logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Facebook przed Tik Tokiem - sprzedaż w social mediach

  PR 19.05.2020, przeczytano 260 razy
ilustracjastrzałka

Choć wiele głosów w branży od lat zwiastuje schyłek świetności social mediów, te o dziwo mają się bardzo dobrze, a w dodatku sprawdzają się jako wsparcie w podejmowaniu decyzji zakupowych. Przynajmniej tak wygląda sytuacja w branży fashion. Potwierdza to także najnowsze badanie przeprowadzone przez Grupę Domodi z udziałem użytkowników serwisów modowych: Domodi.pl oraz Allani.pl. Sprawdzamy jaki potencjał zakupowo-inspiracyjny drzemie w social mediach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/facebook-przed-tik-tokiem---sprzedaz-w-social-mediach,387074,artykul.html

Social  media a nawyki zakupowe Polaków

76% badanych aktywnie szuka i znajduje w social mediach inspiracje modowe, które zachęcają ich do późniejszego zakupu. Najwięcej, bo aż 77% badanych wskazuje, że stan ten dotyczy odzieży, obuwia oraz dodatków. Na pytanie, czy w sferze zainteresowań użytkowników znajdują się promocje rabaty i wyprzedaże - aż 78% badanych wskazuje, że tak, a dodatkowo - aktywnie z nich korzysta.  Media społecznościowe to  także wskazywane miejsce poszukiwania opinii o produktach - z tej funkcji korzysta aż 73% badanych. To pokazuje, że social media nadal wpisują się w zachowania użytkowników i odpowiadają na ich potrzeby.

Moda a serwisy społecznościowe

Badani bardzo często w social mediach poszukują marek modowych i ich oferty. Taką aktywność deklaruje aż 47% użytkowników. Aż 49% deklaruje, że zauważa treści będące reklamą produktową lub wizerunkową marki.

Modowi liderzy: Facebook przed Tik Tokiem

Jeśli chodzi o to, które medium społecznościowe jest najchętniej wykorzystywane do poszukiwania inspiracji modowych - jedno z nich nadal nie ma sobie równych. Mowa tu o Facebook’u, którego aktywnie w tej materii wykorzystuje aż 39% badanych. Na drugim miejscu znalazł się Instagram - 31% a na trzecim - Youtube (14%), nieznacznie wyprzedzając Pinterest’a (13%). Daleko w tyle został natomiast Tik Tok - obecnie najbardziej topowa aplikacja - tylko z 2% zainteresowaniem w temacie fashion. W ankiecie pojawiło się także pytanie o to, które medium najskuteczniej zachęca do zakupów. Tutaj również na pierwszym miejscu znalazł się Facebook z wynikiem 33%. Wysoką skuteczność ma także Instagram - wskazany przez 30% badanych oraz Pinterest z wynikiem 10%. Tym samym ten ostatni wyprzedza YouTube o 2 oczka procentowe. To pokazuje, że niezmiennie Facebook służy nam do  poszukiwania i dokonywania zakupów. Badani zostali zapytani także o to, ile razy w ciągu ostatnich 3 miesięcy (luty, marzec, kwiecień) dokonali zakupów dzięki inspiracjom modowym lub informacjom o produktach znalezionym w social mediach. 10% ankietowanych wskazało, że było to więcej niż 10 razy. Więcej niż 5 razy zakupy zrobiło 31% badanych, a mniej niż 5 - aż 44%. Od decyzji zakupowych wstrzymało się 15% użytkowników.

ilustracjastrzałka

Źródło: Grupa Domodi

Dodatkowe informacje:

Szczegóły badania
Badanie w formie ankiety przeprowadzono w dniach 27.04 - 1.05.2020 roku w bazie użytkowników serwisów modowych: Domodi.pl oraz Allani.pl. Liczba aktywnych użytkowników: 350 (n=350). 85% badanych stanowiły kobiety, a 15% - mężczyźni. Największą grupę wiekową - 34% - stanowiły osoby w przedziale wiekowym 25-34 lata, 22% - osoby w wieku 55+, 20% - w wieku 35-44, 13% - w wieku 45-54, a 11% - w wieku 16-24 lata.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Książka „Strup. Hiszpania rozdrapuje rany” Katarzyny Kobylarczyk została uznana za najlepszy reportaż 2019 r. Decyzję jury poznaliśmy wczoraj, 27 maja br. w materiale wideo - w serwisie Wyborcza.pl oraz na profilu "Gazety Wyborczej" na Facebooku. Dziś, 28 maja br. na tradycyjnych i cyfrowych łamach "Gazety Wyborczej" ukazała się rozmowa z nagrodzoną...
Wirtualna Polska i Fundacja Impact nawiązały współpracę przy realizacji kongresów gospodarczych Impact w serwisach Wirtualnej Polski. Współpraca zakłada transmisję wydarzeń organizowanych przez Impact na Stronie Głównej WP, uruchomienie specjalnego studia na potrzeby wydarzenia oraz wspólne działania promocyjne. Pierwszą realizacją będzie kongres...
Home.pl przeszkoli ponad 1000 osób z całej Polski
1098 – tyle zgłoszeń osób chętnych do udziału programie edukacyjnym #nowystart wpłynęło do home.pl – pomysłodawcy projektu. Pracownicy szczecińskiej firmy IT od podstaw nauczą programowania, marketingu, zarządzania obsługą klienta i grafiki internetowej. Darmowe kursy online właśnie się rozpoczęły.
Wirtualna Polska podaje wyniki za 1. kwartał 2020 roku
Wirtualna Polska Holding mierzy się z kryzysem w I kwartale 2020 roku, notując 4% spadku na przychodach i 6,5% na zysku EBITDA. Wakacje.pl, tak jak cały rynek turystyki zagranicznej, utraciły źródła przychodów. Konieczność izolacji i niepokój związany z ograniczeniami, przełożył się jednak na większy niż zazwyczaj ruch w serwisach Wirtualnej Polski. Pozytywny wpływ na wyniki...
Gemius otrzymał nominację w tegorocznej edycji konkursu IAB Europe Research Awards w kategorii Audience Measurement. Szansę na statuetkę ma innowacyjne rozwiązanie, które dostarcza jednoźródłowe dane na temat konsumpcji mediów oraz kontaktu reklamowego w telewizji, radiu i internecie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764