logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Eye on Poland: Polska grafika użytkowa w Azji

   29.11.2015, przeczytano 1367 razy
ilustracjastrzałka

Na jesieni 2015 roku w Indiach, Korei Południowej i Japonii odbędzie się cykl wystaw "Eye on Poland" prezentujących najnowsze polskie projektowanie graficzne, zorganizowanych przez Culture.pl, Korea Foundation, Instytut Polski w New Delhi oraz Instytut Polski w Tokio.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/eye-on-poland%3A-polska-grafika-uzytkowa-w-azji,26697,artykul.html

Nowa odsłona wystawy "Eye on Poland" jest próbą przedstawienia azjatyckiej publiczności współczesnego polskiego projektowania graficznego na przykładzie wybranych najciekawszych realizacji z ostatnich kilku lat, zwłaszcza tych najnowszych. Zgromadzone prace to przede wszystkim plakaty, książki, katalogi wystaw, okładki płyt CD i winylowych - druki o różnej budowie i funkcji, które wybitny projektant może zmienić z przedmiotów użytkowych w obiekty będące również wypowiedzią artystyczną. Poprzednia, pierwsza edycja wystawy miała miejsce w Chinach: w Szanghaju, Pekinie i Nankinie w 2010 roku i cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem odwiedzających.

Polskie projektowanie graficzne zyskuje coraz większe uznanie w Europie i na świecie. Wynika to nie tylko z tradycji związanych z polskim plakatem i grafiką edytorską, ale także z działań grafików młodszego i średniego pokolenia poszukujących w swej twórczości oryginalnych i autorskich rozwiązań. Związane jest to również z rozkwitem sztuki i szeroko rozumianej kultury w Polsce w ostatnich latach, w szczególności z powstaniem nowych i rozwojem wielu istniejących instytucji kultury i wydarzeń, takich jak muzea, festiwale filmowe i teatralne, koncerty, wystawy.

- W ciągu ostatnich kilku lat obserwujemy dynamiczny rozwój grafiki użytkowej w Polsce. Na wystawie "Eye on Poland" prezentowane są realizacje polskich projektantów powstałe w większości na zamówienie instytucji kultury, muzeów, fundacji i galerii sztuki. Projekty tego typu bardzo często dają projektantom możliwość eksperymentowania, poszukiwań niestandardowych środków wyrazu. Interesującym zjawiskiem jest również rozwój rynku niezależnych publikacji. W efekcie tych działań nierzadko mamy do czynienia z projektowaniem wysokiej klasy, oryginalnym i wyznaczającym nowe kierunki - mówią Magdalena Frankowska i Artur Frankowski ze studia Fontarte, kuratorzy wystawy.

Uczestnicy wystawy:

Jakub de Barbaro, Edgar Bąk, Ada Bucholc, Maciej Buszewicz, Robert Czajka, Justyna Czerniakowska, Przemek Dębowski, Agata Dudek, Marta Gawin, Fontarte, Ania Goszczyńska, Full Metal Jacket, Grupa Projektor, Małgorzata Gurowska, Jakub Stępień (Hakobo), Aleksandra Mizielińska i Daniel Mizieliński (Hipopotam studio), Joanna Górska i Jerzy Skakun (Homework),Jakub Jezierski, Michał Jońca, Joanna Jurczak, Michał Kaczyński, Ryszard Kajzer, Grzegorz Laszuk,Lech Majewski, Moonmadness, Macio Moretti, Ola Niepsuj, Magdalena Piwowar, Poważne Studio, Jakub Sowiński, Honza Zamojski.

Kuratorzy wystawy: Magdalena Frankowska, Artur Frankowski

22 listopada - 15 grudnia 2015

Źródło: STGU, Culture.pl

Więcej informacji (link zewnętrzny)

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764