logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Facebook rusza z kampanią informacyjną przeciwko dezinformacji o COVID-19

  PR 10.03.2021, przeczytano 617 razy
ilustracjastrzałka

Od początku pandemii COVID-19 Facebook podejmuje szereg działań na rzecz walki z dezinformacją oraz wspierania ludzi w dostępie do źródeł rzetelnych informacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/facebook-rusza-z-kampania-informacyjna-przeciwko-dezinformacji-o-covid-19,390568,artykul.html

Dziś, we współpracy z WHO i europejskimi partnerami fact-checkingowymi firma uruchomiła kampanię informacyjną "Razem przeciwko dezinformacji na temat szczepionki Covid-19", której celem jest wsparcie ludzi w weryfikacji informacji dostępnych Internecie na ten temat. Jej odbiorcami będą mieszkańcy Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii, Islandii, Turcji, ale także regionu Bliskiego Wschodu i Afryki.

W jej ramach na Facebooku i Instagramie będą pojawiać się grafiki, zawierające praktyczne wskazówki pomocne w rozpoznawaniu fałszywych treści.

Są to:

  • Sprawdź źródło: Sprawdź wszystkie treści i kto za nimi stoi, nawet jeśli wydają się mieć podstawy naukowe.
  • Sprawdź, jak się z tym czujesz: Fałszywe wiadomości mogą manipulować twoimi uczuciami w celu uzyskania kliknięć.
  • Sprawdź kontekst: Wyszukaj najnowsze informacje na temat COVID-19. Sprawdź czy publiczny organ służby zdrowia potwierdza, czy zaprzecza informacjom.

ilustracjastrzałka

Ponadto, Facebook uruchomił dedykowaną stronę internetową w języku angielskim, francuskim, włoskim, niemieckim, hiszpańskim, polskim i tureckim, która ma na celu informować o bieżących działaniach w obszarze walki z dezinformacją.

ilustracjastrzałka

Źródło: Biuro prasowe Facebooka

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764