logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Eye on Poland: Polska grafika użytkowa w Azji

   29.11.2015, przeczytano 1086 razy
ilustracjastrzałka

Na jesieni 2015 roku w Indiach, Korei Południowej i Japonii odbędzie się cykl wystaw "Eye on Poland" prezentujących najnowsze polskie projektowanie graficzne, zorganizowanych przez Culture.pl, Korea Foundation, Instytut Polski w New Delhi oraz Instytut Polski w Tokio.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/eye-on-poland%3A-polska-grafika-uzytkowa-w-azji,26697,artykul.html

Nowa odsłona wystawy "Eye on Poland" jest próbą przedstawienia azjatyckiej publiczności współczesnego polskiego projektowania graficznego na przykładzie wybranych najciekawszych realizacji z ostatnich kilku lat, zwłaszcza tych najnowszych. Zgromadzone prace to przede wszystkim plakaty, książki, katalogi wystaw, okładki płyt CD i winylowych - druki o różnej budowie i funkcji, które wybitny projektant może zmienić z przedmiotów użytkowych w obiekty będące również wypowiedzią artystyczną. Poprzednia, pierwsza edycja wystawy miała miejsce w Chinach: w Szanghaju, Pekinie i Nankinie w 2010 roku i cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem odwiedzających.

Polskie projektowanie graficzne zyskuje coraz większe uznanie w Europie i na świecie. Wynika to nie tylko z tradycji związanych z polskim plakatem i grafiką edytorską, ale także z działań grafików młodszego i średniego pokolenia poszukujących w swej twórczości oryginalnych i autorskich rozwiązań. Związane jest to również z rozkwitem sztuki i szeroko rozumianej kultury w Polsce w ostatnich latach, w szczególności z powstaniem nowych i rozwojem wielu istniejących instytucji kultury i wydarzeń, takich jak muzea, festiwale filmowe i teatralne, koncerty, wystawy.

- W ciągu ostatnich kilku lat obserwujemy dynamiczny rozwój grafiki użytkowej w Polsce. Na wystawie "Eye on Poland" prezentowane są realizacje polskich projektantów powstałe w większości na zamówienie instytucji kultury, muzeów, fundacji i galerii sztuki. Projekty tego typu bardzo często dają projektantom możliwość eksperymentowania, poszukiwań niestandardowych środków wyrazu. Interesującym zjawiskiem jest również rozwój rynku niezależnych publikacji. W efekcie tych działań nierzadko mamy do czynienia z projektowaniem wysokiej klasy, oryginalnym i wyznaczającym nowe kierunki - mówią Magdalena Frankowska i Artur Frankowski ze studia Fontarte, kuratorzy wystawy.

Uczestnicy wystawy:

Jakub de Barbaro, Edgar Bąk, Ada Bucholc, Maciej Buszewicz, Robert Czajka, Justyna Czerniakowska, Przemek Dębowski, Agata Dudek, Marta Gawin, Fontarte, Ania Goszczyńska, Full Metal Jacket, Grupa Projektor, Małgorzata Gurowska, Jakub Stępień (Hakobo), Aleksandra Mizielińska i Daniel Mizieliński (Hipopotam studio), Joanna Górska i Jerzy Skakun (Homework),Jakub Jezierski, Michał Jońca, Joanna Jurczak, Michał Kaczyński, Ryszard Kajzer, Grzegorz Laszuk,Lech Majewski, Moonmadness, Macio Moretti, Ola Niepsuj, Magdalena Piwowar, Poważne Studio, Jakub Sowiński, Honza Zamojski.

Kuratorzy wystawy: Magdalena Frankowska, Artur Frankowski

22 listopada - 15 grudnia 2015

Źródło: STGU, Culture.pl

Więcej informacji (link zewnętrzny)

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zmiany organizacyjne w Igepa Polska
Od 16 marca 2020 roku następuje zmiana na stanowisku Prezesa Zarządu Igepa Polska, Spółki będącej jednym z czołowych dystrybutorów papierów poligraficznych, podłoży do opakowań, papierów biurowych oraz materiałów dla reklamy.
Branżę kosmetyczną czeka rewolucja opakowaniowa
Producenci kosmetyków stopniowo zmieniają swoje podejście do opakowań. Coraz częściej zamieniają stosowany plastik na w pełni przetwarzalny lub na tekturę, drewno lub szkło. Starają się „odchudzać” opakowania, żeby były mniej kłopotliwe w transporcie. Takie działania to przede wszystkim efekt troski o środowisko, ale wymuszają je także unijne zmiany prawne...
Do zespołu kreacji agencji Digital Kingdom dołączył Jakub Lewandowski poprzednio związany z RED8 Digital (Dentsu Aegis Network)
Hasła reklamowe układane przez roboty bardziej chwytliwe niż te wymyślone przez człowieka
Chatboty zapewniają konsumentom możliwość całodobowego kontaktu z usługodawcą, a algorytmy sztucznej inteligencji już dziś tworzą skuteczniejsze hasła reklamowe niż człowiek. Jednak na razie wdrożenie rozwiązań z zakresu SI wiąże się z wysokim kosztem inwestycyjnym. Na taki mogą sobie pozwolić tylko najbogatsze firmy. Sztuczna inteligencja najprawdopodobniej...
Nowe twarze Calzedonia
Aktorka, modelka, youtuberka. Trzy zupełnie różne kobiety, osobowości i typy urody. Wszystkie dołączyły do rodziny Calzedonia. Marka do tegorocznej współpracy zaprosiła aktorkę Agnieszkę Więdłochę, modelkę i uczestniczkę programu „Top Model” Karolinę Pisarek oraz Youtuberkę Radzką, czyli Magdalenę Kanoniak. Każda z nich reprezentuje zupełnie inny...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764