logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Fabryka mediów Ikonos podsumowuje targi Remadays

  PR 27.02.2020, przeczytano 1768 razy
ilustracjastrzałka

Podczas targów RemaDays 2020, stoisko polskiego producenta materiałów samoprzylepnych i powlekanych zostało oblężone przez licznych odwiedzających warszawskie EXPO. Świadczy to przede wszystkim o wysokiej klasie mediów „Made in Poland”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fabryka-mediow-ikonos-podsumowuje-targi-remadays,385856,artykul.html

12-14 lutego 2020 w Nadarzynie, polski producent na swym charakterystycznym błękitnym stoisku, zaprezentował własnej produkcji  materiały do druku wielkoformatowego, dekoracji a także nośniki dedykowane.

- IKONOS jako producent i Atrium jako dystrybutor urządzeń, zaprezentowaliśmy wspólnie własnej materiały z naszej opolskiej fabryki. Nasze materiały były zadrukowywane na naszych stoiskach na 20 wielkoformatowych maszynach pracujących różnych technologiach druku cyfrowego. Goście targowi mogli je także zobaczyć „w akcji” jak i na w próbnikach i w pełnych nawojach na ekspozytorach.

ilustracjastrzałka

Polska fabryka mediów ekologicznych

- Takim sloganem było oznaczone stoisko IKONOS. I nie są puste słowa, gdyż aspekt ekologiczny jest przez nas traktowany priorytetowo. Z naszych obserwacji wyniki, że przyszłością, która już się dzieje, są materiały bez udziału PVC w swoim składzie, dlatego liczba takich materiałów  w naszym portfolio stale rośnie. Przykładowo ostatnio trafiła na rynek kolejna folia samoprzylepną nie posiadającą PVC.

Folia IKONOS o symbolu PROFIFLEX PRO MRT PP100 dedykowana jest do zadruku we wszystkich technologiach druku wielkoformatowego obecnych na rynku: żywiczna UMS, solwentowa, latexowa, LED oraz UV. Folia ta powstała na bazie BOPP i oferowana jest w wariantach z usuwalnym klejem w technologii AIR, ułatwiającej aplikację. Materiał nie jest podatny na temperatury a także nie jest rozciągliwy. Śmiało może zastąpić folię monomerową czy polimerową a nawet z uwagi na właściwości fizyczne, jego możliwości są dużo większe.

Kolejna nowość polskiego producenta, to laminat sucho-ścieralny IKONOS EASYERASE. Materiał dedykowany jest do laminowania zarówno klasycznych grafik jak i płaskich powierzchni.  Specjalnie zaprojektowana powłoka umożliwia zmazywanie flamastrów sucho-ścieralnych a nawet farb graffiti. Laminat ten wpisuje się w ekologiczny trend IKONOS i oczywiście nie zawiera PVC.

Następna nowość, która już zbiera bardzo dobre opinie z rynku to tapeta dedykowana do zadruku w technologii latexowej a także LED/UV. Jest to kolejny materiał do wielkoformatowego druku cyfrowego który nie zawiera PVC w swoim składzie. IKONOS Proficoat WMT 130 VSC oferowany jest w typowej, „tapetowej” szerokości 1.10 metra i długości 50 mb. Cechuje się gramaturą 130 g/m2. Materiał odporny jest na wilgoć.

ilustracjastrzałka

Co warto podkreślić ta polska tapeta nadaje się do recyklingu i zarazem oferowana jest w bardzo atrakcyjnej cenie.

- Za drukiem ekologicznym, a co za tym idzie stosowaniem "zielonych" technologii jak i materiałów (bez PVC) przemawia co raz więcej. To nie tylko trend i biznesowa odpowiedzialność ale także i wymierne korzyści (np. możliwość zdobywania dużych kontraktów zagranicznych do dużych korporacji, w których PVC i druk solwentowy jest zabroniony).

Inny ciekawy bez PVC w swoim składzie to laminat IKONOS PROFIFLEX GPT-ANT75+ typu anty-graffiti . Ten rodzimy materiał dostępny jest w sprzedaży w bardzo atrakcyjnej cenie i śmiało może konkurować jakością ze „światowymi” markami. Folia ta posłuży do zabezpieczania powierzchni przez wandalizmem w postaci graffiti, gdyż umożliwia łatwe zmycie farby dostępnymi środkami czyszczącymi. Dodatkowo chroni także powierzchnie przed zarysowaniami przez co znajdzie zastosowanie na witrynach, drzwiach, wiatach, środkach transportu publicznego, itd.

Jeszcze jedna nowość, o której warto wspomnieć to IKONOS PROFIFLEX 4-MOUNT IKO-2 SYMMETRIC.  Struktura symetryczna tego 5-warstwowego nośnika oznacza, że środkowa baza, którą jest PET o grubości 50 mikronów otoczona jest obustronnie permanentnym, wysoko przezroczysty klejem na bazie poliakrylanów, a te posiadają 1-stronnie silikonowany podkład PET o grubości 36 mikronów. W skrócie, jest to folia typu „dwuklej” przeznaczona jest do montażu grafik, także między przezroczyste materiały jak plexi czy szkło.

