logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Facebook precyzuje normy społecznościowe: terroryzm, nagość i przemoc

  PR 30.03.2015, przeczytano 1009 razy

Facebook wprowadził szereg norm w celu wyjaśnienia i sklaryfikowania tematu treści niedozwolonych w sieciach społecznościowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/facebook-precyzuje-normy-spolecznosciowe%3A-terroryzm%2C-nagosc-i-przemoc,24384,artykul.html

Firma musi przez cały czas usuwać zgłaszane treści z powodu naruszenia regulaminu.  Ale co tak naprawdę jest dopuszczalne, a co nie? Ponieważ odbiorcy pochodzą z wielu różnych stron świata, utworzenie wspólnych, spójnych i zrozumiałych dla wszystkich zestawów standardów pasujących do wszystkich jest nie lada wyzwaniem. Tak, więc Facebook drobiazgowo określił istniejące już polityki i podjął trud wyjaśnienia swojej kontrowersyjnej polityki odnoszącej się do prawdziwego imienia.

Według portalu użytkownik nie musi do rejestracji używać swojego własnego nazwiska, ale musi ono brzmieć autentycznie, aby zostało zaakceptowane.

Na stronie standardów społecznościowych Facebooka napisano:

Usuwamy zawartości, wyłączamy konta oraz współpracujemy z organami ścigania, gdy jesteśmy przekonani, iż istnieją przesłanki o nieetycznym zachowaniu lub występuje bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa publicznego.”

Promowanie samookaleczania się, samobójstw, „niebezpiecznych” organizacji zaangażowanych w terroryzm oraz działalność przestępczą, znęcanie się, niepokojenie i atakowanie osób publicznych to kilka z tych sytuacji, gdzie wkracza Facebook. Obrazy oraz filmy zawierające treści związane z wykorzystywaniem seksualnym, sprzedażą narkotyków, produktów dla dorosłych oraz przykłady nawoływania do nienawiści są również zabronione.

Nowa dokumentacja zawiera rozdział zatytułowany „Zachęcanie do wzajemnego szacunku”, w którym Facebook prezentuje swoje zasady odnoszące się do nagości, seksu i przemocy. Facebook może blokować publikację projektów artystycznych przedstawiających nagość, tłumacząc to tym, że część użytkowników może być wrażliwa na tego typu treści. W szczególności ze względu na ich podłoże kulturowe oraz wiek.

Ograniczenia w swobodzie wyświetlania treści zawierających nagość oraz aktywność seksualną dotyczy również obrazów tworzonych komputerowo, chyba że ich zawartość jest publikowana w celach edukacyjnych, humorystycznych lub satyrycznych.

Firma notuje również coraz więcej zgłoszeń od jednostek rządowych z prośbą o kasowanie treści.

 „Liczba zablokowanej treści, która narusza regulamin wzrosła w ciągu ostatniego pół roku o 11% w stosunku do poprzedniego okresu, co daje wzrost z 8774 do 9707 blokad. Odnotowujemy największy wzrost ilości żądań usunięcia treści w krajach takich jak Turcja i Rosja, a spadek w Pakistanie.

Wszystko wydaje się być dla użytkowników coraz bardziej klarowne i zrozumiałe, jednak nie jesteśmy w stanie zniwelować ryzyka, jakim jest kontakt naszych dzieci z tego typu treściami publikowanymi przez osoby trzecie nie tylko na Facebooku, ale i w całym Internecie.

Nadal na Facebooku można znaleźć wiele nie będących przeznaczonych dla dzieci i młodzieży zdjęć, artykułów i linków. Niedawno przeprowadzony na portalach Facebook i Twitter przez firmę Bitdefender eksperyment wykazał, że 97% respondentów bez zastanowienia korzysta z odnośników zamieszczonych na platformach społecznościowych (często kuszą one nieodpowiednimi treściami, lub sensacyjnymi nagłówkami), nie sprawdzając ich uprzednio pod kątem bezpieczeństwa. Takie linki nie tylko mogą wyłudzić nasze dane, rozprzestrzenić się na naszych znajomych, ale także w radykalnych przypadkach zainfekować nasz komputer.

Źródło: Bitdefender

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Marek Czyż powraca do TVP Info z programem „Bez Retuszu”
W niedzielę, 03.03.2024 o godzinie 20:40, widzowie będą mieli okazję ponownie aktywnie uczestniczyć w programie „Bez Retuszu”, który powraca po przerwie. Będzie on transmitowany „na żywo”, zapewniając niepowtarzalną okazję do rozmowy poprzez wysyłanie SMS-ów, czy publikacje komentarzy w kanałach social media widzów z hasztagiem #BezRetuszu. Oprócz zaproszonych gości,...
Dziennikarze dla Planety
Dziennikarze i dziennikarki oraz twórcy internetowi odpowiedzialnie informujący na temat zmiany klimatu, konsekwentnie pogłębiający swoją wiedzę o klimacie zasługują na wsparcie i docenienie. Dlatego powstała strona www.dziennikarzedlaplanety.pl, prezentująca sylwetki, motywacje i pracę takich osób. Strona to niezależna od redakcji inicjatywa Fundacji Climate Strategies...
Magazyn „Spotkania z Zabytkami” - odświeżona forma i wzrost sprzedaży
„Spotkania z Zabytkami” to jedno z najstarszych czasopism popularnonaukowych w Polsce. Ukazuje się od 1977 roku. W czerwcu 2023 roku wydawanie magazynu przejął Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków. Pismo przeszło gruntowną modyfikację, poszerzając zakres tematyki o dziedziny takie jak: wzornictwo, sztuka, architektura. Magazyn stał się pismem o profilu...
Rynek reklamy w mediach – styczeń 2024
W internecie i radiu najaktywniejsze reklamowo były marki z branży „Trade”, natomiast w telewizji – „Pharmaceuticals – wynika z danych gemiusAdReal za styczeń 2024.
Biuro Reklamy TVP ogłosiło zasady sprzedaży obowiązujące przy transmisjach Mistrzostw Europy w piłce nożnej UEFA EURO 2024. Mecze będą nadawane w TVP1, TVP2, TVP Sport, oraz na portalu i w aplikacji mobilnej TVP Sport. Pierwszeństwo zakupu - do 10 marca - mają oficjalni sponsorzy. Pierwszy etap sprzedaży czasu reklamowego dla pozostałych klientów rozpocznie się 11...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764