logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Eye on Poland: Polska grafika użytkowa w Azji

   29.11.2015, przeczytano 1366 razy
ilustracjastrzałka

Na jesieni 2015 roku w Indiach, Korei Południowej i Japonii odbędzie się cykl wystaw "Eye on Poland" prezentujących najnowsze polskie projektowanie graficzne, zorganizowanych przez Culture.pl, Korea Foundation, Instytut Polski w New Delhi oraz Instytut Polski w Tokio.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/eye-on-poland%3A-polska-grafika-uzytkowa-w-azji,26697,artykul.html

Nowa odsłona wystawy "Eye on Poland" jest próbą przedstawienia azjatyckiej publiczności współczesnego polskiego projektowania graficznego na przykładzie wybranych najciekawszych realizacji z ostatnich kilku lat, zwłaszcza tych najnowszych. Zgromadzone prace to przede wszystkim plakaty, książki, katalogi wystaw, okładki płyt CD i winylowych - druki o różnej budowie i funkcji, które wybitny projektant może zmienić z przedmiotów użytkowych w obiekty będące również wypowiedzią artystyczną. Poprzednia, pierwsza edycja wystawy miała miejsce w Chinach: w Szanghaju, Pekinie i Nankinie w 2010 roku i cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem odwiedzających.

Polskie projektowanie graficzne zyskuje coraz większe uznanie w Europie i na świecie. Wynika to nie tylko z tradycji związanych z polskim plakatem i grafiką edytorską, ale także z działań grafików młodszego i średniego pokolenia poszukujących w swej twórczości oryginalnych i autorskich rozwiązań. Związane jest to również z rozkwitem sztuki i szeroko rozumianej kultury w Polsce w ostatnich latach, w szczególności z powstaniem nowych i rozwojem wielu istniejących instytucji kultury i wydarzeń, takich jak muzea, festiwale filmowe i teatralne, koncerty, wystawy.

- W ciągu ostatnich kilku lat obserwujemy dynamiczny rozwój grafiki użytkowej w Polsce. Na wystawie "Eye on Poland" prezentowane są realizacje polskich projektantów powstałe w większości na zamówienie instytucji kultury, muzeów, fundacji i galerii sztuki. Projekty tego typu bardzo często dają projektantom możliwość eksperymentowania, poszukiwań niestandardowych środków wyrazu. Interesującym zjawiskiem jest również rozwój rynku niezależnych publikacji. W efekcie tych działań nierzadko mamy do czynienia z projektowaniem wysokiej klasy, oryginalnym i wyznaczającym nowe kierunki - mówią Magdalena Frankowska i Artur Frankowski ze studia Fontarte, kuratorzy wystawy.

Uczestnicy wystawy:

Jakub de Barbaro, Edgar Bąk, Ada Bucholc, Maciej Buszewicz, Robert Czajka, Justyna Czerniakowska, Przemek Dębowski, Agata Dudek, Marta Gawin, Fontarte, Ania Goszczyńska, Full Metal Jacket, Grupa Projektor, Małgorzata Gurowska, Jakub Stępień (Hakobo), Aleksandra Mizielińska i Daniel Mizieliński (Hipopotam studio), Joanna Górska i Jerzy Skakun (Homework),Jakub Jezierski, Michał Jońca, Joanna Jurczak, Michał Kaczyński, Ryszard Kajzer, Grzegorz Laszuk,Lech Majewski, Moonmadness, Macio Moretti, Ola Niepsuj, Magdalena Piwowar, Poważne Studio, Jakub Sowiński, Honza Zamojski.

Kuratorzy wystawy: Magdalena Frankowska, Artur Frankowski

22 listopada - 15 grudnia 2015

Źródło: STGU, Culture.pl

Więcej informacji (link zewnętrzny)

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mediaplus: wirtualna influencerka w kampanii elektrycznych BMW
Agencja Mediaplus (Group One), która koordynuje wszystkie działania mediowe w digitalu Grupy BMW w regionie CS oraz zespoły kompetencyjne w tym obszarze, prowadzi komunikację nowego w pełni elektrycznego modelu BMW iX2 oraz nowej wersji BMW X2. W działaniach reklamowych wykorzystana została wirtualna influencerka — Lil Miquela. Premierowa kampania w digitalu realizowana jest...
Kampania „Dziedzictwo Beko” - urządzenia na pokolenia
Firma Beko, jeden z największych producentów artykułów gospodarstwa domowego na świecie, rozpoczęło kampanię „Dziedzictwo Beko”. Jej głównym celem jest ponowne zdefiniowanie standardów trwałości sprzętów AGD. W odważnej i nieszablonowej kreacji powaga miesza się z humorem, tworząc niekonwencjonalną narrację z ważnym...
Lotna odpowiedzialna za projekt opakowań Seko
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna przygotowała nowe projekty opakowań dla jednej z linii produktowych marki SEKO – jednej z największych firm w kraju zajmujących się przetwórstwem i produkcją dań rybnych.
Włoskie specjały w digitalowej kampanii Makłowicz i Synowie
Makłowicz i Synowie rusza z digitalową kampanią, której celem jest promocja autentycznie włoskich produktów dostępnych w ofercie firmy. Są to makarony pochodzące z Bari w regionie Apulia w południowych Włoszech oraz oliwy z Emilia-Romagna, regionu leżącego na północy Włoch, obfitego w gaje oliwne. Osią kampanii będzie cykl filmów zrealizowanych w...
Dzień Ziemi: Ptaszek Staszek o Raporcie ESG Carlsberg
Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764