logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Facebook przed Tik Tokiem - sprzedaż w social mediach

  PR 19.05.2020, przeczytano 922 razy
ilustracjastrzałka

Choć wiele głosów w branży od lat zwiastuje schyłek świetności social mediów, te o dziwo mają się bardzo dobrze, a w dodatku sprawdzają się jako wsparcie w podejmowaniu decyzji zakupowych. Przynajmniej tak wygląda sytuacja w branży fashion. Potwierdza to także najnowsze badanie przeprowadzone przez Grupę Domodi z udziałem użytkowników serwisów modowych: Domodi.pl oraz Allani.pl. Sprawdzamy jaki potencjał zakupowo-inspiracyjny drzemie w social mediach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/facebook-przed-tik-tokiem---sprzedaz-w-social-mediach,387074,artykul.html

Social  media a nawyki zakupowe Polaków

76% badanych aktywnie szuka i znajduje w social mediach inspiracje modowe, które zachęcają ich do późniejszego zakupu. Najwięcej, bo aż 77% badanych wskazuje, że stan ten dotyczy odzieży, obuwia oraz dodatków. Na pytanie, czy w sferze zainteresowań użytkowników znajdują się promocje rabaty i wyprzedaże - aż 78% badanych wskazuje, że tak, a dodatkowo - aktywnie z nich korzysta.  Media społecznościowe to  także wskazywane miejsce poszukiwania opinii o produktach - z tej funkcji korzysta aż 73% badanych. To pokazuje, że social media nadal wpisują się w zachowania użytkowników i odpowiadają na ich potrzeby.

Moda a serwisy społecznościowe

Badani bardzo często w social mediach poszukują marek modowych i ich oferty. Taką aktywność deklaruje aż 47% użytkowników. Aż 49% deklaruje, że zauważa treści będące reklamą produktową lub wizerunkową marki.

Modowi liderzy: Facebook przed Tik Tokiem

Jeśli chodzi o to, które medium społecznościowe jest najchętniej wykorzystywane do poszukiwania inspiracji modowych - jedno z nich nadal nie ma sobie równych. Mowa tu o Facebook’u, którego aktywnie w tej materii wykorzystuje aż 39% badanych. Na drugim miejscu znalazł się Instagram - 31% a na trzecim - Youtube (14%), nieznacznie wyprzedzając Pinterest’a (13%). Daleko w tyle został natomiast Tik Tok - obecnie najbardziej topowa aplikacja - tylko z 2% zainteresowaniem w temacie fashion. W ankiecie pojawiło się także pytanie o to, które medium najskuteczniej zachęca do zakupów. Tutaj również na pierwszym miejscu znalazł się Facebook z wynikiem 33%. Wysoką skuteczność ma także Instagram - wskazany przez 30% badanych oraz Pinterest z wynikiem 10%. Tym samym ten ostatni wyprzedza YouTube o 2 oczka procentowe. To pokazuje, że niezmiennie Facebook służy nam do  poszukiwania i dokonywania zakupów. Badani zostali zapytani także o to, ile razy w ciągu ostatnich 3 miesięcy (luty, marzec, kwiecień) dokonali zakupów dzięki inspiracjom modowym lub informacjom o produktach znalezionym w social mediach. 10% ankietowanych wskazało, że było to więcej niż 10 razy. Więcej niż 5 razy zakupy zrobiło 31% badanych, a mniej niż 5 - aż 44%. Od decyzji zakupowych wstrzymało się 15% użytkowników.

ilustracjastrzałka

Źródło: Grupa Domodi

Dodatkowe informacje:

Szczegóły badania
Badanie w formie ankiety przeprowadzono w dniach 27.04 - 1.05.2020 roku w bazie użytkowników serwisów modowych: Domodi.pl oraz Allani.pl. Liczba aktywnych użytkowników: 350 (n=350). 85% badanych stanowiły kobiety, a 15% - mężczyźni. Największą grupę wiekową - 34% - stanowiły osoby w przedziale wiekowym 25-34 lata, 22% - osoby w wieku 55+, 20% - w wieku 35-44, 13% - w wieku 45-54, a 11% - w wieku 16-24 lata.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

RMF FM zatrudnia nowych dziennikarzy Faktów
RMF FM nie zwalnia tempa. Główna stacja Grupy RMF właśnie ogłosiła, że do redakcji Faktów RMF dołączyły cztery nowe osoby. Rozwój struktur, a co za tym idzie, talentów i możliwości, to część większej strategii Grupy RMF.
Świąteczna ramówka RNŚ
Radio Nowy Świat już po raz piąty ma przyjemność towarzyszyć Patronom i Słuchaczom w czasie Świąt. Z tej okazji stacja przygotowała wyjątkowy koncert kolęd, audycje pod wspólnym tytułem „Świąteczny korowód” i oczywiście piosenki z dzwoneczkami.
Grupa ZPR Media dołącza do INMA
Grupa ZPR Media, jedna z największych grup medialnych w Polsce, oficjalnie dołączyła do International News Media Association (INMA). Organizacja ta zrzesza ponad 800 firm medialnych z 93 krajów, wspierając wymianę najlepszych praktyk, wiedzy i doświadczeń.
PB Bilans - nowy podcast Pulsu Biznesu
Już jutro wyemitowany zostanie pierwszy odcinek nowego podcastu „Pulsu Biznesu” - PB Bilans. Audycję o tematyce polityczno-gospodarczej prowadzą dziennikarze redakcji, Ignacy Morawski i Marek Chądzyński. Kolejne odcinki podcastu pojawiać się będą w każdy piątek na www.pb.pl oraz platformach streamingowych.
Nagroda Grand Press dla reporterów „Uwagi!”
We wtorek 10 grudnia odbyła się 28. edycja gali Grand Press, podczas której poznaliśmy laureatów najważniejszych nagród dziennikarskich. W zaszczytnym gronie zwycięzców znaleźli się Tomasz Patora oraz Joanna Pęcherska-Fiałek, reporterzy „Uwagi!”. Oboje zostali docenieni za reportaż „W Żurominie rządzi Duch”.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764