logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Fabryka mediów ekologicznych Ikonos na Remadays

  PR 23.01.2020, przeczytano 649 razy
ilustracjastrzałka

Podczas targów REMADAYS 2020, wśród kilkuset wystawców, nie zabraknie materiałów i pełnej oferty polskiej fabryki ekologicznych materiałów samoprzylepnych i powlekanych – IKONOS z Opola.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fabryka-mediow-ekologicznych-ikonos-na-remadays,385442,artykul.html

W dniach od 12 do 14 lutego 2020, IKONOS jak co roku zaprezentuje rodzime, własnej produkcji  materiały do druku wielkoformatowego, dekoracji oraz dedykowane rozwiązania. Goście targowi zobaczą także liczne nowości.

- Jako producent ale i dystrybutor urządzeń nasze materiały, zaprezentujemy nie tylko w próbnikach i na ekspozytorach, co oczywiście jest poprawne. Ale wiele z nich także „na żywo” podczas druku na około 20 urządzeniach znajdujących się na naszym stoisku. Nie mamy się czego wstydzić, gdyż nasze nośniki od lat trafiają na rynki ponad 50 krajów na różnych kontynentach.

Ekologiczne materiały IKONOS – PVC-FREE

- Przyszłością są materiały bez udziału PVC (ang. PVC-free) w swoim składzie. Liczba takich materiałów  w naszym portfolio stale rośnie. Przykładowo ostatnio trafiła na rynek folia samoprzylepną nie posiadającą PVC.

Folia IKONOS o symbolu PROFIFLEX PRO MRT PP140  dedykowana jest do zadruku we wszystkich technologiach druku wielkoformatowego obecnych na rynku: żywiczna UMS, solwentowa, latexowa, LED oraz UV. Folia ta powstała na bazie BOPP i oferowana jest w wariantach z klejem (typu TITAN) lub bez. Materiał nie jest podatny na temperatury a także nie jest rozciągliwy. Śmiało może zastąpić folię monomerową czy polimerową a nawet z uwagi na właściwości fizyczne, jego możliwości są dużo większe.

Kolejna nowość polskiego producenta, to laminat sucho-ścieralny IKONOS EASYERASE. Materiał dedykowany jest do laminowania zarówno klasycznych grafik jak i płaskich powierzchni.  Specjalnie zaprojektowana powłoka umożliwia zmazywanie flamastrów sucho-ścieralnych a nawet farb graffiti. Laminat ten wpisuje się w ekologiczny trend IKONOS i oczywiście nie zawiera PVC.

Następna nowość, która już zbiera bardzo dobre opinie z rynku to tapeta dedykowana do zadruku w technologii latexowej a także LED/UV. Jest to kolejny materiał do wielkoformatowego druku cyfrowego który nie zawiera PVC w swoim składzie. IKONOS Proficoat WMT 130 VSC oferowany jest w typowej, „tapetowej” szerokości 1.10 metra i długości 50 mb. Cechuje się gramaturą 130 g/m2. Materiał odporny jest na wilgoć.

Co warto podkreślić ta polska tapeta nadaje się do recyklingu i zarazem oferowana jest w bardzo atrakcyjnej cenie.

- Za drukiem ekologicznym, a co za tym idzie stosowaniem "zielonych" technologii jak i materiałów (bez PVC) przemawia co raz więcej. To nie tylko trend i biznesowa odpowiedzialność ale także i wymierne korzyści (np. możliwość zdobywania dużych kontraktów zagranicznych do dużych korporacji, w których PVC i druk solwentowy jest zabroniony).

Inny ciekawy bez PVC w swoim składzie to laminat IKONOS PROFIFLEX GPT-ANT75+ typu anty-graffiti . Ten rodzimy materiał dostępny jest w sprzedaży w bardzo atrakcyjnej cenie i śmiało może konkurować jakością ze „światowymi” markami. Folia ta posłuży do zabezpieczania powierzchni przez wandalizmem w postaci graffiti, gdyż umożliwia łatwe zmycie farby dostępnymi środkami czyszczącymi. Dodatkowo chorni także powierzchnie przed zarysowaniami przez co znajdzie zastosowanie na witrynach, drzwiach, wiatach, środkach transportu publicznego, itd.

