logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Facebook przed Tik Tokiem - sprzedaż w social mediach

  PR 19.05.2020, przeczytano 408 razy
ilustracjastrzałka

Choć wiele głosów w branży od lat zwiastuje schyłek świetności social mediów, te o dziwo mają się bardzo dobrze, a w dodatku sprawdzają się jako wsparcie w podejmowaniu decyzji zakupowych. Przynajmniej tak wygląda sytuacja w branży fashion. Potwierdza to także najnowsze badanie przeprowadzone przez Grupę Domodi z udziałem użytkowników serwisów modowych: Domodi.pl oraz Allani.pl. Sprawdzamy jaki potencjał zakupowo-inspiracyjny drzemie w social mediach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/facebook-przed-tik-tokiem---sprzedaz-w-social-mediach,387074,artykul.html

Social  media a nawyki zakupowe Polaków

76% badanych aktywnie szuka i znajduje w social mediach inspiracje modowe, które zachęcają ich do późniejszego zakupu. Najwięcej, bo aż 77% badanych wskazuje, że stan ten dotyczy odzieży, obuwia oraz dodatków. Na pytanie, czy w sferze zainteresowań użytkowników znajdują się promocje rabaty i wyprzedaże - aż 78% badanych wskazuje, że tak, a dodatkowo - aktywnie z nich korzysta.  Media społecznościowe to  także wskazywane miejsce poszukiwania opinii o produktach - z tej funkcji korzysta aż 73% badanych. To pokazuje, że social media nadal wpisują się w zachowania użytkowników i odpowiadają na ich potrzeby.

Moda a serwisy społecznościowe

Badani bardzo często w social mediach poszukują marek modowych i ich oferty. Taką aktywność deklaruje aż 47% użytkowników. Aż 49% deklaruje, że zauważa treści będące reklamą produktową lub wizerunkową marki.

Modowi liderzy: Facebook przed Tik Tokiem

Jeśli chodzi o to, które medium społecznościowe jest najchętniej wykorzystywane do poszukiwania inspiracji modowych - jedno z nich nadal nie ma sobie równych. Mowa tu o Facebook’u, którego aktywnie w tej materii wykorzystuje aż 39% badanych. Na drugim miejscu znalazł się Instagram - 31% a na trzecim - Youtube (14%), nieznacznie wyprzedzając Pinterest’a (13%). Daleko w tyle został natomiast Tik Tok - obecnie najbardziej topowa aplikacja - tylko z 2% zainteresowaniem w temacie fashion. W ankiecie pojawiło się także pytanie o to, które medium najskuteczniej zachęca do zakupów. Tutaj również na pierwszym miejscu znalazł się Facebook z wynikiem 33%. Wysoką skuteczność ma także Instagram - wskazany przez 30% badanych oraz Pinterest z wynikiem 10%. Tym samym ten ostatni wyprzedza YouTube o 2 oczka procentowe. To pokazuje, że niezmiennie Facebook służy nam do  poszukiwania i dokonywania zakupów. Badani zostali zapytani także o to, ile razy w ciągu ostatnich 3 miesięcy (luty, marzec, kwiecień) dokonali zakupów dzięki inspiracjom modowym lub informacjom o produktach znalezionym w social mediach. 10% ankietowanych wskazało, że było to więcej niż 10 razy. Więcej niż 5 razy zakupy zrobiło 31% badanych, a mniej niż 5 - aż 44%. Od decyzji zakupowych wstrzymało się 15% użytkowników.

ilustracjastrzałka

Źródło: Grupa Domodi

Dodatkowe informacje:

Szczegóły badania
Badanie w formie ankiety przeprowadzono w dniach 27.04 - 1.05.2020 roku w bazie użytkowników serwisów modowych: Domodi.pl oraz Allani.pl. Liczba aktywnych użytkowników: 350 (n=350). 85% badanych stanowiły kobiety, a 15% - mężczyźni. Największą grupę wiekową - 34% - stanowiły osoby w przedziale wiekowym 25-34 lata, 22% - osoby w wieku 55+, 20% - w wieku 35-44, 13% - w wieku 45-54, a 11% - w wieku 16-24 lata.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W ramach „Dnia Zero” ogólnoświatowego Forum Zarządzania Internetem (IGF), którego gospodarzem jest Organizacja Narodów Zjednoczonych, IAB Polska organizuje dwa panele dyskusyjne dotyczące kwestii opodatkowania gospodarki cyfrowej oraz konieczności przyśpieszenia cyfryzacji gospodarki i społeczeństwa.
Ringier Axel Springer Polska rusza z ofertą płatnej subskrypcji w ramach serwisu Autoswiat.pl. 19 października w serwisie pojawiły się pierwsze artykuły dostępne wyłącznie dla subskrybentów usługi. Autoswiat.pl obok Newsweek.pl, Forbes.pl i Fakt24.pl jest kolejnym serwisem Ringier Axel Springer Polska z ofertą treści płatnych.
Gwiazdy w kampanii wizerunkowej TVP VOD - Dołącz do Nas
19 października ruszyła ogólnopolska kampania wizerunkowa TVP VOD, której celem jest wzmocnienie rozpoznawalności oraz wizerunku marki. W spocie promocyjnym do oglądania TVP VOD zapraszają gwiazdy: artystki – Urszula Dudziak i Reni Jusis oraz aktorzy – Andrzej Hausner i Przemysław Stippa.
TVN Fabuła z nowym programem Fabuła News
Już dziś o godzinie 19:50 na antenie TVN Fabuła swoją premierę będzie miał nowy filmowy serwis informacyjny "Fabuła News". W roli prowadzącej zadebiutuje znana widzom TVN24 Ewelina Witenberg.
Od 1 października 2020 25 serwisów lokalnych noszących do tej pory nazwę Eska Info zmieniają nazwę na Projekt Miasto. Domena nie ulega zmianie i czytelnicy lokalnych serwisów po najwazniejsze informacje z ich regionów nadal będą wchodzić pod adres <nazwa miasta>.se.pl. Modyfikacji graficznej ulega też logo.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764