logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Fabrity- nowy członek RN, nowy rozdział w historii Grupy

  PR 02.11.2023, przeczytano 495 razy
ilustracja
Paweł Wujec

Spółka pracuje nad strategią rozwoju na lata 2024+ po sukcesie procesu przemiany wielobranżowej Grupy K2 w technologiczną Grupę Fabrity, skupioną wokół szybko rosnącego software-house’u


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fabrity--nowy-czlonek-rn%2C-nowy-rozdzial-w-historii-grupy,401933,artykul.html

Przeprowadziliśmy transformację biznesową według najlepszych światowych standardów, zwiększając jakość i wartość poszczególnych segmentów działalności oraz samej spółki holdingowej, notowanej na GPW. Podobnie podeszliśmy do procesu sukcesji na stanowisku CEO, który to proces przewidzieliśmy na ponad rok nawet pomimo faktu, że mój następca jest związany z firmą od 20 lat. Zakończyłem swoją misję prezesa i jestem dumny z tego, co zbudowaliśmy jako zespół i jaki zwrot przynieśliśmy akcjonariuszom – komentuje Paweł Wujec, który był szefem giełdowego holdingu od lutego 2020 roku do końca października 2023 roku, a Walne Zgromadzenie Fabrity Holding 31 października br. powołało go w skład Rady Nadzorczej.

Okres prezesowania Pawła Wujca oznaczał dla akcjonariuszy K2/Fabrity zwrot z inwestycji w akcje wraz z otrzymanymi dywidendami na poziomie około +450%. To oznacza, że 1 zł zainwestowany na koniec stycznia 2020 roku to aż około 5,50 zł obecnie. Dla porównania, dla szerokiego rynku giełdowego w Polsce (indeks WIG uwzględniający dywidendy) wzrost wartości w tym czasie to +24%, czyli zainwestowany 1 zł oznacza 1,24 zł dzisiaj. Dodatkowo, akcjonariusze Fabrity Holding mogą liczyć nie tylko na dalszy dynamiczny rozwój grupy, ale także na kolejne wysokie transfery zysków. Zarząd przewiduje dystrybucję około 15 mln zł w formie dywidendy lub skupu akcji własnych, a o szczegółach zadecyduje Walne Zgromadzenie, które odbędzie się po zamknięciu obecnego roku finansowego. Kwota 15 mln zł to 6,1 zł na akcję (18% obecnego kursu).

Pod kierownictwem Pawła Wujca grupa z sukcesem rozwijała wszystkie obszary aktywności biznesowej, optymalizowała ich strategie i sferę operacyjną, dążyła również do ujednolicenia profilu inwestycyjnego, czego efektem były transakcje sprzedaży trzech spółek zależnych. Do inwestorów branżowych trafił biznes chmurowy (spółka zależna Oktawave sprzedana do Netii z Grupy Polsat Plus w czerwcu 2022 roku) oraz biznes marketingowy (spółki zależne Agencja K2 i K2 Precise kupione we wrześniu br. przez międzynarodową Grupę Altavia). Z drugiej strony, nowy biznes technolgiczny (startupowy PerfectBot) rozwija skrzydła z wykorzystaniem technologii AI/GPT. Co ważne, dynamicznie rośnie również software-house Fabrity, będący obecnie core-business giełdowej grupy Fabrity Holding. Paweł Wujec przed związaniem z K2/Fabrity przez 8 lat był dyrektorem Segmentu Internet Agory - jest współzałożycielem portalu Gazeta.pl, jednego z największych serwisów internetowych w Polsce i współtwórcą m.in. Sport.pl czy Plotek.pl. Obecnie jest tez członkiem rad nadzorczych m.in. spółek Nais i Smartnet (Sotrender), a w przeszłości m.in Yieldbird, AMS i HR Link.

1 listopada br. prezesem Fabrity Holding S.A. został Tomasz Burczyński, który od września 2022 roku był już w zarządzie spółki holdingowej, a jednocześnie jest również współtwórcą biznesu software’owego - spółki zależnej Fabrity, której jest prezesem od ponad 14 lat. Bez zmian w zarządzie Fabrity Holding pozostaje Artur Piątek, któremu podlega m.in. sfera finansowa.

– Otworzyliśmy właśnie nowy rozdział w historii grupy, w którym jesteśmy już firmą stricte technologiczną, a naszym głównym biznesem jest produkcja oprogramowania. Przed nami wiele ciekawych możliwości rozwoju i zwiększania wartości fundamentalnej. Finalizujemy założenia nowej strategii i w najbliższych miesiącach zamierzamy zakomunikować inwestorom giełdowym naszą wizję i nasze cele  wskazuje Tomasz Burczyński, prezes Fabrity Holding S.A.