- Jak widać IKONOS produkuje nie tylko materiały przeznaczone stricte do druku wielkoformatowego czyli cyfrowej poligrafii. Ale także nośniki z powodzeniem wykorzystywane w zagadnieniach około poligraficznych, tudzież dalece wykraczających poza ten biznes. Nie mniej jednak łączy je 2 ważne cecha wspólna – polska produkcja i ekologia.

ilustracjastrzałka

„Wyprodukujemy dla Ciebie materiał, jakiego potrzebujesz”

IKONOS każdego dnia produkuje kilkadziesiąt tysięcy metrów bieżących materiałów samoprzylepnych i powlekanych wykorzystywanych w wielu branżach, od poligrafii i reklamy, przez dekoracje, po nietypowe zastosowania.

- Na naszej linii produkujemy kilkadziesiąt materiałów w różnych wariantach, rozmiarach i kombinacjach, przykładowo różniących się powłoką czy zastosowanym klejem. Portfolio naszych produktów rozwijamy z każdym miesiącem, obserwując rynek i słuchając użytkowników. Naszą ideą zawsze było pójść dwutorowo, to znaczy tworzyć nie tylko dobre produkty „dla każdego”, ale także materiały dedykowane. Jako producent mamy możliwość opracować i dostarczać customizowany materiał odpowiadający potrzebom produkcyjnym danego odbiorcy.  Dlatego też, ostatnio na naszym stoisku można było zobaczyć tzw. jumborole o nawoju kilku kilometrów, bo i takie materiały dostarczamy do naszych klientów.

ilustracjastrzałka

Made in Poland

Ikonos to pierwszy i jedyny, polski producent materiałów do druku wielkoformatowego. Linia produkcyjna zlokalizowana jest w Opolu, gdzie znajduje się także siedziba, magazyny i zarząd przedsiębiorstwa.

Firma dysponuje zaawansowanym parkiem maszynowym, wyspecjalizowanym w produkcji materiałów powlekanych i samoprzylepnych, dedykowanych do druku, dekoracji i laminacji i innych zastosowań.

W fabryce IKONOS stosuje się wyłącznie europejskie komponenty, od uznanych dostawców. Oznacza to, że są zgodne ze wszystkimi Dyrektywami UE, szczególnie z tymi z zakresu bezpieczeństwa użytkowania, takimi jak REACH lub ROHS.

- Nasze nośniki od lat trafiają na rynki ponad 50 krajów na różnych kontynentach, z czego jako polski producent możemy być dumni.

Oprócz ciągłego rozwoju nowych technologii, IKONOS inwestuje w ekologię. Zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa zawsze był i będzie powiązany z poszanowaniem środowiska naturalnego oraz szeroko rozumianą ekologią.

- Dziękujemy wszystkim partnerom, kontrahentom i gościom za odwiedzenie naszego stoiska. Jesteśmy do Państwa dyspozycji i zainteresowanych naszymi materiałami, zapraszamy do naszej siedziby i fabryki w Opolu.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Koalicja Przeciwko Samotności z kolejną odsłoną kampanii
Agencje VML i SEC Newgate CEE stoją za kampanią Koalicja Przeciwko Samotności, której inicjatorką jest Joanna Przetakiewicz i ruch społeczny Era Nowych Kobiet. W Światowym Dniu Zdrowia Psychicznego organizatorzy akcji ogłaszają kolejne działania, mające na celu edukację na temat zdrowia psychicznego mężczyzn i normalizację rozmów na temat kryzysów...
 Spark Foundry, LiquidThread i Performics z projektem dla Blika
Po sukcesie pierwszego wertykalnego serialu BLIKA, agencje należące do Publicis Groupe Polska przygotowały dla marki kolejny niestandardowy projekt reklamowy – czteroodcinkową serię „Bliku w Bloku”. Za koncepcję i strategię mediową kampanii odpowiedzialna jest agencja mediowa Spark Foundry. Pomysł kreatywny i realizacja serialu leży po stronie agencji...
Kampania Melt Museum: Are you f_king?
Witamy w świecie technologii fałszu, w którym kłamstwo nigdy nie było tak łatwe do stworzenia. I tak trudne do wykrycia. melt museum prezentuje swoją najnowszą instalację „FAKE.EXE”, która eksploruje granice tożsamości w rzeczywistości, gdzie fałsz i prawda przenikają się bardziej niż kiedykolwiek. Premierze towarzyszy kampania, której...
Świeże o każdej porze dnia – kampania „Piekarni w sercu Lidla”
Kto powiedział, że świeże bułki można kupić tylko rano? W Lidl Polska chrupiące pieczywo jest dostępne przez cały dzień – można zaserwować je na śniadanie, jak również kupić je wracając z pracy czy odwiedzając sklep wieczorem. W „Piekarni w sercu Lidla” klienci wśród bogatej oferty znajdą szeroki wybór świeżych i chrupiących bułek,...
Ancymony (*ancy) dla marki Kaufland
Marki lubią okrągłe liczby i potrafią sprawić, że lubią je także klienci. Kaufland ruszył z kampanią zapowiadającą wielkie otwarcie 250. marketu w Polsce. Sieć świętuje z przytupem, łącząc działania wizerunkowe z prosprzedażowymi.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764