logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Facebook ściga dostawców fałszywych like’ów

  PR 28.10.2020, przeczytano 456 razy

Facebook wniósł pozwy przeciwko czterem osobom, oskarżając ich o sprzedawanie fałszywych obserwatorów na Instagramie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/facebook-sciga-dostawcow-falszywych-like%E2%80%99ow,388980,artykul.html

Koncern Marka Zuckerberga, będący właścicielem Intsagrama, w komunikacie prasowym wymienił cztery osoby Seana Heilweila i Jarretta Lusso z nowojorskiej firmy boostgram.com oraz Lailę Abou Trabi i Robin Abou Trabi z instant-fans.com z siedzibą w Dubaju. Wymienionym zarzuca się wykorzystanie sieci botów na Instagramie, które generują fałszywe polubienia oraz obserwatorów. Tego typu usługi są sprzedawane realnym użytkownikom bądź agencjom reklamowym zajmującym się promocją treści na portalach społecznościowych. Osoby chcące uchodzić za popularne płacą za podbijanie statystyk około 30 dolarów tygodniowo.

Facebook twierdzi, że nie jest to pierwsza próba powstrzymania osób przed sprzedażą tysięcy zautomatyzowanych fałszywych polubień. Koncern wysłał dużo zawiadomień wzywających do zaprzestania tego typu działalności już od 2017 roku, kilka miesięcy przed tym, kiedy Instagram ogłosił, że podejmuje działania mające na celu ograniczenie „nieautentycznej aktywności” w sieci społecznościowej. Pozwy wniesione przez Facebooka zadziałały połowicznie. Firma boostgram.com zamknęła swoją stronę internetową, informując, że nie realizuje nowych zleceń. Z kolei Instant Fans nadal działa, oferując pomoc w zwiększaniu wpływu użytkowników na w takich serwisach jak Instagram, YouTube, Facebook, TikTok.

- Niezależnie od tego jakie losy czekają oskarżonych, Facebook stoi przed wyjątkowo trudnym zadaniem. Za każdym razem, kiedy dostawca fałszywych like’ów zniknie, w jego miejsce pojawia się dwóch kolejnych, którzy obiecują przyciągnąć prawdziwych obserwatorów. Wykorzystywanie botów przynosi jedynie krótkofalowe korzyści. Należy się liczyć z tym, że konto użytkownika stosującego takie rozwiązania może zostać zablokowane. Poza tym ewentualni reklamodawcy dadzą się nabrać tylko raz. Potem przekonają się, że mają do czynienia z społecznością duchów. - mówi Mariusz Politowicz z firmy Marken dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

Źródło: Bitdefender

www.bitdefender.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764