logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Facebook: Zmiany w News Feedach użytkowników

  PR 12.03.2018, przeczytano 628 razy

Wraz z początkiem roku, Facebook wprowadził zmiany, które spowodowały wiele zamieszania wśród wydawców i firm. Chodzi o modyfikacje w algorytmie odpowiedzialnym za treści wyświetlane w News Feedach użytkowników. To wyzwanie dla marek, które chcą utrzymać wysoką jakość i statystyki działań prowadzonych na Facebooku. Co zrobić, aby zmiany narzucone przez portal nie wpłynęły negatywnie na prowadzone kampanie?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/facebook%3A-zmiany-w-news-feedach-uzytkownikow,35755,artykul.html

Co uległo zmianie?

Przede wszystkim Facebook wraca do modelu portalu, którego głównym celem jest utrzymywanie relacji międzyludzkich – ze znajomymi, bliskimi czy rodziną. Tym samym Zuckerberg chce odejść od postrzegania jego firmy wyłącznie jako przestrzeni reklamowej dla marek.

Jak algorytm działa w praktyce? Przeciętny użytkownik ma około 1500 postów rywalizujących o pojawienie się w News Feedzie. Algorytmy Facebooka następnie wybierają około 300 z tych postów, kierując się tym, czy są one istotne dla danego odbiorcy. Po tych zmianach priorytetowe w News Feedzie są treści publikowane przez znajomych, a nie przez marki, firmy i media, co powoduje spadek ich zasięgów organicznych.

Od teraz w News Feedzie nie będzie miejsca dla stron i wydawców, których publikacje były zgłaszane i weryfikowane jako fake newsy oraz te, które nie zachęcają do interakcji.

Wyzwania dla marketerów

Ostatnie zmiany oznaczają szereg nowych wyzwań dla marketerów. Jedno jest pewne – dotychczasowe działania muszą przejść wiele modyfikacji. Po pierwsze należy zweryfikować sposób publikowania treści. Ważne, aby informacje były podawane z wiarygodnych źródeł, zawierały angażujące treści, które zachęcają do dyskusji.

Ilość interakcji będzie odgrywała teraz kluczową rolę. Oznacza to, że im więcej zaangażowania tj. polubień, komentarzy, udostępnień, tym bardziej nasze posty będą widoczne. Najnowsze zmiany mogą spowodować, że profile przestaną być widoczne, a głównym celem marek jest utrzymanie widoczności w News Feedzie.

Co robić żeby nie stracić na zmianach?

  1. Na pewno należy zainteresować odbiorców publikacjami. Jak to zrobić? Tworzyć treści, które wywołują zaangażowanie – skłaniają do dyskusji i reakcji w postaci like’ów, komentarzy oraz udostępnień.
  2. Wiele marek wprost poinformowało swoich odbiorców o problemie spadających zasięgów, wywołanym zmianami w algorytmie. Marketerzy zachęcali ludzi do użycia opcji „wyświetlaj najpierw”, która sprawia, że posty danej marki są wyświetlane w News Feedzie jako pierwsze.
  3. Kolejnym sposobem jest zastosowanie crowdsourcingu. Marki zyskają większe zaufanie i zaangażowanie użytkowników, gdy pozwolą im wpływać na prowadzone przez siebie działania. Użytkownicy poczują więź z daną marką, jeśli będą wiedzieli, że mają wpływ na jej kształtowanie, na przykład poprzez wypowiadanie się na tematy związane z działaniami prowadzonymi przez firmę.
  4. Postaw na wideo. Ten rodzaj treści wywołuje największe zaangażowanie i generuje średnio 135% więcej zasięgu organicznego niż chociażby zdjęcia. Nawet jeśli nie będą to filmy tworzone w najwyższej jakości i tak pozwolą na utrzymanie wysokiego miejsca w News Feedzie.


Po wprowadzeniu zmian toczy się dyskusja, czy marki powinny wycofać się z prowadzenia działań na Facebooku. Zdania w tym temacie są podzielone, jednak jeśli wprowadzimy do naszej strategii powyższe rady, nie odczujemy spadku zasięgów organicznych. Stracić mogą jedynie te firmy, których content jest niewiarygodny bądź mało angażujący. W obecnym systemie wprowadzonym przez portal nie ma już miejsca na baiting, czyli sztuczne generowanie zaangażowania użytkowników oraz na fake newsy.

Źródło: Adexon

www.adexon.pl

Dodatkowe informacje:

Autor: Mariusz Maksymiuk, prezes spółki mediowej Adexon.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764