logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Facebook nie tylko dla nastolatków

  PR 30.08.2012, przeczytano 882 razy

Wśród 955 milionów osób zarejestrowanych na serwisie społecznościowym Facebook, 65% ma ponad 35 lat. Statystyczny użytkownik ma 38 lat, a najszybciej rosnącą grupą demograficzną są kobiety w wieku powyżej 55 lat. Najstarsza jest 101-letnia Amerykanka. Czy Wasza babcia też jest na Facebooku?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/facebook-nie-tylko-dla-nastolatkow,16457,artykul.html

Paradoksalnie, serwis założony przez Marka Zuckenberga powstał z myślą o studentach Harvardu. Konto mogli założyć tylko uczniowie tego uniwersytetu, więc w domyśle Facebook funkcjonował jako miejsce elitarne. Obecnie tylko 9% użytkowników to osoby w wieku od 18 do 25 lat, a więc potencjalni studenci. Portal, będący niegdyś albumem braci uczelnianej, stał się ulubionym miejscem w sieci dla ludzi bez względu na wiek i pochodzenie.

W samej tylko Polsce na Facebooka wchodzi prawie 14 mln internautów, czyli 70% wszystkich użytkowników sieci. Oznacza to, portal ten przegonił w tej klasyfikacji Youtube.com i zajmuje drugie miejsce w rankingu domen, zaraz po Google.pl. Statystyki podbija starsze pokolenie, które zasiadło do komputerów. 47% pięćdziesięciolatków na świecie regularnie korzystających z Internetu, ma profil na serwisach społecznościowych. Średnio co drugi dzień sprawdza go 38% z nich, a 20% dodało tę czynność do swojej codziennej rutyny.

Dominika Chłopicka, Manager ds. Social Media w 365PR: „Portret typowego, szarego użytkownika Facebooka przeszedł ewolucję. Zamiast nieopierzonego studenta, mamy do czynienia z dojrzałą osobą w średnim wieku. Zamiast kanału czysto towarzyskiego – ze świetnym polem do marketingu i PR-u. Połowa polskich konsumentów przed zakupem szuka informacji o produkcie w sieci, z czego prawie ¾ z nich jest na Facebooku. Dobry sprzedawca musi być tam, gdzie jego potencjalny klient. Fan page marki to obecnie absolutna konieczność.

Dojrzałość użytkowników Facebooka to zdecydowany atut serwisu i żyzna gleba dla marketerów. Osoby powyżej 25-ego roku życia najczęściej mają świadomość pieniądza i szukają miejsca, gdzie mogliby go ulokować. Odpowiednio zasiany plon, czyli przemyślana kampania reklamowa na Facebooku może przynieść rzesze nowych zaufanych odbiorców, a co za tym idzie – znaczne profity finansowe.

Źródło: 365 PR

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764