logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Fabrity Holding zamiast K2 Holding

  PR 21.08.2023, przeczytano 330 razy

Fabrity Holding S.A. zastąpiła już K2 Holding S.A. Zmiana uchwalona przez Walne Zgromadzenie i zarejestrowana przez KRS ma związek z wiodącym udziałem biznesu software oraz przeglądem opcji strategicznych spółek marketingowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fabrity-holding-zamiast-k2-holding,401098,artykul.html

- Software house Fabrity to obecnie nasz motor rozwoju, największy i najbardziej zyskowny biznes. Dlatego zależy nam, aby nazwa całej grupy notowanej na GPW - a więc istotna z perspektywy inwestorskiej - odzwierciedlała dominującą rolę Fabrity w wynikach już teraz oraz strategiczne znaczenie biznesu software dla dalszego rozwoju Grupy. Oczywiście, spółki marketingowe (K2 Create i K2 Precise) będą wciąż funkcjonować pod szyldem K2 – znanym i cenionym w swojej branży. Nie planujemy żadnych dodatkowych „rebrandingów” – mówi Paweł Wujec, Prezes Zarządu Fabrity Holding.

Konsekwencją zmiany firmy spółki notowanej na GPW będzie zmiana tickera giełdowego, pod jakim notowane są akcje. K2H zostanie zastąpione przez FAB.

W zeszłym roku przychody operacyjne Fabrity stanowiły już blisko 70 przychodów operacyjnych całej Grupy, a udział Fabrity w oczyszczonym skonsolidowanym zysku operacyjnym zbliżył się do 74%. Fabrity rośnie z roku na rok, utrzymując wysoką dynamikę – przychody operacyjne zwiększyły się w roku 2022 o 34%, a EBIT o 45% rdr. W porównaniu z 2019 rokiem przychody operacyjne tej spółki wzrosły aż o 187%, a jej zysk operacyjny o 248%.

- Fabrity konsekwentnie realizuje skuteczną strategię wzrostu w skali międzynarodowej. Mamy wysoko postawione ambicje, zadowolonych i lojalnych klientów oraz potencjał długoterminowego rozwoju, który nie ma ograniczeń – komentuje Tomasz Burczyński, Wiceprezes Zarządu Fabrity Holding S.A. i Prezes Zarządu Fabrity sp. z o.o.

Akcjonariusze giełdowej spółki-matki podczas ostatniego Walnego Zgromadzenia zdecydowali również o wypłacie 6 zł dywidendy na akcję z zysku roku 2022, co oznacza wypłatę dodatkowych 4 zł na każdy walor, biorąc pod uwagę wypłaconą w październiku zeszłego roku zaliczkę. Prawo do dywidendy zostało ustalone 4 lipca br., a jej wypłata nastąpi 4 października.

- Bardzo dobra sytuacja finansowa Grupy pozwoliła na to, aby za lata 2021-2022 do akcjonariuszy trafiło łącznie 12,4 zł na akcję. Rekordowe dywidendy mają oczywiście związek z transakcją sprzedaży chmurowej spółki Oktawave, ale również bieżąca działalność biznesowa Grupy tworzy potencjał wypłaty satysfakcjonujących dywidend - podkreśla Artur Piątek, Wiceprezes Zarządu Fabrity Holding.

Źródło: Grupa Fabrity

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

3 000 przedsiębiorców w 11. edycji Akademii e-marketingu
Przez cały 2023 rok, w największych miastach w Polsce odbywały się darmowe szkolenia dla przedsiębiorców z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Wydarzenia zorganizowano w ramach 11. edycji Akademii e-marketingu, która jest cyklem spotkań edukacyjnych poświęconych budowaniu strategii promocji firmy w Internecie. Właściciele małych i średnich biznesów...
Itel przedstawia nowe logo
itel, marka z segmentu „inteligentnego życia”, specjalizująca się w oferowaniu przystępnych cenowo i wysokiej jakości konsumenckich produktów elektronicznych, informuje o transformacyjnej inicjatywie odświeżenia marki, która obejmuje nowe logo i wizerunek. Decyzja ta sygnalizuje przełomowy moment w historii firmy, łącząc nowoczesną estetykę z jej...
Monika Brzózka mówczynią TEDxWarsawWomen 2023
Monika Brzózka, Chief Financial & Operating Officer VMLY&R Poland, będzie prelegentką konferencji TEDxWarsawWomen 2023. 
Do grona firm członkowskich IAB Polska dołączyła platforma AtomStore.
Pieniądze to wrażliwy temat w związkach, ale nie muszą być przyczyną nieporozumień. Wiele zależy od tego, jak i czy w ogóle rozmawiamy o naszych dochodach, wydatkach i zobowiązaniach. Aby to ułatwić, powstała kampania społeczna #CoZTąKasą – Jak rozmowy o kasie wpływają na nasze relacje? Ma ona na celu podniesienie kompetencji w zakresie komunikacji finansowej i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764