logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Facebook ściga dostawców fałszywych like’ów

  PR 28.10.2020, przeczytano 443 razy

Facebook wniósł pozwy przeciwko czterem osobom, oskarżając ich o sprzedawanie fałszywych obserwatorów na Instagramie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/facebook-sciga-dostawcow-falszywych-like%E2%80%99ow,388980,artykul.html

Koncern Marka Zuckerberga, będący właścicielem Intsagrama, w komunikacie prasowym wymienił cztery osoby Seana Heilweila i Jarretta Lusso z nowojorskiej firmy boostgram.com oraz Lailę Abou Trabi i Robin Abou Trabi z instant-fans.com z siedzibą w Dubaju. Wymienionym zarzuca się wykorzystanie sieci botów na Instagramie, które generują fałszywe polubienia oraz obserwatorów. Tego typu usługi są sprzedawane realnym użytkownikom bądź agencjom reklamowym zajmującym się promocją treści na portalach społecznościowych. Osoby chcące uchodzić za popularne płacą za podbijanie statystyk około 30 dolarów tygodniowo.

Facebook twierdzi, że nie jest to pierwsza próba powstrzymania osób przed sprzedażą tysięcy zautomatyzowanych fałszywych polubień. Koncern wysłał dużo zawiadomień wzywających do zaprzestania tego typu działalności już od 2017 roku, kilka miesięcy przed tym, kiedy Instagram ogłosił, że podejmuje działania mające na celu ograniczenie „nieautentycznej aktywności” w sieci społecznościowej. Pozwy wniesione przez Facebooka zadziałały połowicznie. Firma boostgram.com zamknęła swoją stronę internetową, informując, że nie realizuje nowych zleceń. Z kolei Instant Fans nadal działa, oferując pomoc w zwiększaniu wpływu użytkowników na w takich serwisach jak Instagram, YouTube, Facebook, TikTok.

- Niezależnie od tego jakie losy czekają oskarżonych, Facebook stoi przed wyjątkowo trudnym zadaniem. Za każdym razem, kiedy dostawca fałszywych like’ów zniknie, w jego miejsce pojawia się dwóch kolejnych, którzy obiecują przyciągnąć prawdziwych obserwatorów. Wykorzystywanie botów przynosi jedynie krótkofalowe korzyści. Należy się liczyć z tym, że konto użytkownika stosującego takie rozwiązania może zostać zablokowane. Poza tym ewentualni reklamodawcy dadzą się nabrać tylko raz. Potem przekonają się, że mają do czynienia z społecznością duchów. - mówi Mariusz Politowicz z firmy Marken dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

Źródło: Bitdefender

www.bitdefender.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Raport „O tym się mówi”: W sierpniu najczęściej cytowano materiał Faktów TVN
Sierpniowy ranking „O tym się mówi” otwiera materiał Marka Nowickiego, który ukazał się w Faktach TVN. Raport jest przygotowywany co miesiąc przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) i Radio ZET. Cykliczne zestawienie powstaje w ramach projektu Nagroda Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego.
Multikino jako pierwszy operator w 1998 roku uruchomił w Polsce multipleks. Już 25 lat wyświetla na wielkich kinowych ekranach najlepsze filmy – zaczynając od blockbusterów, przez rodzime produkcje i filmy familijne a kończąc na festiwalowych premierach.
Piotr Sworakowski w Radiu Pogoda
Piotr Sworakowski dołączy do zespołu Radia Pogoda. Od 25 września będzie gospodarzem programu "Radio Pogoda - Najpiękniejsze melodie" emitowanym między 10:00 a 15:00 od poniedziałku do piątku oraz innych, okazjonalnych audycji stacji.
Ruszyło Radio Onet na wybory oraz specjalny wyborczy newsletter Onetu
Radio Onet z codzienną ramówką przygotowaną specjalnie z okazji nadchodzących wyborów parlamentarnych, codzienny newsletter wyborczy, a wkrótce także test Latarnika Wyborczego, to najnowsze propozycje z bogatej oferty serwisu Onetu poświęconego nadchodzącym wyborom parlamentarnym.
Kolejne informacje z badania „Słuchacz podcastów w Polsce 2022”
Prawie co trzeci internauta w Polsce słucha podcastów – ich zasięg miesięczny w 2022 r. wyniósł ponad 31%, a już co piąty (21,2%) polski użytkownik sieci włącza podcasty minimum raz w tygodniu. Co ważne z punktu widzenia reklamodawców, słuchacze podcastów w Polsce to dojrzali i świadomi konsumenci, którzy chętnie czerpią wiedzę z audycji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764