najnowsze w tym dziale

30. urodziny marki DKNY: kampania z udziałem Halsey i The Martinez Brothers
Jesień 2019 r. to pora 30. urodzin marki DKNY i jej podejścia do stylu. Zamiast spoglądać w przeszłość nowa kampania marki skupia się na tu i teraz, wykorzystując intensywne, wyraźne portrety rodzimych nowojorczyków Halsey i The Martinez Brothers. Fotografie wykonała Amy Troost, a stylistą był Carlos Nazario.
Historie, które uskrzydlają w kampanii promującej dawstwo szpiku
Po sukcesie kampanii edukacyjnej „Vs Życie” portal NOIZZ i Fundacja DKMS kontynuują współpracę, której celem jest popularyzowanie idei dawstwa szpiku. Nowa odsłona kampanii #niesamowiteuczucie oparta jest na historiach Dawców szpiku, którzy dali szansę na życie chorym, potrzebującym przeszczepienia krwiotwórczych komórek macierzystych. W ramach akcji „To #niesamowiteuczucie...
Nowa rola CMO wymaga wsparcia technologicznego z obszaru zbierania i analizowania danych o kliencie końcowym.
Android 10: Nowy wygląd, nowe logo
W ciągu ostatniej dekady otwarta platforma Android umożliwiła rozwijającej się społeczności producentów i deweloperów, dotarcie ze swoimi urządzeniami i aplikacjami do użytkowników na całym świecie. Nasz system dostępny jest między innymi na telefonach, tabletach, zegarkach, telewizorach i w samochodach - łącznie na ponad 2,5 miliarda różnych urządzeń. Chcemy mieć...
Samsung: matryca światłoczuła 108 Mp do smartfonów
Firma Samsung Electronics zaprezentowała 108-megapikselową (Mp) matrycę światłoczułą Samsung ISOCELL Bright HMX, która jako pierwsza w branży przekracza granicę 100 milionów pikseli. To najnowsze rozwiązanie sprawia, że Samsung może poszerzyć ofertę matryc światłoczułych o wielkości piksela wynoszącej 0,8 μm z niedawno przedstawionej wersji o ultrawysokiej rozdzielczości...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764