logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Eye on Poland: Polska grafika użytkowa w Azji

   29.11.2015, przeczytano 1050 razy
ilustracjastrzałka

Na jesieni 2015 roku w Indiach, Korei Południowej i Japonii odbędzie się cykl wystaw "Eye on Poland" prezentujących najnowsze polskie projektowanie graficzne, zorganizowanych przez Culture.pl, Korea Foundation, Instytut Polski w New Delhi oraz Instytut Polski w Tokio.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/eye-on-poland%3A-polska-grafika-uzytkowa-w-azji,26697,artykul.html

Nowa odsłona wystawy "Eye on Poland" jest próbą przedstawienia azjatyckiej publiczności współczesnego polskiego projektowania graficznego na przykładzie wybranych najciekawszych realizacji z ostatnich kilku lat, zwłaszcza tych najnowszych. Zgromadzone prace to przede wszystkim plakaty, książki, katalogi wystaw, okładki płyt CD i winylowych - druki o różnej budowie i funkcji, które wybitny projektant może zmienić z przedmiotów użytkowych w obiekty będące również wypowiedzią artystyczną. Poprzednia, pierwsza edycja wystawy miała miejsce w Chinach: w Szanghaju, Pekinie i Nankinie w 2010 roku i cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem odwiedzających.

Polskie projektowanie graficzne zyskuje coraz większe uznanie w Europie i na świecie. Wynika to nie tylko z tradycji związanych z polskim plakatem i grafiką edytorską, ale także z działań grafików młodszego i średniego pokolenia poszukujących w swej twórczości oryginalnych i autorskich rozwiązań. Związane jest to również z rozkwitem sztuki i szeroko rozumianej kultury w Polsce w ostatnich latach, w szczególności z powstaniem nowych i rozwojem wielu istniejących instytucji kultury i wydarzeń, takich jak muzea, festiwale filmowe i teatralne, koncerty, wystawy.

- W ciągu ostatnich kilku lat obserwujemy dynamiczny rozwój grafiki użytkowej w Polsce. Na wystawie "Eye on Poland" prezentowane są realizacje polskich projektantów powstałe w większości na zamówienie instytucji kultury, muzeów, fundacji i galerii sztuki. Projekty tego typu bardzo często dają projektantom możliwość eksperymentowania, poszukiwań niestandardowych środków wyrazu. Interesującym zjawiskiem jest również rozwój rynku niezależnych publikacji. W efekcie tych działań nierzadko mamy do czynienia z projektowaniem wysokiej klasy, oryginalnym i wyznaczającym nowe kierunki - mówią Magdalena Frankowska i Artur Frankowski ze studia Fontarte, kuratorzy wystawy.

Uczestnicy wystawy:

Jakub de Barbaro, Edgar Bąk, Ada Bucholc, Maciej Buszewicz, Robert Czajka, Justyna Czerniakowska, Przemek Dębowski, Agata Dudek, Marta Gawin, Fontarte, Ania Goszczyńska, Full Metal Jacket, Grupa Projektor, Małgorzata Gurowska, Jakub Stępień (Hakobo), Aleksandra Mizielińska i Daniel Mizieliński (Hipopotam studio), Joanna Górska i Jerzy Skakun (Homework),Jakub Jezierski, Michał Jońca, Joanna Jurczak, Michał Kaczyński, Ryszard Kajzer, Grzegorz Laszuk,Lech Majewski, Moonmadness, Macio Moretti, Ola Niepsuj, Magdalena Piwowar, Poważne Studio, Jakub Sowiński, Honza Zamojski.

Kuratorzy wystawy: Magdalena Frankowska, Artur Frankowski

22 listopada - 15 grudnia 2015

Źródło: STGU, Culture.pl

Więcej informacji (link zewnętrzny)

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Głosuję na miłość – startuje kampania wyborcza osób LGBT
18 września rusza kampania wyborcza Głosuję na miłość. Twarzami kampanii są m.in. Michał Piróg, Areta Szpura i Marcin Szczygielski, którzy będą udowadniać, że elektorat LGBT wraz z sojusznikami i sojuszniczkami to siła, która ma szansę zadecydować o wynikach tegorocznych wyborów.
Sharp: zmiany organizacyjne w dziale sprzedaży i marketingu
W połowie września w polskim oddziale Sharp nastąpiły znaczące zmiany organizacyjne, dotyczące działów Marketingu i Sprzedaży.
Mimaki zaprezentuje drukarki wielkoformatowe i plotery następnej generacji
Prowadząca ewolucję cyfrowego druku wielkoformatowego w stronę ultrawydajnych, oszczędnych i zrównoważonych procesów produkcyjnych, firma Mimaki Europe, producent drukarek atramentowych i systemów tnących, zapowiedziała dziś serię Plus, następną generację cieszących się uznaniem w całej branży drukarek wielkoformatowych i ploterów. Mające swoją ogólnoświatową...
„Be Visible!” to sposób myślenia i mierzenia się z ciągle nowymi wyzwaniami, jakie stawiają przed zespołem Opus B jego klienci. Marki muszą być widoczne. Mają rzucać się w oczy od pierwszego kontaktu i na każdym etapie procesu zakupowego. Łatwo tę wyrazistość zatracić. Trudno ją ponownie odzyskać. Najtrudniej zbudować od podstaw.
Platige Image nominowane do Animago Award 2019
Studio Platige Image zostało nominowane w kategorii Najlepszy cinematik do gry wideo (Best Game Cinematic) w ramach Animago Awards 2019 za trailer Metro Exodus: Artyom's Nightmare.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764