logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Eye on Poland: Polska grafika użytkowa w Azji

   29.11.2015, przeczytano 1411 razy
ilustracjastrzałka

Na jesieni 2015 roku w Indiach, Korei Południowej i Japonii odbędzie się cykl wystaw "Eye on Poland" prezentujących najnowsze polskie projektowanie graficzne, zorganizowanych przez Culture.pl, Korea Foundation, Instytut Polski w New Delhi oraz Instytut Polski w Tokio.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/eye-on-poland%3A-polska-grafika-uzytkowa-w-azji,26697,artykul.html

Nowa odsłona wystawy "Eye on Poland" jest próbą przedstawienia azjatyckiej publiczności współczesnego polskiego projektowania graficznego na przykładzie wybranych najciekawszych realizacji z ostatnich kilku lat, zwłaszcza tych najnowszych. Zgromadzone prace to przede wszystkim plakaty, książki, katalogi wystaw, okładki płyt CD i winylowych - druki o różnej budowie i funkcji, które wybitny projektant może zmienić z przedmiotów użytkowych w obiekty będące również wypowiedzią artystyczną. Poprzednia, pierwsza edycja wystawy miała miejsce w Chinach: w Szanghaju, Pekinie i Nankinie w 2010 roku i cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem odwiedzających.

Polskie projektowanie graficzne zyskuje coraz większe uznanie w Europie i na świecie. Wynika to nie tylko z tradycji związanych z polskim plakatem i grafiką edytorską, ale także z działań grafików młodszego i średniego pokolenia poszukujących w swej twórczości oryginalnych i autorskich rozwiązań. Związane jest to również z rozkwitem sztuki i szeroko rozumianej kultury w Polsce w ostatnich latach, w szczególności z powstaniem nowych i rozwojem wielu istniejących instytucji kultury i wydarzeń, takich jak muzea, festiwale filmowe i teatralne, koncerty, wystawy.

- W ciągu ostatnich kilku lat obserwujemy dynamiczny rozwój grafiki użytkowej w Polsce. Na wystawie "Eye on Poland" prezentowane są realizacje polskich projektantów powstałe w większości na zamówienie instytucji kultury, muzeów, fundacji i galerii sztuki. Projekty tego typu bardzo często dają projektantom możliwość eksperymentowania, poszukiwań niestandardowych środków wyrazu. Interesującym zjawiskiem jest również rozwój rynku niezależnych publikacji. W efekcie tych działań nierzadko mamy do czynienia z projektowaniem wysokiej klasy, oryginalnym i wyznaczającym nowe kierunki - mówią Magdalena Frankowska i Artur Frankowski ze studia Fontarte, kuratorzy wystawy.

Uczestnicy wystawy:

Jakub de Barbaro, Edgar Bąk, Ada Bucholc, Maciej Buszewicz, Robert Czajka, Justyna Czerniakowska, Przemek Dębowski, Agata Dudek, Marta Gawin, Fontarte, Ania Goszczyńska, Full Metal Jacket, Grupa Projektor, Małgorzata Gurowska, Jakub Stępień (Hakobo), Aleksandra Mizielińska i Daniel Mizieliński (Hipopotam studio), Joanna Górska i Jerzy Skakun (Homework),Jakub Jezierski, Michał Jońca, Joanna Jurczak, Michał Kaczyński, Ryszard Kajzer, Grzegorz Laszuk,Lech Majewski, Moonmadness, Macio Moretti, Ola Niepsuj, Magdalena Piwowar, Poważne Studio, Jakub Sowiński, Honza Zamojski.

Kuratorzy wystawy: Magdalena Frankowska, Artur Frankowski

22 listopada - 15 grudnia 2015

Źródło: STGU, Culture.pl

Więcej informacji (link zewnętrzny)

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

PROMO SHOW: Wspólne Siły Branży i Mediów Międzynarodowych
Szerokie wsparcie medialne od partnerów – czołowych izb branżowych i mediów, zapewniły PROMO SHOW międzynarodową promocję wydarzenia i dotarcie do szerokiej grupy odbiorców w Europie i poza jej granicami.
DIMAQ Voice #55: projektowania tożsamości marki, regulacje w komunikacji elektronicznej, handel online
Jak ewoluuje branding w erze cyfrowej? W jaki sposób nowe przepisy i wyroki sądowe wpłyną na targetowanie reklam? Co warto zrobić, aby jak najlepiej wykorzystać ostatnie tygodnie roku i zwiększyć ROI w handlu mobilnym? Już 17 grudnia o godzinie 15:00 rusza 55. edycja DIMAQ Voice – bezpłatnego wydarzenia online dla pasjonatów i profesjonalistów branży...
 Obiektywy Voigtlander APO Ultron 90 mm f/2,0
Niezmiernie miło jest nam poinformować o kolejnym obiektywie marki Voigtlander przeznaczonym do aparatów dalmierzowych Leica M.
 Obiektywy Voigtlander Nokton 28 mm f/1,5
Niezmiernie miło jest nam poinformować o kolejnym obiektywie marki Voigtlander przeznaczonym do aparatów bezlusterkowych Sony E.
Lidl Polska inspiruje do pomagania na pokazie świątecznego spotu
W środę, 4 grudnia, w warszawskim Kinogramie odbyło się wyjątkowe spotkanie połączone z pokazem świątecznego spotu Lidl Polska, wyreżyserowanego przez oscarowego reżysera Toma Hoopera. Wśród zgromadzonych gości pojawili się klienci – zwycięzcy konkursów organizowanych przez podcasterkę Natalię Kusiak i aktora Macieja Musiała, dziennikarze, a także...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764