Jeszcze jedna nowość, o której warto wspomnieć to IKONOS PROFIFLEX 4-MOUNT IKO-2 SYMMETRIC.  Struktura symetryczna tego 5-warstwowego nośnika oznacza, że środkowa baza, którą jest PET o grubości 50 mikronów otoczona jest obustronnie permanentnym, wysoko przezroczysty klejem na bazie poliakrylanów, a te posiadają 1-stronnie silikonowany podkład PET o grubości 36 mikronów. W skrócie, jest to folia typu „dwuklej” przeznaczona jest do montażu grafik, także między przezroczyste materiały jak plexi czy szkło.

- Jak widać IKONOS produkuje nie tylko materiały przeznaczone stricte do druku wielkoformatowego czyli cyfrowej poligrafii. Ale także nośniki z powodzeniem wykorzystywane w zagadnieniach około poligraficznych, tudzież dalece wykraczających poza ten biznes. Nie mniej jednak łączy je 2 ważne cecha wspólna – polska produkcja i ekologia.

Dedykowane materiały IKONOS

IKONOS każdego dnia produkuje kilkadziesiąt tysięcy metrów bieżących materiałów samoprzylepnych i powlekanych wykorzystywanych w wielu branżach, od poligrafii i reklamy, przez dekoracje, po nietypowe zastosowania.

- Na naszej linii produkujemy kilkadziesiąt materiałów w różnych wariantach, rozmiarach i kombinacjach, przykładowo różniących się powłoką czy zastosowanym klejem. Portfolio naszych produktów rozwijamy z każdym miesiącem, obserwując rynek i słuchając użytkowników. Naszą ideą zawsze było pójść dwutorowo, to znaczy tworzyć nie tylko dobre produkty „dla każdego”, ale także materiały dedykowane. Jako producent mamy możliwość opracować i dostarczać customizowany materiał odpowiadający potrzebom produkcyjnym danego odbiorcy.  Dlatego też, ostatnio na naszym stoisku można było zobaczyć tzw. jumborole o nawoju kilku kilometrów, bo i takie materiały dostarczamy do naszych klientów.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czeka nas kryzys stulecia, jakiego nie widzieliśmy od czasów II WŚ. Analitycy Banku Światowego straszą nas swoimi prognozami. Cóż, koronawirus zbiera swoje żniwo, a gospodarka, podobnie jak ludzie dotknięci chorobą, boryka się z powirusowymi powikłaniami. Jednak nie dotyczy to wszystkich… W czasie gdy inni cierpią katusze, serwis Amazon notuje rekordowe obroty i...
RECMA: Starcom liderem agencji mediowych w Polsce
Międzynadrowowa firma audytorska RECMA opublikowała najnowszy raport  „Overall 2019 Activity Volume” dla najważniejszych rynków światowych, w tym Polski.  Według raportu agencja mediowa Starcom, należąca do Publicis Groupe, umocniła się na  pozycji lidera agencji mediowej w Polsce, a Zenith (Publicis Groupe) awansował w rankingu na 4 miejsce.
Covid-19 a zmiany w zachowaniach konsumentów
Pomimo tego, że dla wielu osób pandemia dobiega końca i panuje coraz powszechniejsze poczucie wracania do „normalności”, to nie ulega wątpliwości, że życie codzienne zmieniło się nieodwracalnie. Maciej Nałęcz, analityk sektorowy Santander Bank Polska, wskazuje 3 główne trendy zmian, które już teraz można zauważyć w zachowaniach konsumenckich.
Olympus Imaging funkcjonuje bez utrudnień dla klientów
Niedawno marka Olympus podpisała porozumienie z Japan Industrial Partners dotyczące przeniesienia działalności Olympus Imaging (aparaty fotograficzne i rejestratory dźwięku) do nowej firmy. Użytkownicy produktów tej marki nie powinni martwić się o usługi związane z naprawami gwarancyjnymi, bo te realizowane są w normalnym trybie. Ponadto firma nie zwalnia tempa i intensywnie...
Moniecka Spółdzielnia Mleczarska z nowym logo
Logo Mońki składa się z ilustracji oraz logotypu. Ilustracja przedstawia wypasającą się na łące krowę, co ma wprowadzać szerszy kontekst marki, której produkty są naturalne i wytwarzane według tradycyjnej receptury z regionu Podlasia.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764