Źródło: Grupa Fabrity

fabrity.com

Dodatkowe informacje:

Grupa Fabrity (do sierpnia 2023 roku Grupa K2) dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej, oparte o zaawansowaną analitykę i tworzenie rozwiązań software. Grupa zawiera spółkę holdingową oraz dwie jednostki biznesowe.

Segment software – spółka Fabrity Sp. z o.o. – dostarcza kompleksowe usługi tworzenia oprogramowania na zamówienie, obejmujące doradztwo biznesowe, projektowanie rozwiązań, rozwój oprogramowania oraz usługi serwisowe. Spółka specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań, które zwiększają cyfryzację działalności biznesowej, wspierają optymalizację i automatyzację procesów biznesowych, poprawiają doświadczenia użytkowników, a także świadczy usługi z zakresu transformacji do chmury. Fabrity jest wieloletnim, zaufanym partnerem IT dla wielu dużych przedsiębiorstw w Polsce, regionie DACH, Skandynawii i USA. Do klientów firmy należą m.in. PKO Bank Polski, Pekao SA, Bayer, ABB, PepsiCo, Saint-Gobain, agencja unijna Frontex czy Ministerstwo Zdrowia. Spółka oferuje swoje usługi głównie firmom z szeroko pojętego sektora produkcyjnego, dużym instytucjom finansowym, firmom z branży farmaceutycznej, centralnej administracji publicznej, a także do sektora prywatnej opieki zdrowotnej.

Segment chatbotów

PerfectBot, w którym Fabrity Holding ma 50% udziałów, to startup oferujący inteligentne boty, automatyzujące obsługę klienta w ecommerce. Z rozwiązania korzysta już kilkanaście e-sklepów m.in. e-sklepy LPP, 4F, Diverse, Tatuum, Ryłko, TaniaKsiążka, x-kom.pl czy Martes. Obecnie trwają prace nad komercyjnym wprowadzeniem na rynek produktu PerfectBot GPT, opierającym się na rozwiązaniach sztucznej inteligencji i tzw. wielkich modelach językowych.

Historia spółki sięga roku 1997, a od roku 2008 jej akcje są notowane na rynku głównym GPW. Walory Fabrity Holding S.A. (dawniej K2 Holding S.A.) zostały włączone pod koniec 2020 roku w skład indeksów WIG-INFO (firmy informatyczne) i WIG-TECH (nowe technologie).

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rosną inwestycje reklamowe w wideo
Rynek reklamy wideo, obejmujący telewizję i wideo online, wzrósł w pierwszym kwartale 2025 r. o 4,3% w porównaniu do analogicznego okresu w 2024 roku, a jego wartość wyniosła blisko 1,56 miliarda zł, wynika z analizy Publicis Groupe Polska.
Molecular Creative: nowa odsłona kampanii serków Łaciatych
To już drugi rok, w którym firma Mlekpol kontynuuje współpracę z agencją Molecular Creative. W telewizji i na platformach cyfrowych pojawił się odświeżony spot reklamowy, który promuje Puszysty wariant serków Łaciatych.
RetailMediaSummit: innowacje i trendy w Retail Media
RetailMediaSummit, zorganizowany przez MediaMarkt we współpracy z Criteo oraz Lexus Warszawa Wola, zgromadził ponad 140 liderów rynku, przedstawicieli agencji i partnerów biznesowych. Uczestnicy, którzy spotkali się wczoraj w Warszawie, mieli okazję poznać najnowsze trendy oraz praktyczne możliwości innowacyjnych rozwiązań Retail Media w branży handlu...
Akademia e-marketingu po raz kolejny na Dolnym Śląsku
4 czerwca br. we wrocławskim Haston City Hotel odbędzie się kolejne spotkanie Akademii e-marketingu. To już 13. edycja cyklu darmowych szkoleń adresowanych do małych i średnich przedsiębiorców, którzy pragną odnieść sukces w biznesie internetowym. W trakcie spotkań z doświadczonymi ekspertami i praktykami uczestnicy będą mogli zdobyć lub poszerzyć swoją wiedzę...
Agencja PRO/PORCJA tworzy kampanię AI dla G2A.COM
Agencja kreatywna pro/porcja odpowiada za realizację nowej kampanii G2A.COM, zatytułowanej „Best Gate 2 Play”. Kampania ta otwiera serię spotów promujących platformę G2A.COM oraz nadchodzące nowości gamingowe na rok 2025.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764